اقامت کانادا، راه های اقامت در کانادا


سرمایه گذاری ، ثبت شرکت و کار آفرینی در کانادا
اقامت در کانادا، راه های اقامت در کانادا

سوالی که بسیاری از هموطنان از ما تلفنی و یا در مشاوره حضوری میپرسند، این است که کدام کشور ارزانترین و سریعترین راه مهاجرت را دارد، چون معمولا وقتی با بسیاری از وکلا و یا موسساتی که حتی تجربه رفتن به هیچ کدام از کشورها را ندارند صحبت میکنند و با حجم انبوهی از سوالات مواجه می شوند تصمیم گیری برایشان سخت میشود و سر در گم میشوند که واقعا بهترین راه برای مهاجرت چیست؟

سرمایه گذاریدر کشورهای اروپایی و آمریکا وکانادا یکی از روشهای اقامتی میباشد که معمولا کشورها برای تشویق سرمایه گذار خارجی در قبال سرمایه مشخصی اقدام به اعطا اقامت به شخص و همراهان شخص میکنند.

بهتر است این موضوع را مدنظر قرار دهید که منظور از همراهان خانواده شخص یعنی همسر و فرزندان زیر سن قانونی شخص میباشد و این راه یکی از راه های تشویقی برای بحث جذب سرمایه گذاری میباشد کشورهایی مانند آمریکا و کانادا از پیشرو ترین کشورها در این بحث میباشد.

سرمایه گذاری ، ثبت شرکت و کار آفرینی در کانادا

برنامه سرمایه گذاری در کانادا جهت توسعه و تولید اشتغال در کانادا با جذب سرمایه، افراد با تجربۀ تجاری و توان مدیریتی به وجود آمده است.

دلایل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:

الف- کانادا در حال حاضر ارزان‌ترین روش مهاجرتی را دارا می‌باشد اگر بخواهیم مقایسه کنیم، می‌بینیم که:

در حال حاضر مهاجرت سرمایه گذاری استرالیا حدود ۸۰۰هزار دلار، آمریکا بین ۵۰۰تا یک میلیون دلار و ویزای اتحادیه اروپا (مجارستان و بلغارستان و..) در حدود ۱۲۵هزار یورو می‌باشد. کانادا با سپرده گذاری ۱۹۰ هزار دلاری روشی سودمند خواهد بود.

ب- شما و خانواده‌تان در کانادا از بیمه خدمات درمانی رایگان تا آخر عمر برخوردار خواهید بود.

ج- تمام فرزندانتان از تحصیل رایگان برخوردار خواهند بود

ه- تعداد زیادی از ایرانیان در شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال، ساسکاچوان، کلگری و نیوبرانزویک زندگی می‌کنند.

همه ساله در سراسر جهان تعداد زیادی پرونده سرمایه گذاری و کارآفرینی به سفارت‌های کانادا ارسال می‌گردد، آمار منتشره توسط اداره مهاجرت کانادا بیان می‌کند که ۳۶درصد این پرونده‌های دارای نقص کلی مدارک بوده‌اند و عودت داده می‌شوند، دلیل آن هم نداشتن وکیل است. همیشه راه زندگی آینده خود را با دیدگانی باز انتخاب نمایید.

طرح استانی بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا می باشد و از جنوب به کشور آمریکا، از شرق به استان آلبرتا ، از شمال به استانهای یوکان و سرزمینهای شمالی و از غرب به اقیانوس آرام منتهی می شود. مرکز این استان شهر ویکتوریا پانزدهمین شهر بزرگ متروپولیتن کانادا می باشد. بزرگترین شهر این استان ونکوور می باشد.

این برنامه ایست که استان بریتیش کلمبیا به منظور ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی این استان ایجاد کرده است. در این طرح متقاضیان سرمایه گذاری باید تجارتی را در این استان راه اندازی و مدیریت کنند. همچنین این افراد باید قصد اقامت در این استان را داشته باشند. در اینصورت اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.

برای اقدام کردن برای این استان و به عنوان سرمایه گذاری تجاری ۳ روش وجود دارد:
۱. تجارت منطقه ای
۲. پروژه های استراتژیک
۳. مهارتهای تجاری

متقاضیان برای اقدام تحت عنوان مهارتهای تجاری باید واجد شرایط زیر باشند:
•قرار دادن سرمایه ۴۰۰.۰۰۰ دلاری در یک کار و تجارت در استان بریتیش کلمبیا
•ایجاد حداقل ۳ کار برای افراد مقیم کانادا
•مالکیت حداقل ۳۳% یا ۳/۱ از سهم کار
•شرکت مستمر در مدیریت کار و تجارت
•ارائه یک پروپوزال در رابطه با راه اندازی تجارت مورد نظر
•امضای یک توافقنامه اجرایی با استان بریتیش کلمبیا
•امضای یک توافقنامه ودیعه ۱۲۵.۰۰۰ دلاری با استان بریتیش کلمبیا. (درصورتیکه شرایط لازم به عمل آید این مبلغ بدون سود به متقاضی برگردانده خواهد شد.)

همچنین متقاضی باید ثابت کند که:
•توانایی، مهارت و تجربه لازم را برای راه اندازی یک کار و تجارت قانونی را در این استان دارد.
•حداقل ۸۰۰.۰۰۰ دلار کانادا سرمایه قابل ارزیابی و بدست آمده از راه قانونی دارد.

طرح استانی مانیتوبا

این استان با مساحتی در حدود ۶۴۹.۹۵۰ کیلومتر مربع در کشور کانادا واقع شده است. اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی، معدن، جنگل داری، انرژی، حمل و نقل و گردشگری می باشد. شهر وینی پگ بزرگترین شهر و مرکز استان مانیتوبا است.این استان یکی از استان های مطلوب برای ایجاد یک تجارت و مهاجرت می باشد. با توجه به اینکه طرحهای استانی به نسبت اقامت کاری زودتر به نتیجه می رسند، این نوع اقامت بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

برای اینکه بتوانید تحت عنوان این برنامه مهاجرت کنید باید:
•حداقل ۳۵۰.۰۰۰ دلار کانادا سرمایه داشته باشید.
•ثابت کنید که صاحب یک تجارت و یا زمین زراعی هستید و یا حداقل ۳ سال تجربه مدیر عاملی در یک شرکت موفق داشته اید.

بعلاوه متقاضی باید:
•سفری به مانیتوبا داشته باشد تا بتواند ارزیابی قابل اسنادی از شرایط و موقعیت های کاری و تجاری مانیتوبا و همچنین شرایط کلی این استان داشته باشد.
•در مانیتوبا سرمایه گذاری کند.
•در مانیتوبا به همراه خانواده خود اقامت داشته باشد.
درصورتیکه تقاضانامه شما توسط این استان مورد تایید و قبول واقع شود، متقاضی باید مبلغ ۷۵.۰۰۰ دلار کانادا را به عنوان ودیعه نزد این استان قرار دهد. این مبلغ ضمانتی است برای اینکه متقاضی در مانیتوبا در طی ۲ سال پس از ورود به مانیتوبا کار و تجارت خود را راه اندازی نموده و قصد زندگی در این استان را دارد. این مبلغ در صورتیکه متقاضی کاری را که در تقاضانامه خود اظهار نموده شروع کرده باشد و در این استان اقامت داشته باشد، بدون سود به او بازگردانده خواهد شد.

شرایط سرمایه گذاری:
۱. سرمایه گذاری از سرمایه های شخصی متقاضی نباید کمتر از ۱۵۰.۰۰۰ دلارکانادا در دارایی های قابل لمس (زمین، ساختمان، ماشین، مبلمان، اثاثیه و غیره) باشد.
۲. اگر متقاضی سرمایه خود را در یک تجارت در حال کار قرار داده باید حداقل ۳۳.۳۳ درصد از سهام را کنترل کند و یا ۱ میلیون دلار در سهام آن شرکت سرمایه گذاری کند.

طرح استانی نیوبرانزویک

نیوبرانزویک شرقی ترین استان کانادا با مساحت ۷۲۹۰۸ کیلومتر مربع می باشد. پایتخت این استان فردریکشن و سینت جان پر جمعیت ترین شهر آنست. جمعیت این استان ۷۵۲۱۷۱ نفر می باشد. این استان از جنوب به خلیج فاندی و استان نوا اسکاشیا، از شمال به استان کبک، از غرب به خلیج لارنس و از شرق به ایالت متحده امریکا محدود شده است.

برنامه استانی نیوبرانزویک طرحیست اقتصادی که بر اساس آن این استان تجارت های مورد نظر خود را ارزیابی و انتخاب می کند و پس از آن متقاضی ملزم به راه اندازی تجارت و دریافت ویزای دائم کانادا میشود. متقاضی باید شرایط مورد نظر را داشته باشد و به اقتصاد این استان کمک کند.

•باید بین ۲۲ تا ۵۵ سال سن داشته باشید. سن شما از زمانی حساب می شود که مدارک به دفتر مهاجرت نیوبرانزویک برسی و شماره ای به شما اختصاص داده شود.
•توانایی کافی زبان انگلیسی و یا فرانسه برای ایجاد یک تجارت و یا کسب و کار در نیوبرانزویک را داشته باشید.
باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشید.
•شما در این استان زندگی خواهید کرد و کسب و کار ایجاد خواهید کرد.
•حداقل ۳ سال تجربه کار مدیریتی مرتبط در ۵ سال اخیر باید داشته باشید. شما باید ثابت کنید که صاحب یک کسب و کار و یا مدیر ارشد آن بوده اید و در امور تصمیم گیرنده بوده اید. باید ارتباطی بین تجربه مدیریتی شما و مهارتهایی که در نیوبرانزویک لازم دارید تا کسب و کار راه بیندازید وجود داشته باشد.
•شما باید ثابت کنید که از محیط کاری و تجاری نیوبرانزویک درک کاملی دارید. این درک با یک مسافرت به استان نیوبرانزویک بدست خواهد آمد.
•باید یک طرح تفضیلی از کسب و کاری که می خواهید در این استان راه بیاندازید و منافعی که این کار برای این استان خواهد داشت تهیه نمایید. این طرح تفضیلی باید به تصویب اداری این استان برسد.
•سرمایه ی خالص ۳۰۰.۰۰۰ دلار کانادا دارید. این مبلغ بعنوان تمامی سرمایه شما تلقی می شود. شما باید سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار و همچنین پرداخت هزینه های اقامت برای خود و خانواده تان را در طی ۲ سال در این استان را داشته باشید. مبلغ دقیق درخواستی توسط طرح استانی نیوبرانزویک بستگی به طرح تفضیلی متقاضی دارد. این کسب و کار باید در طی ۲ سال راه اندازی شود.
•آماده و پرکردن مدارک بصورت کامل.
•پس از انجام مصاحبه با افسر مهاجرت، باید مبلغ ۷۵ هزار دلار کانادا را بصورت ودیعه در اختیار این استان قرار دهید و یک سال پس از راه اندازی و اداره کسب و کار می توانید این مبلغ را پس بگیرید.

درصورتیکه پس از دو سال نتوانستید کار خود را راه بیاندازید، اداره مهاجرت نیوبرانزویک مبلغ ودیعه را به شما پس نخواهد داد و درصورتیکه متقاضی اقامت دائم خود را دریافت نکرد، مبلغ ودیعه بدون سود آن پس داده خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این پروسه باید حداقل ۵۰ امتیاز بدست آورید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *