دلیل ریجکت شدن ویزای کانادا


دلیل ریجکت شدن ویزای کانادا
۱- اظهارات خلاف واقع
۲-ازمایش مدیکال وسلامت
۳-سو پیشینه
۴- از دست دادن زمان
۵- اشتباه از طرف اداره مهاجرت کانادا
۶- عدم ارسال مدارک کافی
۷- ارسال پرونده بدون اطلاع از قوانین
ریجکت ویزای کانادا به دلایل مختلف میتواند رخ دهد. هر پرونده ای که ریحکت شود،آفیسر موظف است دلایل را به صورت نامه مکتوب با ذکر دلایل کلی ریجکت شدن ویزای متقاضی میباشد. در این نامه آفیسر گزینه یا گرینه هایی که به نظر او متقاضی نتوانسته او را قانع کند علامت میزند و نامه را در اکانت آنلاین ویزای متقاضی قرار میدهد. معمولا نامه ریجکت سفارت کانادا تا یک هفته پس از انگشت نگاری صادر میشود. دلایل عمومی ریجکت ویزای کانادا به طور کلی علت مردود شدن ویزای کانادا این است که آفیسر قانع نمیشود که قصد شما از ماندن در کانادا موقت است و او بر این عقیده است که شما قصد اقامت باند داشتن در کانادا را دارید. البته گاها وجود مشکلات در پرونده و کمبود مدارک موجب ریچکتی ویزای کاناداست. در این راستا باید سناریو و برنامه ریزی شما طوری باشد که بتوانید آفیسر را قانع کنید. در غیر اینصورت او ویزای کانادا شما را مردود میکند. موارد زیادی در تصمیم آفیسر برای صدور یا ریجکت ویزا دخیل هستند. به طور مثال متقاضی که ۴۰ سال دارد و دارای مدرک دیپلم و مدرک زبان هم ندارد، او متاهل بوده و همرمان برای خود ویزای دانشجویی و برای همسر و فرزندش ویزای همراه درخواست کرده است. پرونده ایشان توسط آفیسر مردود اعلام شده زیرا آفیسر شک درد که قصد متقاضی از مهاجرت به کانادا موقت باشد. به همین دلیل متقاضی را به دلیل عدم ارائه برنامه تحصیلی مناسب و عدم قانع شدن در خصوص بازگشت او در پایان تحصیل مردود کرده است. ریجکت ویزای توریستی کانادا اگر شما درخواست ویزای توریستی کانادا بدهید و آفیسر قانع نشود که قصد اصلی شما بازدید از کاناداست، او ویزای کانادا شما را مردود خواهد کرد. دلیل اصلی مردود شدن در ویزای توریستی کانادا هم یکی از عوامل زیر است:
نداشتن بودجه کافی برای پرداخت هزینه های سفر
ضعیف بودن شرایط مالی فرد دعوت کننده شما
هدف از سفر برای آفیسر قانع کننده نباشد و او بر این عقیده باشد که شما قصد اقامت بلند مدت در کانادا را دارید
سابقه سفرهای قبلی شما
نداشتن برنامه درست و مشخص برای سفر
عدم ارسال درست و کامل مدارک و فرم ها
پیوند های شما با کشور مبدا
ریجکت ویزای تحصیلی
کانادا معمولا در هنگام ریچکت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی متن این چنین دریافت میکند: بر اساس قوانین مهاجرت به کانادا متقاضی باید تصمیم خود برای بازگشت به کشورش پس از تحصیل در کانادا را نشان دهد. شما باید به ویزا آفیسر نشان دهید که واجد شرایط قوانین ویزا بر اساس بند ۱۲ قانون هستید و همچنین باید اثبات کنید که دارای بودجه کافی برای پرداخت هزینه های شهریه و هزینه های زندگی خود در کانادا هستید. پس از بررسی دقیق تمامی مدارکی که برای ما ارسال کردید، بنده قانع نشدم که شما واجد شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا میباشید. به همین دلیل ویزای تحصیلی شما را مردود اعلام میکنم. دلیل این تصمیم به خاطر یکی یا چند مورد از موارد زیر است:
شما اثبات نکردید که دارای بودجه کافی برای تحصیل و زندگی و بازگشت به کشور خود هستید.
شما مرا قانع نکردید که پس از اتمام دوره کانادا را ترک خواهید کرد.
شما تمام مدارک را ارسال نکرده اید. بر اساس مدارک و فرم های ارسالی من قانع نشدم که شما همه موارد را به درستی تکمیل کرده باشید.
برنامه تحصیلی شما پیوند های شما با کشور مبدا ریجکت ویزای همراه دانشجو همراه دانشجویان در کانادا میتوانند به صورت قانونی درخواست ویزای کار بدهند. همچنین فرزندان متقاضی امکان درخواست ویزا همراه را دارند. اما مردودی در ویزای همراهان بیش از ویزاهای دیگر مشاهده میشود. یکی از انواع مردودی هایی که در متقاضیان ویزای همراه دانشجویی زیاد دیده میشود، ریجکت ویزای کار همراه دانشجویان است. ما موکلین بسیاری داریم که در اخذ ویزای open work permit برای همراه ناکام مانده اند. در این خصوص نیز نحوه تنظیم سناریو ویزا حائز اهمیت میباشد. زیرا همراهی همسر میتواند این نشانه را برای آفیسر تقویت کند که متقاضی و همراه اون قصد ترک کانادا درپایان تحصیل را ندارند و این موضوع میتواند منجر به مردودی پرونده شود. جهت جلوگیری از این موضوع، لیستی از مسایل را متقاضی باید رعایت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد بهتر است با مشاورین ما مشورت کنید.
اقدامات پس از مردود شدن در ویزای کانادا
بسیاری از متقاضیان سوال میکنند که پس از ریجکت شدن در ویزای کانادا چه راه کاری هایی وجود دارد؟ آیا پس از مردود شدن در ویزای کانادا امکان اپلای مجدد هست؟‌ دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا چیست؟‌ به دفعات متعدد مشاهده شده است که متقاضی ویزای کانادا که در بار اول مردود شده در دفعات بعدی موفق به اخذ ویزا گردیده است. مساله اصلی، دانستن این که دلیل اصلی مردودی پرونده ویزای کانادا چه بوده و اینکه آفیسر دقیقا به چه دلایلی ویزا را رد کرده است بسیار حائز اهمیت است. نامه مردودی که پس از انگشت نگاری در دفاتر وک صادر میشود معمولا موارد کلی و جنرال را مورد اشاره قرار میدهد که این موضوع کمک دقیقی به متقاضیان جهت برطرف کردن مشکلات پرونده نمیکند. در این موارد امکان دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر نظر افیسر در هنگام مردود کردن پرونده وجود دارد و بر اساس آن متقاضی میتواند رویکرد آفیسر را نسبت به پرونده بداند. با دانشتن دلایل اصلی ریجکت شدن پرونده و برطرف کردن آن دلایل متقاضی میتواند شانس خوبی برای قبولی در دفعات بعدی داشته باشد. هرگز بدون ایجاد تغییر در پرونده درخواست مجدد ویزا ندهید زیرا به احتمال قریب به یقین همان نتیجه را خواهید گرفت. زمان اقدام مجدد پس از ریجکت شدن ویزای کانادا قانون مشخصی برای اینکه با چه بازه زمانی پس از ریجکت ویزای کانادا درخواست مجدد بدهید وجود ندارد ولی از نظر تجربی بهتر است زمانی مجدد درخواست دهید که علت اصلی مردودی را میدانید و در خصوص رفع آن مشکل قدم برداشته اید. پس از رفع مشکل پرونده میتوانید بلافاصله درخواست مجدد برای ویزای کانادا را بدهید. متاسفانه حتی در صورتی که با فاصله یک روز درخواست ویزا دهید، باید انگشت نگاری را تجدید کنید. انگشت نگاری برای ویزای کانادا پس از ریچکت شدن باز الزامی میباشد. همچنین شما میبایست تمام هزینه های مربوط به اداره مهاجرت کانادا را مجدد پرداخت کنید. جمع بندی اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای توریستی کانادا را دارید، بهتر است قبل از اقدام با کارشناسان مشورت کنید. بسیاری از متقاضیان برای اینکه هزینه وکیل یا مشاور مهاجرت را پرداخت نکنند، بدون داشتن اطلاعات کافی درخواست ویزا صادر میکنند و با گرفتن نامه ریجکتی نا امید مشوند. البته این بدین معنی نیست که ویزای درخواست شده از سمت مشاورین و وکلا همیشه موفق است، بلکه مساله در مورد شانس موفقیت و درصد آن میباشد. تجربه بستن پرونده های ویزا بسیار حائز اهیمت است. هر ویزا، نیاز به یک سناریو دقیق دارد که تمامی جزئیات آن با فکر و برنامه ریزی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *