دلیل ریجکت شدن ویزا


برای رفع ریجکتی با کارشناسان ما مشاوره فرمایید
برای رفع ریجکتی و رد ویزا کاملا قانونی میتوانید از طریق ما اقدام کنید
در اکثر مواردی که ویزای فرد رد می شود ،به پررنگ ترین دلیلی که می توانیم اشاره کنیم مخصوصا برای ما ایرانیان،نداشتن دلیل محکم و قانونی برای برگشت خود از کشور مورد نظر است و این امر گرفتن ویزا را برای ما غیر ممکن می سازد ،اگر نتوانیم دقیقا با شواهد و مدارکی محکم ثابت کنیم که برنامه ی کوتاه یا بلند مدت ما ،برای ما و کشور مورد نظر سودی ندارد مطمئنا ویزای ما رد خواهد شد.

چگونه می توانیم خود را برای مصاحبه در سفارت آماده کنیم؟

الف) آماده کردن مدارک اضافی وتحویل به صورت حضوری در سفارت ، با دقت به سوالات افسر مورد نظر گوش کنید و آنچه را که می خواهد پاسخ دهید یعنی وارد حاشیه جات نشوید و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید.

ب) حتی اگر افسر از شما دو بار سوال خود را پرسید ونیاز به پاسخی قوی تر داشت باید بدون چون و چرا پاسخ دهید.به طور رسمی سعی می کنند تصمیم خود را با توجه به قصد شما بگیرند و بعد از شنیدن تمامی برنامه های شما می توانند پاسخ آری یا خیر دهند.اگرافسر پاسخی محکم از شما دریافت نکند ویزای شما رد خواهد شد.یکی از بزرگترین مشکلات ما ایرانیان در رابطه با اخذ ویزا این است که نمی توانیم دلیل محکم برای برگشت خود از کشور مورد نطر داشته باشیم و ثابت کنیم که بعد از اتمام برنامه ی خود به کشور خود باز می گردیم.باید دلایل بسیار منطقی داشته باشیم که چرا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده ایم؟ (بسیار منطقی)باید آنها را درباره ی توسعه ی شغلی وبرنامه ی آینده ی خود بعد از اتمام دوره ی تحصیلی وبرگشت به کشور خود مطلع کنیم و توضیح دهیم که چرا گذراندن این دوره در این کشور برای ما با اهمیت است.

ج) برخی دیگر از سوالاتی که احتمال دارد افسر از شخص مورد نظر بپرسد به شرح زیر است:

آیا بعد از اتمام این دوره قصد ادامه تحصیل را دارید؟
با چه موضوعی؟
چرا به این دوره نیاز دارید؟
چه برنامه ای برای گذراندن این دوره با موفقیت دارید؟
این کشور چه کمکی می تواند در برنامه ی شما داشته باشد؟

باید سعی کرد که بیشتر در مورد انتخاب دوره ی مورد نظر صحبت کنیم و نشان دهیم که دانش و اطلاعات بسیار کافی درباره ی نظام آموزشی کشور مورد نظر را داریم و روش های آموزش را در کشور مورد نظر می دانیم.

نکته: به هیچ وجه در قبال سوالی که افسر می پرسد ،چرا کشور من را انتخاب کردید نباید گفت:همینطوری،دوستان من اونجا هستند،کشور شما رو دوست دارم،از فیلم های کشورتان خوشم می آید،از بستگانم آنجا هستند وهر دلیلی که اهمیت نداشته باشد ؛این پاسخ ها باعث رد شدن ویزای شما خواهد شد.

دوستان به یاد داشته باشید که افسری که در یک سفارت مشغول به کار است،روزانه بالاتر از ۲۰۰ نفر مراجعه کننده دارد و زمان زیادی برای صحبت با شما ندارد ،شما باید سعی کنید که آنها را در بحث و گفتگوی بسیار کوتاه قانع کنید.

نکات مهم ویزای شینگن

داشتن ویزای شنگن به معنی تضمین ورود به محدوده شنگن نیست، یعنی اینکه اگر شما ویزای شنگن خود را از یونان گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شنگن شوید مقامات مرزی شنگن در فرانسه می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از شنگن اخراج کنند. مسافر ورودی به شنگن باید همیشه خود را آماده سوالات احتمالی از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مدارکی دال بر توانایی پرداخت هزینه های اقامت نماید.

برای اخذ ویزای شنگن راههای مختلفی وجود دارد. ساده ترین راه اقدام از طریق تور مسافرتی و اخذ ویزای نوع C می باشد که البته باید برای اخذ آن پرینت حساب بانکی، پرینت آخرین فیش حقوقی، چک بانکی در وجه آژانس و یا سند ملکی به نام خودتان را از قبل آماده کنید تا ضمانت برگشتتان از سفر باشد. راههای دیگر، دریافت دعوت نامه رسمی جهت بازدید از فامیل، دریافت دعوت نامه از یک شرکت معتبر مبنی بر حضور در یک نمایشگاه بین المللی و … می باشند.

ورود به فرودگاههای غیر مجاز:

آیا می دانستید که فرودگاه ارکان قبرس شمالی که توسط ترکیه اشغال شده به عنوان فرودگاه غیر مجاز دراروپا شناخته شده ؟ پس ورود به این فرودگاه سبب ریجکت ویزا شده و هیچکدام از سفارتخانه ها با دادن ویزا به اشخاصی که مهر ورود به این قسمت قبرس ترک را دارند اعتبار و روابط خود را با اتحادیه اروپا زیر سوال نخواهند برد .

نداشتن سفر قبلی به خارج از ایران:

برخی از متقاضیان با نداشتن سفر قبلی (حتی ترکیه و دبی که سفر به این دو کشور برای ایرانیان به راحتی است)درخواست از سفارتهای اروپایی و شنگن می کنند که متاسفانه سفارت بدون هیچ اطلاع رسانی ویزا را ریجکت می کند.در این گونه موارد آژانس ها ی مسافرتی بایستی مشتری را مطلع فرمایند که متقاضی چند سفر خارجی رفته تا با کامل بودن مدارک موفق به دریافت ویزای شنگن یا اروپایی شوند.

داشتن دعوت نامه:

گاهی دعوت نامه خود باعث رد ویزا از طرف سفارت می شود که این تفکر به وجود می آید اشخاص به دلیل داشتن خانواده در کشور مورد نظر امکان ساپورت مالی به متقاضی را برای باز نگشتن بوجود می آورد. در برخی از سفارت ها درخواست ویزای توریستی بسیار خوشایند است به دلیل اینکه تمامی کشورها از توریست ها استقبال می کنند.

همخوانی نداشتن تاریخ بلیط و رزرو هتل که خود باعث رد ویزا می شود.

صوری بودن هتل:

برخی ار آژانس ها با نداشتن کارت بانکی در کشور مورد نظر نمی توانند رزرواسیون واقعی داشته باشند و اکثر سفارت ها استعلام رزرواسیون هتل را پیگیری خواهند کرد.

داشتن آلرت در اروپا ویا شنگن:

با داشتن ریجکت از هر سفارتی از شش تا هشت ماه آینده به هیچ سفارت دیگری مراجعه نفرمایید چون این عمل باعث ریجکت مجدد شما خواهد شد. بهترین روش برای این عمل،صبر کردن وپس از هشت ماه اقدام نمودن است ، چرا که سفارت ها در سیستم خود آلرت گذاشته و سفارتهای دیگر را نیز از ریجکت متقاضی مطلع می کنند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *