اقامت اروپا از طریق ازدواج ۲۰۱۹


 

 

اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج و دریافت تابعیت ایتالیا

 

اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج و دریافت تابعیت از این طریق در سال ۲۰۱۹  از جمله روش هایی است که نظر متقاضیان برای دریافت اقامت اروپا از این طریق را به خود جلب کرده است.

 در این مطلب شما را با شرایط، نحوه ی دریافت، مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت از این طریق را آشنا می کنیم.

 اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج امروزه به روشی تبدیل شده است که خیلی ها برای دریافت اقامت اروپا و تابعیت کشور مورد نظر به صورت صوری و یا واقعی اقدام به اخذ اقامت کشور مورد نظر می کنند.

با Visaem همراه باشید در ادامه می خواهیم اطلاعات کلی درباره ی اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج در کشور ایتالیا را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 

اقامت اروپا از طریق ازدواج

 

در این مطلب می خواهیم در خصوص اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج و دریافت تابعیت ایتالیا صحبت کنیم و شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

طبق قوانین تعیین شده در هر کشور فرد می تواند با ازدواج اقامت کشور مورد نظر را اخذ کند و تابعیت آن کشور را بگیرد، این قانون هم در مورد کشور ایتالیا صدق می کند.

به این صورت که اگر شخص متقاضی با فردی که تبعه ایتالیا محسوب می شود ازدواج کند می تواند آن کشور را دریافت کند.

همچنین همسر خارجی یک شهروند ایتالیایی می تواند در صورت داشتن شرایط زیر تابعیت ایتالیا را دریافت کند.

توجه داشته باشید که اگر فرد در خارج از کشور ایتالیا باشد باید از طریق کنسلولگری محلی درخواست خود را ارائه دهد.

 

مدارک لازم برای ازدواج در ایتالیا

 

  • شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از مقامات محل ( با تایید پلیس ایتالیا که ۶ ماه قبل از درخواست مرتکب جرم در ایتالیا نشده)
  • فتوکپی کامل از پاسپورت متقاضی از تمامی صفحات

 

اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج و دریافت تابعیت ایتالیا

 

اگر یک ایرانی قصد ازدواج با یک شخص ایتالیایی را داشته باشد و در خارج از کشور باشد باید هم در کنسولگری کشور خود درخواست خود را ثبت کند هم در کنسولگری ایتالیا درخواست خود را به ثبت برساند، و اگر هر ۲ نفر در خارج از کشور هستند باید برای ازدواج باید به کنسولگری ایتالیا مراجعه کنند.

هر شخصی که با یک شهروند ایتالیایی ازدواج و عقد کند اگر در کشور ایتالیا سکونت داشته باشد، پس از گذشت ۶ ماه شهروند درجه یک آن کشور محسوب می شود و می تواند تابعیت ایتالیا را دریافت کند.

اما کسی که خارج از ایتالیا می باشد پس از گذشت ۳ سال شهروند درجه یک ایتالیا محسوب می شود و بع از گذراندن این مراحل در ایتالیا می تواند اجازه اقامت را بگیرد.

اگر شخص در خارج از کشور ایتالیا باشد ۲ سال بعد از ازدواج می تواند اقامت را دریافت کند و ۳ سال بعد از گذشتن از ازدواج  میتواند تابعیت ایتالیا را دریافت کند، اما اگر در این مدت صاحب فرزند شود و یا اینکه اگر فرزندی را به عنوان فرزندخواندگی قبول کنند، مدت زمان ۳ ساله او به ۱۸ ماه کاهش می یابد و تقریبا نصف می شود.

 

اخذ اقامت اروپا از طریق ازدواج و دریافت تابعیت ایتالیا

 

همان طور که گفتیم بعد از از ازدواج با فرد ایتالیایی شخص می تواند بعد از گذشت۲  سال اقامت را دریافت کند و ۳ سال بعد از  ازدواج نیز می تواند تابعیت آن کشور را بگیرد اما برای این مرحله باید درخواست خود را را ارائه بدهد.

 

مدارک مورد لازم برای اقدام از این طریق در سایت مرکزی ایتالیا موجود می باشد و شخص متقاضی برای دریافت اقامت از این روش می تواند مدارک مورد لازم را تهیه کرده و به کنسولگری و سفارت ایتالیا تحویل بدهد.

تمامی مدارک مورد لازم باید به زبان رسمی ایتالیایی ترجمه شده و تحویل کنسولگری داده شود.

البته در حال حاضر به دلیل سخت گیری کشور ها به این علت که فرد متقاضی ازدواج صوری و غیر واقعی را برای دریافت تابعیت آن کشور انجام می دهد این روش روشی بسیار سخت و زمان بر شده است و از این رو افراد متقاضی روشی دیگر را برای اخذ اقامت این کشور و ورود به آن انتخاب می کنند و در خود آن کشور ازدواج می کنند.

 

مدارک لازم برای دریافت تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

 

  • وجود نداشتن مانع امنیتی
  • رونوشت مصدق اجازه اقامت
  • ارائه دادن مدارک ازدواج معتبر و داشتن تداوم زندگی تا صدور اقامت
  • مدرک تاریخ اقامت قانونی در ایتالیا
  • مدارک حقوقی شهروندی همسر ایتالیایی(به ضمیمه تمبر مالیاتی)
  • مدارک نشان دهنده ی عدم وجود اتهام در دادگاه منطقه ای
  • مدارک ازدواج صادره از شهرستان ایتالیایی که در آن ازدواج مربوطه به ثبت رسیده و یا مدارک کپی شده از سند ازدواج
  • عدم محکومیت به جرایمی که حداکثر مجازات آن بیش از ۳ سال حبس باشد.

 

اقامت اروپا از طریق ازدواج و قوانین مربوطه

 

بعد از ازدواج با یک تبعه ایتالیایی تابعیت فرد به صورت رسمی ثبت می شود و میتواند از آن استفاده کند، همچنین می تواند اقامت کشور های مختلف را اخذ کند.

 برای ثبت ازدواج به صورت رسمی بهترین راه اقدام از طریق کنسولگری می باشد و یا می توان پس از ورود به ایتالیا این کار را انجام داد.

در بعضی کشورها نظیر ایران قوانین برای اخذ تابعیت در ازدواج با مرد یا زن متفاوت است، اما در کشور ایتالیا با ازدواج با مرد یا زن می توانید تابعیت را به سادگی دریافت کنید.

باید بدانید که در قوانین تصویب شده برای بعضی کشورها نظیر ایران ازدواج دارای آثار تحمیلی تابعیت می باشد برای مثال: در ایران اگر زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند از نظر قانون گذار خود به خود ایرانی محسوب می شود، یکی از مزیت ها ی ایران این می باشد که برای ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی نیازی به دریافت تابعیت ایران نیست . اما برای ازدواج با شخص ایتالیایی باید درخواست تابعید را ارائه دهید و تا این کار را انجام ندهید نمی توانید تابعیت ایتالیا را دریافت کنید.

 

آشنایی با کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری زیبا و توریست خیز و یکی از کشورهای پر جمعیت اروپا و جهان می باشد که یک کشور صنعتی در اروپا و جهان  محسوب می شود.

 این کشور دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای است.

مساحت این کشور ۳۰۱٫۳۳۸ هزار متر مربع می باشد و با کشور های اتریش، فرانسه، اسلوونی دارای مرز مشترک است.

کشور ایتالیا دارای جاذبه های توریستی فراوانی می باشد از همین رو این کشور سالانه پذیرای تعداد خیر قابل شماری از توریست ها می باشد.

 مردم این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی به غذا و خورد و خوراک اهمیت بیشتری می دهند و در آشپزی دارای نو آوری و سلیقه خاصی هستند.

پایتخت کشور ایتالیا و بزرگترین شهر آن رم با جمعیت ۲٫۸۷۳ میلیون طبق آخرین گزارشات در سال ۲۰۱۷ می باشد.

همچنین جمعیت کلی این کشور بر اساس آخرین سرشماری ۶۰٫۵۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ بوده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *