اقامت فرانسه


اقامت فرانسه

راه های بسیار زیادی جهت اخذ اقامت فرانسه و کارت Carte de Séjour برای شهروندان کشورهای در حال توسعه وجود دارد که این راه ها به هدف متقاضی از اخذ اقامت (اشتغال ، تحصیل یا بازنشستگی)، مدت زمان اقامت، منابع مالی موجود و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. در ادامه به بررسی راه های اخذ اقامت فرانسه می پردازیم.

افراد و خانواده های شهروند غیر اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند، باید قبل از خروج از کشور خود، درخواست ویزای طولانی مدت کنند.

ویزای طولانی مدت (ویزا طولانی مدت) برای اقامت بیش از سه ماه در کشور فرانسه صادر می شود و داشتن این ویزا برای گرفتن کارت اقامت الزامی است.

انواع کارت اقامت فرانسه

  • مجوز اقامت موقت ( Carte de Séjour temporaire) با حداکثر اعتبار یکسال اما قابل تمدید
  • مجوز اقامت مهارت ها و استعدادها )” (Carte de Séjour “compétences et talents با سه سال اعتبار و قابل تمدید
  • مچوز اقامت (Carte de Résident) با ده سال اعتبار
  • مجوز افامت بازنشستگان (Carte de Séjour “retraité”) با اعتبار ده سال و قابل تمدید

اقامت موقت فرانسه ( Carte de Séjour temporaire)

سفارتخانه های فرانسه و ادارات محلی OFII برخی از درخواست های مربوط به درخواست اقامت موقت را یک ساله انجام می دهند. اقامت موقت در گذرنامه نگهداری می شود (کارت اقامت جداگانه ای صادر نمی شود) و به گواهی های اضافی که توسط دفتر OFII صادر می شود نیاز است.

جزئیات از سفارت فرانسه در دسترس است. ممکن است از افراد خارجی که تازه وارد شده اند درخواست شود که در زمینه مهارت های زبان فرانسه (کتبی و گفتاری) آزمون دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت اروپا می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.
شماره های تماس :
09128401035 – 02122180551 

اقامت فرانسه

بیشتر بخوانید :
اقامت اروپا

درخواست اجازه اقامت فرانسه (Carte de Sjjour)

افراد خارجی بالای 18 سال که دارای ویزای معتبر هستند می توانند درخواست مجوز اقامت دهند. این درخواست باید دو ماه قبل از انقضاء ویزا در محل های  Préfecture، یا اداره پلیس پاریس انجام شود.

توجه: در بعضی از بخشها، بخشدار ممکن است تصمیم بگیرد که درخواست های مربوط به مجوز اقامت به پلیس یا شهربازی در محل سکونت ارائه شود و دسته های خاصی از برنامه ها ممکن است از طریق پست ارسال شوند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت فرانسه

  • پاسپورت معتبر
  • ویزای اقامت طولانی مدت معتبر (که در گذرنامه است)
  • اثبات وضعیت خانواده (شناسنامه، شناسنامه ازدواج، شناسنامه فرزندان وابسته)
  • اثبات و داشتن آدرس محل سکونت دائم در فرانسه
  • سه قطعه عکس

هزینه قابل پرداخت برای این برنامه وجود دارد و قیمت ها به نوع مجوز درخواست شده دارند بستگی دارند. اسناد اضافی مخصوص برنامه: نیازها بسته به موقعیت خاص متقاضی متفاوت است.

اقامت دائم فرانسه

اگر می خواهید اقامت دائم کشور فرانسه را کسب کنید، ممکن است پس از پنج سال زندگی در فرانسه واجد شرایط درخواست اقامت دائم فرانسه یا تابعیت فرانسه باشید، اگر چه در موارد خاصی مانند ازدواج با یک تبعه فرانسوی می توانید این زمان را کاهش دهید که در ادامه به بررسی این مورد هم می پردازیم.

چه شهروندی فرانسه و چه اقامت دائم فرانسه را انتخاب کنید هر دو گزینه به شما امکان زندگی در فرانسه را می دهند ، اگرچه برخی تفاوت های مهم بین این دو وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که بهترین گزینه کدام است. برای اخذ تابعیت فرانسه و یا اقامت دائم فرانسه لازم است قبل از اقدام تحقیق کرده ومشاوره بگیرید.

پس از گذشت 5 سال از زندگی شما در فرانسه، می توانید برای کارت اقامت اقدام کنید، که یک مجوز اقامت دائم قابل تمدید است و به شما اجازه می دهد تا 10 سال در فرانسه زندگی کنید. اخذ اقامت دائم فرانسه کاملا به شرایط شخصی شما مانند دلیل ادامه اقامت، اشتغال و ثبات مالی، عملکرد شما در جامعه فرانسه و توانایی زبان شما بستگی دارد.

اگر بیش از دو سال متوالی فرانسه را ترک کنید، حق اقامت دائم را از دست می دهید.

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

خرید ملک در فرانسه لزوماً موجب اخذ اقامت کشور فرانسه نمی شود. اما مسلما پروسه را برای شما آسان تر می کند. در این راه می توانید از یک وکیل کمک بگیرید تا برای خرید یک آپارتمان در کشور فرانسه به شما یاری رساند.

باز هم تاکیید می کنیم که هیچ ارتباطی بین خرید ملک و اخذ اقامت وجود ندارد اما در حقیقت بخشی از الزامات اخذ اقامت فرانسه و سایر کشورها داشتن تمکن مالی می باشد و شما با داشتن یک ملک و کسب کار در این کشور ثابت می کنید که وسیله ای برای حمایت مالی و در حالت کلی تمکن مالی برای زندگی در کشور فرانسه را دارید.

اطلاعات بیشتر در خصوص کشور فرانسه در سایت : France.fr

اقامت فرانسه از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج راه سختی را در پیش خواهید داشت اما اگر تمایل دارید که در این مورد بدانید، در ادامه مطلب شما را راهنمایی می کنیم.

اگر با یک شهروند فرانسوی ازدواج کرده اید این قضیه کار شما را ساده می کند اما به طور خودکار شما را به یک شهروند فرانسه تبدیل نمی کند. پس چگونه بدانید که واجد شرایط درخواست تابعیت فرانسه هستید؟

پنج شرط اصلی برای دریافت اقامت فرانسه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  1. حداقل 4 سال از ازدواج شما گذشته باشد.

شما می توانید بعد از چهار سال ازدواج (و زندگی مشترک) با یک فرد فرانسوی، برای اخذ تابعیت فرانسه درخواست دهید. علاوه بر این، حداقل سه سال را باید در کشور فرانسه زندگی کرده باشید.

اگر نتوانید آن را اثبات کنید، زمان انتظار برای درخواست تابعیت به مدت پنج سال افزایش می یابد.

  1. سه سال اقامت مداوم در فرانسه

چگونه آن را اثبات کنیم؟

شما به یک کارت اقامت فرانسه و یا یک سند موقتی نیاز دارید که نشان می دهد شما در راه رسیدن به آن هستید. و یا می توانید اسنادی دیگر از جمله، از جمله قراردادهای کاری، مقابله با پرداخت، قراردادهای اجاره و قبض های برق را ارائه دهید.

اگر در خارج از فرانسه ازدواج کرده اید، باید گواهی ازدواج خود را توسط کنسولگری فرانسه یا سفارت فرانسه رونویسی کنید.

اگر قبلاً از فرانسه اخراج شده اید، اجازه ندارید تابعیت فرانسه را دریافت کنید.

  1. زندگی مشترک

برای درخواست تابعیت فرانسه، باید بتوانید ثابت کنید که در تمام مدت ازدواجتان با همسر فرانسوی خود زندگی کرده اید. برای اثبات اقامت و زندگی مشترک در فرانسه می توانید قرارداد اجاره ای به نام هر دویتان را ارائه دهید.

  1. مهارت کافی در زبان فرانسوی و فرهنگ این کشور

اگر می خواهید اقامت فرانسه را بگیرید مشخصا باید تا حدودی به زبان فرانسوی مسلط باشید.

سطح مورد نیاز B1 از CERL است که یک سیستم مرجع اروپایی برای سنجش توانایی زبان است. این بدان معنی است که شما مهارت گوش دادن خوبی دارید و می توانید در یک گفتگوی روزمره شرکت کنید. (گفته می شود که برای اثبات مهارت های زبانی به مدرک یا گواهی نیاز دارید، اما در برخی از موارد ممکن است نیازی به گواهی نباشد.)

همچنین باید نشان دهید که شما با جامعه فرانسوی سازگار هستید و از حقوق و وظایف شهروندان فرانسوی آگاهی کافی دارید.

  1. عدم وجود سابقه کیفری

آخرین شرط جهت اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق ازدواج این است که شما نباید به ارتکاب جرم محکوم شده باشید.

توجه: اگر به هر دلیلی به بیش از 6 ماه زندان محکوم شوید، از تابعیت فرانسه منع می شوید.

اگر تمام شرایط فوق را دارید، می توانید پیش بروید و روند ارسال درخواست به نزدیکترین بخشدار را شروع کنید

اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند

تنها در موارد معدودی تولد کودک در خاک فرانسه منجر به اخذ تابعیت فرانسه می گردد. این موارد شامل:

  • هر کودکی که از پدر و مادری ناشناخته در فرانسه به دنیا آمده باشد
  • هر کودکی که از والدین بدون تابعیت در فرانسه به دنیا آمده باشد
  • هر کودکی که در فرانسه به دنیا آمده باشد اما مجاز به دریافت تابعیت پدر و یا مادر خود را نباشد.

در آخر اگر کودک در فرانسه متولد شده باشد و حداقل یکی از والدین فرانسوی باشند، تابعیت فرانسه را دریافت می کند.

اگر تنها یکی از والدین فرانسوی باشد ممکن است تابعیت فرانسه به کودک نرسد.

در موارد فرزندخواندگی، کودک تابعیت فرانسوی را فقط تحت رژیم “فرزندپروری کامل” دریافت می کند.

هنگامی که کودک از والدین فرانسوی در خارج از کشور متولد می شود، لازم است والدین فرانسوی تولد فرزند را در ثبت احوال فرانسه ثبت کنند.

اقامت فرانسه از طریق کار

ویزای کار فرانسه  به کارگران ماهر اجازه می دهد تا به طور قانونی در این کشور زندگی و کار کنند.

آیا به ویزای کاری و مجوز فرانسه نیازمندید؟

برای مهاجران که برای اهداف مرتبط با کار به کشور فرانسه سفر می کنند، بسته به کشور مبدا، ممکن است به ویزای کار فرانسه  نیاز داشته باشند. انواع مختلفی از ویزاها و مجوز های کار در این کشور وجود دارد که به هدف از ورود و مدت زمان اقامت بستگی دارد.

در حالت کلی اگر قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارید باید از موضوعاتی مانند ویزا برای خودتان و سایر اعضای خانواده و هزینه های آن آگاه باشید.

انواع مجوزهای کاری فرانسه

  1. پاسپورت استعداد

مجوز “گذرنامه استعداد” برای کار کردن اتباع غیر اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است که شامل حال افراد زیر می شود:

  • فارغ التحصیلان ماهر
  • کارمندان یک شرکت نوآورانه
  • کارگران بسیار ماهر (دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا)
  • کارمندانی با قرارداد کاری در فرانسه
  • محققان / دانشمندان
  • محققان و مسئولان یک پروژه اقتصادی نوآورانه
  • نمایندگان شرکت
  • سرمایه گذاران اقتصادی یا مالی
  • هنرمند / مجریان
  • افراد مشهور بین المللی در زمینه ورزش ، علوم ، هنر ، آموزش ، ادبیات و غیره.

این مجوز به عنوان یک اجازه اقامت تجدید پذیر چهار ساله عمل می کند و هزینه آن 269 یورو (302 دلار) است.

  1. حقوق بگیر و کارگر موقت

مجوز حقوق و دستمزد کارگر بسته به طول و مدت قرارداد کار به دو زیر گروه تقسیم می شود. این مجوز برای کارمندان شاغل در یک شرکت فرانسوی صادر می شود. زیر شاخه حقوق و دستمزد برای کارگرانی با قراردادهایی بیشتر از یک سال است و دسته کارگر موقت برای کارگرانی با قراردادهایی کمتر از دوازده ماه می باشد.

ویزای کار کوتاه مدت

این نوع از ویزا برای کارگران خارجی صادر می شود که قصد دارند کمتر از 90 روز در فرانسه کار کنند. این ویزا 60 یورو (67 دلار) هزینه خواهد داشت. اگر اهل اتحادیه اروپا سوئیس، استرالیا، آنتیگوا و باربودا، باهاما، برزیل، کانادا، اسرائیل، ژاپن، موریس، مکزیک، سنت کیتس و نوویس، سیشل، سنگاپور، کره جنوبی، ایالات متحده یا ونزوئلا هستید، به ویزا احتیاج ندارید. با این وجود مجوز کار تنظیم شده توسط کارفرمای شما برای کار قانونی در فرانسه لازم است.

ویزای کار طولانی مدت

اگر شما شهروند اتحادیه اروپا و سوئیس نیستید و قصد دارید بیش از 90 روز در کشور فرانسه کار کنید، به ویزای کار طولانی مدت فرانسه نیازمندید. این ویزا به هدف و مدت اقامت شما وابسته است. این ویزا می تواند به دلایل مختلف از جمله اهداف مختلف مربوط به کار صادر شود. تقاضای ویزای کار در فرانسه 99 یورو (111 دلار) هزینه دارد. کارگرانی که متقاضی این ویزا هستند می توانند اعضای خانواده را نیز همراه خود ببرند.

اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

کشور فرانسه یک برنامه اقامتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران راه اندازی کره است. برنامه مجوز اقامت فرانسه به کارآفرینان خارجی (غیر شنگن) اجازه می دهد تا با انجام سرمایه گذاری های طولانی مدت در فرانسه، مجوز اقامت 10 ساله دریافت کنند.

این نوع از اقامت به توانایی های زبان و یا تجربه تخصصی حرفه ای نیازی ندارد.

حداکثر زمان پردازش آن 2 ماه برای صدور مجوز اقامت می باشد.

این سرمایه گذاری می تواند به تنهایی و یا با شرکای تجاری در کشور فرانسه انجام گیرد.

برای رعایت معیارهای دریافت مجوز اقامت اقتصادی فرانسه، کارآفرین باید:

  1. یک سرمایه گذاری بلند مدت و غیر سوداگرانه با حداقل مبلغ 10 میلیون یورو در دارایی های صنعتی یا تجاری فرانسه انجام دهد.
  2. نسبت به حقوق اقامت در خاک فرانسه از وضعیت خوبی برخوردار باشد.
  3. عاری از هرگونه محکومیت کیفری باشد.

اقامت توریستی فرانسه

کشور فرانسه یکی از مکانهای توریستی شماره یک جهان و از لحاظ امکانات اقامتی کاملاً مجهز است. بعد از بررسی تابعیت شما، اگر به ویزا احتیاج داشته باشید، باید برای ویزای اقامت کوتاه مدت فرانسه اقدام کنید.  برای اخذ ویزای فرانسه بررسی می شود که آیا هزینه کافی جهت اقامت و بلیط رفت و برگشت و.. را دارید یا خیر.

شما باید به یک پزشک مراجعه کرده و مراقبت های لازم را دریافت کنید. ویزایی که به دلایل مراقبت پزشکی برای شما صادر شده است، ویزای کوتاه مدت است و اقامت خصوصی یا گردشگری را نیز از آن مستثنی نمی کند. هزینه هر نوع مراقبت پزشکی که در فرانسه دریافت می کنید، تحت پوشش سیستم بیمه درمانی فرانسه نیست.

کشور فرانسه پس از آمریکا بیشترین هتل های جهان را با طیف وسیعی از قیمت ها دارد. گروه Accor فرانسه بزرگترین هتل زنجیره ای در اروپا و یکی از بزرگترین ها در جهان می باشد.

اما هتل ها به هیچ وجه تنها گزینه برای یافتن محل اقامت در فرانسه نیستند همچنین این کشور دارای تعداد زیادی خوابگاه و مسافرخانه است.

شرایط اقامت تحصیلی فرانسه

اگر می خواهید در فرانسه تحصیل کنید، ممکن است بسته به ملیت و وضعیت خود، مجبور شوید ویزای فرانسه را دریافت کنید. بسته به رشته ی انتخابی شما مشخص می شود که چه مدت در فرانسه اقامت دارید البته مدت زمان اقامت شما به تسلط شما به زبان فرانسوی نیز وابسته است چرا که ممکن است نیاز به کذراندن دوره های زبان فرانسوی نیز داشته باشید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا به دریافت ویزای کشور فرانسه نیازمندند.

انواع مختلفی از ویزای دانشجویی در کشور فرانسه وجود دارد:

  • (Visa de Court séourour etudes) ویزای دانشجویی کوتاه مدت شنگن

شما می توانید بدون نیاز به ویزای اقامت جداگانه، به فرانسه بیایید و تا سه ماه با این ویزا تحصیل کنید. این ویزا برای کسانی که در یک دوره زبان یا برنامه کوتاه مدت دیگر ثبت نام می کنند، مناسب است. بصورت رایگان صادر می شود و قابل تمدید نیست.

  • کنکورهای معتبر (ویزا برای امتحانات ورودی)

با دریافت این نوع ویزا می توانید به کشور فرانسه بروید و در آزمون ورودی موسسات آموزش عالی شرکت کنید. اگر در آزمون ها قبول شوید، می توانید برای اخذ اقامت یک ساله ی قابل تمدید، مستقیماً به بخشداری محل خود (اداره محلی / اداری محلی فرانسه) در فرانسه مراجعه کنید.

  • (Visa de long séjour temporaire pour etudes) ویزای موقت طولانی مدت

این ویزا به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به مجوز اقامت در فرانسه بین سه تا شش ماه تحصیل کنید. این ویزا قابل تمدید نیست.

  • (Visa de long séjour etudes) ویزای اقامت طولانی مدت

اگر می خواهید بیش از شش ماه تحصیل کنید، باید برای ویزای دانشجویی طولانی مدت در فرانسه اقدام کنید. این نوع ویزای تحصیلی تا پایان تحصیل شما در فرانسه اعتبار دارد: سه سال برای لیسانس، دو سال برای کارشناسی ارشد و چهار سال برای دکتری.

ویزاهای طولانی مدت به عنوان مجوز اقامت عمل می کنند و VLT-TS نامیده می شوند. ویزای اقامت طولانی مدت VLS-TS برای کلیه دانشجویان بین المللی است که مایل به ثبت نام در یک رشته در یک موسسه آموزش عالی فرانسه هستند.

برای اخذ این نوع ویزا، شما باید اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی، مهارت زبان فرانسه و منابع مالی کافی (تقریباً 615 یورو در ماه) را ارائه دهید.

وکیل اقامت فرانسه

وکلا و مشاورین گروه مهاجرتی VISAEM به عنوان زیر مجموعه هُلدینگ بین المللی کیمیاسپنتا می توانند شما را در اخذ ویزا و اقامت کشورهای اروپایی از جمله کشور فرانسه یاری کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت اروپا می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.
شماره های تماس :
09128401035 – 02122180551 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!