ایتالیا کشور جاذبه های دیدنی + گالری تصاویر


درباره ایتالیا

ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که در جنوب این قاره قرار دارد. علاوه بر پیشتازی در حوزه صنعت و مدرنیته، ایتالیا دارای پیشینه بسیار قوی در حوزه تاریخ، فرهنگ و معماری است. از این رو، میراث ارزشمندی از یادگارهای گذشته در این کشور برجای مانده و زمینه را برای رشد صنعت توریسم در این کشور و جذب گردشگران فراهم کرده است. ایتالیا کشور مورد علاقه عاشقان تاریخ است که از جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفر تشکیل شده است و جزو ده کشور پر جمعیت اروپا محسوب می شود. ایتالیا یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری اروپا می باشد که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.  واتیکان و سان مارینو، دو کشور بسیار کوچک هستند که در دل ایتالیا قرار دارند. واتیکان کوچکترین کشور جهان است که خود درون پایتخت کشور دیگری قرار گرفته است. یکی از دلایل جذابیت شهر رم، تماشای کشور واتیکان است که خود تنها از یک شهر تشکیل شده است. اگر قصد سفر به کشور ایتالیا را دارید با ویزا ای ام  همراه باشید تا با برترین مقاصد گردشگری این کشور آشنا شوید.

رم مقر اصلی گردشگران

همه گردشگرانی که به کشور ایتالیا سفر می کنند، در ابتدا به شهر رم می روند تا در این پایتخت زیبا، به تماشای آثار تاریخی شگفت انگیز بپردازند.

 آمفی تئاتر بزرگ شهر که توسط امپراطوری روم ساخته شده بود، محلی برای نمایش جنگ میان برده ها و خون و خونریزی گلادیاتورها بود. هر چند در بسیاری از موارد هم از این محل برای برگزاری ورزش ها و مسابقات استفاده می شد اما چیزی که واضح است، این است که بسیاری از گلادیاتورها در این مکان به قتل رسیده اند. این فضای بیضی شکل، به دلیل ساختار بی نظیرش به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جدید شناخته می شود. آمفی تئاتر کلوسئوم از ۵۰ هزار صندلی و ۸۰ درب خروجی تشکیل شده است که نه تنها نسبت به زمان خود، بلکه در عصر امروز نیز بی نظیر است.

شهر پیزا و برج کج معروف

۹۹ درصد گردشگرانی که به شهر پیزا سفر می کنند، برای تماشای برج معروف این شهر، یعنی برج کج پیزا پا به این شهر می گذارند. این برج یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر پیزاست .برج های کج زیادی در دنیا وجود دارند اما معروفیت این برج بدین دلیل است که از ابتدا قصدی برای کج ساختن این برج در کار نبوده است. معمار معروفی که پایه های این برج را بنانهاد، پس از ساخت سه طبقه از این برج، به کج بودن آن پی برد و کار را نیمه تمام گذاشت. برج پیزا برای ۱۰۰ سال دست نخورده باقی ماند و پس از ۱۰۰ سال، معمارهای دیگر رشته کار را به دست گرفتند و کار این برج کج را به اتمام رساندند. قطعا دیوتیسالوی، مسئول اولیه ساخت برج پیزا، نمی دانست که کج شدن این برج که باعث ناامیدی اش شده بود، روزی گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به این شهر می خواند.

نکات جالب درباره برج کج پیزا

  • وزن این بنا در حدود ۱۴۷۰۰ تن است.
  • این برج ۲۹۷ پله دارد. راه‌پله‌ی شمالی بنا در طبقه‌ی هفتم از دو پله تشکیل شده است.
  • مراحل ساخت بنا از سال ۱۱۷۳ تا ۱۳۷۲ میلادی طول کشیده است، یعنی نزدیک به دو قرن.
  • قبل از اینکه عملیات مرمت بنا در سال ۱۹۹۰ آغاز شود، برج با زاویه‌ی ۵.۵ درجه کج شده بود.
  • پس از پایان عملیات مرمت برج در سال ۲۰۰۱، میزان انحراف به ۳.۹۹ درجه رسید.
  • این برج ۸ طبقه است. شکل این برج استوانه‌ای است و برای رسیدن به بالای آن باید از ۲۹۴ پله‌ی مارپیچ که در قسمت داخلی دیوارهای برج قرار گرفته، بالا بروید.
  • زمانی که داخل برج قرار می‌گیرید، انحراف آن را به وضوح حس می‌کنید. حتی ممکن است احساس سرگیجه کنید چرا که برج شبیه یک منحنی به نظر می‌رسد.
  • طبق گفته‌ی مهندسان، فرو رفتن این برج از سال ۲۰۰۸ متوقف شده است و این برج حداقل برای مدت ۲۰۰ سال دیگر محکم و استوار باقی خواهد ماند.

 

دریاچه کومو

از دیدنی ترین مکان های کشور ایتالیا، دریاچه کومو است که آب و هوای کوهستانی و منظره زیبای آن، باعث شده است، ویلاها و کاخ های مجلل ثروتمندان، در این مکان ساخته شود. ثروتمندان این کشور، برای تعطیلات آخر هفته اغلب این مکان را انتخاب می کنند. کومو Como مرکز شهرستانی به همین نام در شمال ایتالیا و در مرز سویس و اتریش است. در کنار این شهر دریاچه ای به شکل حرف وای Y اما معکوس قرار دارد که نام این شهر را بر خود دارد و به Lago Como ایتالیایی نامیده می شود. در کنار این دریاچه روستاهای بسیار زیبایی به وجود آمده اند و شمال این دریاچه به طبیعت کوهستانی آلپ متصل می شود. اگر شما هم علاقه دارید این مکان زیبا را ببینید و تجربه ماهیگیری در یک مکان آرام و بی نظیر را داشته باشید، به دریاچه کومو سری بزنید. دریاچه ی کومو یکی از جاذبه های گردشگری محبوب ایتالیا برای بیش از ۱۰۰ سال در بین بازدیدکنندگان می باشد. هوای خوب، آب، منظره ی کوهستانی از ویژگی های این منطقه زیبا از محسوب می شود. 

دریاچه کومو (Como) منطقه عظیمی به وسعت ۱۴۶ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است و به دلیل امکانات تفریحی خود یکی از مشهورترین دریاچه‌ها در دنیا است. در این مقصد گردشگری محبوب، فعالیت‌های مهیج زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ ازجمله قایق‌سواری، موج‌سواری و کایت‌سواری.

گردشگران می‌توانند از اسپاهای این ناحیه استفاده کنند یا تعطیلات خود را در ساحل یا زمین‌های تنیس و گلف اطراف این دریاچه سپری کنند.

با انتخاب هرکدام از مسیرهای پیاده‌روی می‌توان به طبیعت زیبا و حیات‌ وحش آن قدم گذاشت و آن‌ها را کشف کرد. راه دیگر برای کشف این دریاچه و روستاهای بسیار اطرافش استفاده از کشتی است.

 

شهر سوخته پمپئی

شهر سوخته پمپئی، از جاذبه های گردشگری تاریخی کشور ایتالیا محسوب می شود. داستان غم انگیز شهر پمپئی، خود عاملی برای رواج صنعت گردشگری این شهر محسوب می شود. شهر پمپئی در زمان امپراطوری روم، به مدت ۶۰۰ سال به عنوان بندری با شکوه برای ییلاق رومیان ثروتمند محسوب می شد. پمپئی در دامنه کوه وسوویوس قرار داشت. ناگهان در سال ۷۹ میلادی در سحرگاه روز ۲۴ ماه اوت، آتشفشان کوه وسوویوس به طور ناگهانی فوران کرد و به مدت سه روز، خاکسترهای آتشفشانی، آسمان زیبای این شهر را تیره و تار کرد. گدازه های آتشفشان بر شهر کوبیده شد و ۲ هزار نفر از ۲۰ هزار نفر ساکنین آن را نابود کرد. این شهر در زیر گدازه های آتشفشانی و خاکستر آن، مدفون شد تا این که در سال ۱۷۴۸ میلادی، کشاورزی که در حال کندن زمین بود، چندین مجسمه را در خاک یافت. همین امر منجر به کشف شهری شد که در خاکستر مدفون شده است. مردمان زیادی در این مکان یافت شدند که همگی تبدیل به مجسمه سنگی شده اند. اگر می خواهید روم ۲۰۰۰ سال پیش را در زمان حال مشاهده کنید، تماشای این شهر را از دست ندهید. 

شهر تاریخی پمپئی یک بار در سال۶۲ میلادی به واسطه وقوع زمین‌لرزه ویران شد اما تا سال۷۹ میلادی مجددا بازسازی شد که در همین سال، فوران آتشفشان قله «وزوو» شهر را برای همیشه در کام خود فرو برد. شناسایی و کشف شهر «هرکولانیوم» که در مجاورت شهر باستانی پمپئی قرار داشت، مقدمه‌ای شد تا این شهر تاریخی نیز پس از سال‌ها از زیر لایه‌های ضخیم خاکستر به بیرون رانده شود. 

تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های گوناگون، سکه، آینه، قلم و ظروف مختلف از جمله هزاران شیئی بودند که از زیر خاک بیرون آمدند. این اشیا در حال حاضر در موزه شهر ناپل نگهداری می‌شوند.اطلاعات دقیقی در خصوص شهر تاریخی پمپئی وجود ندارد؛ حتی معنی نام آن نیز مشخص نشده اما آنچه درباره این شهر به اثبات رسیده، قدمت آن است که به قرن هشتم قبل از میلاد می‌رسد. 

 

شهر رویایی ونیز

هر آنچه که در رویایتان درباره شهری بی نظیر تصور می کنید، مصداق بارزش را در ونیز بیابید. این شهر، علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، آثار تاریخی زیادی از جمله: میدان سن مارکو، کلیسای سنت مارک، قصر دوک، پل معروف ونیز و کانال بزرگ ونیز را در بردارد. قصرها و موزهای متعددی در این شهر کوچک قرار دارند اما چیزی که جالب توجه است این است که تمام رفت و آمدهای درون شهر با قایق صورت می گیرد. حتی آتشنشان های این شهر نیز با قایق رفت و آمد می کنند. از آن جایی که جای قدم زدن در این شهر بسیار کم است، تمامی کوچه پس کوچه های آن را می توانید در نیم ساعت طی کنید. اگر قصد سفر یک هفته ای به ایتالیا را دارید، بهتر است بیشترین زمان خود را در این شهر بگذرانید. شهر ونیز در سواحل شمال شرقی ایتالیا واقع شده و مرکز منطقه‌ی ونتو (Veneto) است.

ونیز مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچک است که به وسیله‌ی کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند، از این رو به نظر می‌رسد که این شهر، روی آب، شناور است. این ویژگی و تعدد آثار معماری باشکوه و قدیمی، باعث شده که این شهر به یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی گردشگران و علاقه‌مندان به سفر، تبدیل شود. ونیز از مجموع ۱۱۵ تا ۱۱۸ جزیره‌ی کوچک تشکیل شده و چشم‌اندازهای خیره‌کننده و نفس‌گیری را در همه‌ی ساعات شبانه روز، در مقابل چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد.

طبق گفته‌ها زمانی که بربرها به رم حمله کردند، تعداد زیادی از اهالی سرزمین اصلی ونیز گریختند و پراکنده شدند. بنابراین در ابتدا، اقامتگاه‌های این شهر موقتی بودند که ساکنان آن، آنها را به اقامتگاه دائمی خود تبدیل کردند. به دلیل قرار گرفتن در زمین باتلاقی، آنها مجبور شدند خانه‌های مقاوم‌تری بسازند. آنها به این نتیجه رسیدند که خانه‌ها را روی سکوهایی چوبی بنا کنند که سازه‌ها را محفوظ نگه دارد. بعد‌ها این جزایر کوچک را با استفاده از پل‌هایی به هم وصل کردند که این کار، برقراری ارتباط را برای آنها ساده‌تر کرد. این نحوه‌ی ساخت و ساز موجب شد که این شهر شبیه به شهری شناور روی آب، به نظر برسد. بنابراین ونیز زیبا را شهر شناور روی آب نامیدند.

 

شهر ساحلی آمالفی

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توان آن را در حکم بهشت روی زمین دانست ساحل آمالفی ایتالیا است. این خط ساحلی تا مسافت ۵۰ کیلومتری کشیده شده و شهرهای باشکوه و خیره‌کننده‌‍‌ای کناره ساحل را احاطه کرده‌اند. پوسیتانو، آمالفی، سِتارا، راوِلو از جمله شهرهای مهم این خط ساحلی محسوب می‌شوند.

ساحل آمالفی از زیباترین ساحل های جهان، با آب و هوایی مدیترانه ای، است که به ساحل محبوب ثروتمندان جهان مشهور است. معماری این ساحل را می توان کمی به ماسوله کشور خودمان شباهت داد با این تفاوت که این ساحل زیبا، علاوه بر اینکه روی کوه بنا نهاده شده است، دارای نوار ساحلی نیز می باشد که همین امر باعث شده است این ساحل، در سایت نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری خانوادگی معرفی شود. ساحل آمالفی یک شهر ساحلی در ساحل جنوبی شبه جزیره سورنتین در استان سالرنو در جنوب ایتالیا است. ساحل آمالفی مقصد توریستی محبوب برای این منطقه و ایتالیا محسوب می شود که هزاران نفر از گردشگران را در سال به خود جذب می کند. ساحل آمالفی از مناطق مورد علاقه ثروتمندان جهان است که برای تعطیلات آمالفی را انتخاب می کنند. هر ساله بسیاری از چهره های سرشناس جهان از جمله فوتبالیست های معروف، بازیگران هالبوود و خواننده های معروف را می توانید در این منطقه پیدا کنید.

شهر ساحلی پوسیتانو یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیاست. شاید دلیل آن را بتوان واقع شدن این شهر در سراشیبی تند دامنه کوهستان دانست. پوسیتانو با خانه‌های رنگارنگ و البته گران‌قیمت، رستوران‌ها و ساختمان‌های دیگری در داخل شهر پر شده است. وب سایت Lonely Planet این تابلوی زیبای آفرینش روی زمین را این گونه توصیف می‌کند:

 

شهر واتیکان  

واتیکان خانه ی باارزش ترین مجموعه های هنری جهان است. کلیسای سنت پیتر و میدان سنت پیتر از جمله جاذبه های واتیکان هستند. همچنین کلیسای سیستین به خاطر معماری و تزئینات هنرمندان عصر رنسانس همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران بسیار مشهور و چشم نواز است.

شهر واتیکان در مرکز رم پایتخت ایتالیا و در کنار رودخانه توره با وسعتی بالغ بر ۴۴۰۰۰ متر مربع واقع است و دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. واتیکان یکی از کوچکترین کشورهای دنیا هست که اطلاعات و آمار جالبی داره که شاید خیلی ها نشنیده باشید. در واتیکان فقط خیابان وجود دارد و هیچ بزرگراهی موجود نیست. البته تعداد این خیابان ها هم آنقدر کم است که حتی مردم واتیکان یک آدرس مستقل برای یک خیابان خود هم ندارند! این کشور مذهبی به قدری کوچک است که مساحت سفارت آمریکا در عراق، از کل واتیکان بیشتر است. البته‌ قلمرو دولت‌ شهر واتیکان‌ خیلی‌ وسیع‌تر از محدوده‌ فوق‌ است‌ زیرا علاوه‌ بر قلمرو یاد شده‌ تعداد زیادی‌ از ساختمان‌ها و بناهای‌ خارج‌ و یا داخل‌شهر رم‌ به‌کلیسای‌ رم‌ در واتیکان تعلق‌دارد و جزو املاک واتیکان محسوب می شود.

این کشور مقر اصلی کلیسای کاتولیک جهان است . این شهر توسط قدیمی‌ترین و کوچک‌ترین ارتش منظم جهان حفاظت می‌شود: گارد سوئیس، این گارد از سربازانی با ملیتی سوئیسی که همگی مردانی مجرد و کاتولیک هستند تشکیل شده است. تعداد این گارد با احتساب محافظان شخصی پاپ یکصد نفر است.

واتیکان در سال ۲۰۰۷ چیزی حدود ۴٫۳ میلیون بازدید کننده از سرتاسر جهان داشت که این آمار باعث میشود این کشور در اولین رتبه از لحاظ بازدید توریستی قرار گیرد. در واتیکان، به اضای هر مکان دیدنی، ۸٫۷۳۹ بازدید کننده وجود دارد. در فرانسه که یکی از زیباترین و پربازدید ترین کشورهای دنیاست، این آمار خیلی کمتر بوده و به اضای هر مکان فقط ۱٫۲۶ بازدید کننده وجود دارد.

[aigpl-gallery id=”7166″]

در این مقاله سعی کردیم بهترین مکان های گردشگری کشور ایتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم مکان های نامبرده جزء برترین و پربازدید ترین مقاصد گردشگری جهان هستند.  امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

 

برای مشاوره در خصوص اخذ ویزای شینگن با مشاوران ما در تماس باشید. تماس با ما

 

کانال تلگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *