ثبت شرکت در اروپا


ثبت شرکت در اروپا

اگر قصد دارید کسب و کار خود را در اروپا راه اندازی کنید می توانید با ثبت شرکت در اروپا اقدام به این کار کنید. ثبت شرکت در اروپا مزایای زیادی به همراه دارد که مهم ترین آن ها اخذ اقامت اروپا از این طریق می باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت همانند سایر روش ها معایب و مزایایی به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

اقامت در اروپا با ثبت شرکت

با ثبت شرکت در اروپا، فرد مدیر عامل یعنی فردی که اقدام به ثبت شرکت نموده علاوه بر اجازه ی اقامت خود، به خانواده ی او نیز اجازه ی اقامت در کشور مورد نظر داده می شود. همچنین در برخی کشورها حتی این شرایط اخذ اقامت به خانواده ی افراد سهامدار نیز داده می شود.

مزایای ثبت شرکت در اروپا :

  1. اخذ اقامت اروپا
  2. امکان سفر به تمامی نقاط اروپا بدون ویزا
  3. حمایت دولت از سرمایه گذاران
  4. امکان تجارت آزاد
  5. دسترسی خوب به راه های ارتباطی تجاری
  6. بهره مندی از شرایط اقتصادی با ثبات در کشورهای اروپایی

معایب ثبت شرکت در اروپا :

یکی از معایب ثبت شرکت در اروپا این است که روش اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت را فقط برخی از کشورهای اروپایی ارائه می دهند در نتیجه قبل از اقدام حتما باید از قوانین ثبت شرکت در کشور مورد نظر آگاه باشید.

ثبت شرکت در اروپا با کمترین هزینه

بیشتر کشورهای اروپایی سختگیری های بسیاری جهت ثبت شرکت و اخذ اقامت دارند اما در این بین تعداد معدودی از کشورهای اروپایی شرایط فوق العاده ای را به سرمایه داران ارائه می دهند و سرمایه دار می تواند با هزینه ی کمتری به ثبت شرکت در اروپا و در نهایت اخذ اقامت اروپا اقدام کند. از جمله این کشور ها می توان به اسلوونی، لهستان و اوکراین اشاره کرد.

اگر سرمایه دار دارای ایده ای باشد که مورد استقبال قرار گیرد می تواند از بسته های تشویقی استفاده کند. همچنین یکی دیگر از راه های کاهش هزینه این است که نسبت به تاسیس شعبه و زیر مجموعه ای از یک شرکت بزرگتر اقدام کنید که این کار سبب کاهش هزینه ها و کاهش مالیات می شود.

بهترین کشور برای ثبت شرکت در اروپا

برای ثبت شرکت در اروپا حتما باید اطلاعات زیادی را کسب کنید زیرا قوانین هر کشور برای  ثبت شرکت  و اخذ اقامت با سایر کشورها متفاوت است. برای مثال مواردی مانند برنامه ی تجارت ( بیزینس پلن) و میزان سرمایه مورد نیاز و موارد دیگر برای هر کشور متفاوت است. اما از جمله بهترین کشورها برای ثبت شرکت می توان به کشورهای اسلوونی، لهستان و اسپانیا اشاره کرد.

چگونه در اروپا شرکت ثبت کنیم

اگر فرد متقاضی یک شهروند اتحادیه اروپا باشد هیچگونه محدودیتی ندارد و سریعا می تواند به این امر اقدام کند در غیر این صورت فرد متقاضی نیاز به یک مجوز اقامت یکساله دارد و اگر بتواند از طریق شرکت بازدهی داشته و ثبات اقتصادی شرکت را حفظ کند، می تواند هر سال به مدت 5 سال تمدید اقامت موقت کند و پس از این مراحل در نهایت اقامت دائم اروپا را دریافت کند.

برای ثبت شرکت در اروپا باید طرح توجیهی(بیزینس پلن) تاثیرگذاری داشته باشید همچنین به این نکته توجه کنید که میزان هزینه ی ثبت شرکت متناسب با نوع شرکت انتخابی، متفاوت است.

انواع شرکت در اروپا به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند مانند شرکت هایی با مسئولیت محدود، شرکت مشارکتی، شرکت سهامی و… که این انواع تقریبا در تمامی کشورهای اروپایی دیده می شوند. اما محبوب ترین آن ها شرکت با مسئولیت محدود است که ساده ترین و بهترین نوع شرکت در اروپا می باشد. حداقل سرمایه برای این نوع از ثبت شرکت 25000 یورو می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اروپا:

  • مدارک کامل متقاضی تبت شرکت
  • مدارک مربوط به شرکت مادر در ایران
  • مدارک مربوط به شرکت در حال تاسیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت اروپا و ثبت شرکت در اروپا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
مشاوره هایی که از طرف گروه مهاجرتی ویزا ای ام به شما داده می شود بصورت کاملا رایگان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *