خرید ملک در اروپا


خرید ملک در اروپا

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اروپا در کشورهای اروپایی می باشد. این برنامه در تعداد زیادی از کشور های اروپایی از جمله اسپانیا، بلژیک، پرتغال و …در حال اجرا است. در ادامه به بررسی مالیات ها و نحوه ی اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اروپا می پردازیم.

خرید ملک در اروپا و اقامت

برنامه ی اخذ اقامت از این طریق برای هر کشور شرایط خاص خود را دارد و در آخر می تواند منجر به اخذ اقامت شما و اعضای خانواده شما بشود. حتی در برخی موارد علاوه بر پدر و مادر متقاضی، این اقامت شامل پدر و مادر همسر متقاضی نیز می گردد. برای اخذ اقامت از این طریق پس از 5 سال اقامت موقت می توانید به اقامت دائم دست پیدا کنید و در ادامه متناسب با شرایط کشوری که در آن حضور دارید پس از 1 الی 2 سال می توانید برای اخذ پاسپورت اروپایی اقدام کنید.

اخذ اقامت با خرید ملک در اروپا

در ابتدا مهمترین مسئله، انتخاب کشور مناسب جهت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک می باشد که در این مورد حتما باید به شرایط اقتصادی کشور مورد نظر توجه کنید. برای سرمایه گذاری باید گواهی تمکن مالی ارائه دهید به این صورت که باید مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک را حداقل به مدت سه ما در حساب بانکی خود داشته باشید. همچنین برای اخذ اقامت با خرید ملک محدودیت سنی وجود دارد و متقاضی خرید ملک باید بالای 18 سال سن داشته باشد.

نمره ی زبان برای اخذ اقامت از این طریق تاثیر زیادی ندارد اما داشتن دانش زبان برای فرد متقاضی امتیاز خوبی محسوب می شود. از مهمترین عوامل برای سرمایه گذاری در اروپا می توان به سابقه کاری فرد متقاضی اشاره کرد لذا این مورد نیز یکی از موارد موثر جهت اخذ اقامت با خرید ملک در اروپا به شمار می رود.

خرید ملک در اروپاخرید آپارتمان در اروپا

بسیاری از مردم به دنبال خرید خانه های کوچک در اروپا هستند و دیگر تصمیم بر خرید ویلاهای بزرگ ندارند زیرا این ویلاها بسیار گران قیمت هستند به همین دلیل در بازار بیشتر با ویلاهای بزرگ و گران قیمت مواجه می شویم که طرفدار چندانی ندارند. در عوض، سالمندان ترجیح می دهند خانه های خود را بفروشند و در آپارتمان های لوکس کوچکتر سرمایه گذاری کنند. آن ها ترجیح می دهند در یک آپارتمان کوچک اما فوق العاده زندگی کنند تا یک ویلای بزرگ و لوکس.

در بسیاری از موارد والدین به فرزندانشان در جهت خرید خانه کمک می کنند زیرا گذاشتن پول در حساب های بانکی بهره و سود خیلی کمی دارد و در نتیجه اصلا به صرفه نیست. پس ترجیح می دهند با خرید یک واحد آپارتمان سرمایه خود را حفظ کنند. این کار نه تنها یک روند مالی بلکه یک روند اجتماعی نیز می باشد. بنابراین توسعه دهندگان املاک و سرمایه گذاران باید خانه ها و آپارتمان ها را با اندازه متوسط یا کوچکتر در نظر بگیرند.

شرایط خرید ملک در اروپا

پس از یک دوره بحران املاک و اقتصادی، بازار املاک و مستغلات اروپا در سالهای اخیر باز هم قوت گرفته است. اما مسئله اصلی این است که آیا هنوز هم سرمایه داران به خرید املاک در اروپا اشتیاقی نشان می دهند؟

به عنوان رئیس استراتژی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در BNP Paribas Fortis ، پل رابرت تانسن در زمینه مدیریت ثروت تخصص دارد. او بینش خود را از روند عمده املاک و مستغلات اروپا به اشتراک می گذارد.

نکته هایی جود دارند که باید قبل از خرید ملک در اروپا از آن ها آگاهی داشته باشید.

برای خرید ملک در هر کشوری باید هزینه هایی را در این راه بپردازید. که این هزینه ها عبارتند از:

  • پرداخت مالیات محلی
  • پرداخت سود سرمایه در صورتی که مشمول پرداخت آن باشید
  • پرداخت مالیات بر ارث در صورت نیاز

اما موارد نام شده نباید مانعی برای جلوگیری از خرید ملک در اروپا باشند چرا که سرمایه داران حتی با وجود مالیات های بالاتر نیز از خرید ملک دلسرد نمی شوند. با این حال این مالیات ها ممکن است سبب تغییر تصمیمتان شود در نتیجه در ابتدای کار باید از آن ها آگاه باشید همچنین هزینه بسیار پایین وام گرفتن تأثیر منفی این مسائل مالی را جبران می کند.

اقامت با خرید خانه در اروپا

یک مطالعه توسط شرکت مشاوره شهروندی Henley & Partners ، برنامه های مختلفی را در سراسر جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آنها را از نظر ارزش و کیفیت از جمله معیارهای دیگر مورد بررسی قرار داده است. در اینجا 10 کشور عضو اتحادیه اروپا که عملکرد بهتری دارند را به شما معرفی می کنیم.

 هشدار: برای اخذ اقامت در بیشتر این کشورها باید پول نقد اضافی زیادی داشته باشید.

  1. استرالیا
  2. بلژیک
  3. پرتغال
  4. مالت
  5. اسپانیا
  6. لتونی
  7. موناکو
  8. قبرس
  9. یونان
  10. بلغارستان

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت اروپا و راه های اخذ اقامت اروپا می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
مشاوره ی تخصصی به شما به صورت رایگان صورت می پذیرد.
خرید ملک در اروپا

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *