راهنمای اخذ ویزای اسلوونی


 

کشور اسلوونی با مساحت ۲۰٫۲۷۳ کیلومتر مربع در اروپای مرکزی قراردارد و در مجاورت رشته کوه های آلپ و دریای آدریاتیک واقع شده است. این کشور زیبا از سمت شمال با اتریش، از شرق با مجارستان، از جنوب با کرواسی و از سمت غرب با ایتالیا همسایه و هم مرز می باشد. اسلوونی سرزمینی با آب و هوای متنوع است مناطق شمالی آب و هوایی سرد و کوهستانی و مناطق جنوبی و غربی آن آب و هوایی معتدل دارند. مراتع و دشت های سرسبز و حاصل خیز بیشتر خاک این کشور را احاطه کرده اند و بیش از حداقل ۸۲ درصد از خاک این سرزمین مستعد کشاورزی است. در اسلوونی جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد و یکی از برترین کشورهای اروپا از لحاظ جذب توریست و گردشگر در قلب اروپاست. 

در این مقاله به چگونگی سفر به اسلوونی می پردازیم در ادامه این مطلب با visaem  همراه باشید.

 

شرایط و طریقه دریافت ویزای کشور اسلوونی

 

برنامه ریزی برای سفر به اسلوونی و اقامت در اسلوونی یک فرصت بینظیر برای دیدن انواع مختلفی از مقاصد گردشگری این کشور همچون شهرهای پر جنب و جوش، روستاهای زیبا، کوه های برفی و سواحل منحصر بفرد را در اختیار افراد قرار می دهد. کشور اسلوونی عضو اتحادیه اذوپا و پیمان شینگن می باشد و جهت مسافرت و اقامت در اسلوونی نیاز به دریافت ویزای شینگن دارید. در حال حاضر (در زمان تهیه این مقاله)  سفارت اسلوونی در ایران در حال تاسیس است و تاکنون کارهای دریافت ویزا و اقامت اسلوونی توسط سفارت اتریش در ایران انجام می شود. شما عزیزان جهت دریافت ویزای اسلوونی باید در روز تعیین شده از طرف سفارت برای مصاحبه و انگشت نگاری در محل سفارت حضور داشته باشید.

 

آدرس و تلفن سفارت اتریش در تهران : نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان میری، کوچه میرولی، پلاک ۶-۸ مراجعه و یا با شماره تلفن : ۲۲۷۵۰۰۴۶ تماس حاصل نمائید. آدرس وبسایت www.bmeia.gv.at

 

بروزرسانی 

آدرس سفارت اسلوونی در تهران

تهران – خیابان کامرانیه شمالی – خیابان شیبانی – خیابان شیبانی شمالی – کوچه همایون فرخ  پلاک ۲۴  

تلفن سفارت اسلوونی : ۲۶۱۵۲۶۹۲ ۲۱ ۹۸+  

سایت سفارت اسلوونی: http://www.tehran.embassy.si

 

 

همچنین شما عزیزان می توانید مراحل دریافت وقت سفارت اسلوونی و دریافت ویزا را به کارشناسان متخصص مجموعه کیمیا سپنتا بسپارید.

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای اسلوونی :

 

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتز از تاریخ ویزا درخواستی  .
  2. فرم درخواست ویزا ( از سایت سفارت دریافت نمائید ) .
  3. کارت ملی و شناسنامه .
  4. ۲ قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش .
  5. در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج .
  6. نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی .
  7. گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی . ( برای کارمنداگ و کارگران ) .
  8. پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی . ( برای صاحبان مشاغل ) .
  9. گواهی بازنشستگی ( برای افراد بازنشسته ) .
  10. گواهی اشتغال به تحصیل ( برای دانشجویان ) .
  11. بیمه مسافرتی .
  12. سند مالکیت ( در صورت وجود ) .
  13. رزرو هتل و بلیط هواپیما .

 

همانطور که قبل تر گفته شد اسلوونی عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می باشد و برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن دریافت کنید تا مجوز ورود به این کشور را داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با ویزای شینگن مطلب زیر را مطالعه نمائید.[irp posts=”5070″ name=”ویزای شینگن چیست ؟”]

 

توجه کنید که اگر بخواهید بیش از ۹۰ روز در محدوده شینگن بمانید، دیگر نیازی به ویزای شینگن ندارید بلکه باید درخواست اقامت بدهید و از طریق سفارت پیگیر مراحل اقامتی خود باشید، درضمن اگر از ۹۰ روز اقامت خود در محدوده شینگن استفاده کنید، باید حتما ۳ ماه خارج از شنگن بمانید تا بتوانید مجددا ویزای شینگن دریافت کنید. البته در صورت داشتن دلایل ویژه می توانید برای حداکثر یکسال هم ویزای شینگن دریافت کنید. داشتن ویزای شینگن لزوما به معنی تضمینی جهت ورود به محدوده شینگن نیست، یعنی اینکه اگر شما ویزای شینگن خود را از ایتالیا گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شینگن شوید مقامات مرزی در فرانسه می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از محدوده شینگن اخراج کنند. مسافر ورودی به شینگن باید همیشه خود را آماده سوالات احتمالی از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مدارکی جهت تایید توانایی پرداخت هزینه های اقامت نماید.

 

معرفی چند شهر زیبا و مناطق دیدنی اسلوونی 

 

شهر لوبلیانا Ljubljana

پایتخت کشور اسلوونی، لیوبلیانا (Ljubljana) نام دارد، شهری زیبا که به دلیل قرار گیری در حدّ فاصل کوه‌های آلپ  و مناطق در حال تجزیه‌ی سنگ‌های آهکی و دولومیت، از چشم اندازهای متنوع و جالب توجهی برخوردار است.

اما بیش از هر چیز دیگر، این گوهر پرفروغ به واسطه‌ی صدها بنای تاریخی، خیابان‌های باریک قدیمی و حتی خرابه‌های به جای مانده از دوران اقتدار روم باستان به خود می‌بالد. معماری بخش میانی شهر، بیشتر به قرون وسطی بازگشته و باید اشاره کرد که تا به امروز در حفظ و نگهداری آن دقت بسیاری انجام شده است.  یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در اسلوونی پایتخت آن یعنی لیوبلیانا است. اگرچه این شهر بسیار کوچک تر از بیشتر پایتخت‌های اروپایی است اما جذابیت منحصر به فردی دارد که بازدید از آن را بسیار با ارزش می‌سازد. بزرگترین جاذبه در این شهر Tromostovje است که با عنوان پل سه گانه نیز مشهور و شناخته شده است که سه پل زیبا بر روی رودخانه در کنار یکدیگر قرار دارند. شما می‌توانید از قلعه‌ها و میدان قرون وسطی در شهر قدیمی دیدن کنید. همچنین دیوارهای رومی قدیمی نیز ارزش بازدید را دارد.

 

Lake Bled

این مکان به عنوان یک دروازه برای پارک ملی Triglav کار می‌کند و دارای مناظر زیبایی از رشته‌کوه‌های جولین است. دریاچه زمردی رنگ زیاد هم بزرگ نیست و می‌توان در عرض چند ساعت از آن بازدید کرد. چیزی که این مقصد را بیشتر از سایر موارد جذاب تر می‌کند، جزیره کوچکی در وسط دریاچه است که میزبان یک کلیسای متعلق به قرن هفدهم است. شما ممکن است بخواهید در سواحل آن اسب سواری کنید، قایقی را اجاره نمایید یا از قلعه موجود بالا بروید. قدمت این قلعه به قرن هفدهم برمی‌گردد و نمای بسیار زیبایی به خود دریاچه دارد.

 

شهر ماریبور Maribor 

بعد از لیوبلیانا، ماریبور بزرگترین شهر در اسلوونی است. این شهر در نزدیکی مرز اتریش و در کنار رودخانه دراوا واقع شده است. ماریبور به خاطر فرصت‌های زیادی که در آن وجود دارد مشهور و شناخته شده است. در ماریبور شما می‌توانید Stara trta را مشاهده کنید که قدمت آن به ۴۵۰ سال پیش برمی‌گردد. بازدید از میدان بزرگ در ماریبور را از دست ندهید که شامل میدان Slomškov، میدان اصلی و میدان قلعه است و معماری تاریخی و زیبایی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

 

شهر کاپر Koper

کاپر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ساحلی در اسلوونی ، بخش جدایی ناپذیر زیر ساخت کشور است. این شهر هنوز هم یکی از نقاط ساحلی است که در امپراطوری Venetian مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعدها ، این منطقه بخشی از یوگسلاوی شد. امروزه کاپر یکی از مقاصدی است که کمتر شناخته شده است اما جاذبه‌های بسیار خوبی برای افراد فراهم می‌کند. شما می‌توانید از میدان تیتو بازدید کنید که قلب شهر است. بازدید از کاخ پرتورین مرمت شده یا بالا رفتن از برج Campanile برای بدست آوردن نمای منحصر به فرد از شهر توصیه می‌شود. یک ساحل رایگان در کاپر وجود داردکه همه افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این ساحل برای شنا یا برگزاری پیک نیک بسیار عالی است.

 

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی در خصوص کشور اسلوونی و سفر به این کشور زیبا دراختیار شما عزیزان قرار دهیم و امیدواریم استفاده کافی از این مقاله برده باشید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت اسلوونی و اقامت اروپا با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *