راهنمای سفر به اسلوونی ۲۰۱۹


راهنمای سفر به اسلوونی برای کسانی است که اطلاعات کلی در مورد این کشور بسیار زیبا را می خواهند از همین رو مطلبی در این خصوص برای شما ایجاد کردیم.

 

 

آشنایی با اسلوونی

 در قرن هفتم و شروع شدن حکومت محلی باواریا، با ورود اسلاوها را می توان همه چیز را برای شناخت این کشور فهمید. این کشور از قرن سیزدهم به بعد برای مدت یک سال تحت سلطه امپراطوری های اتریش و مجارستان بود.

اسلوونی طی سال های قبل از ۱۹۹۰ متعلق به کشور های مختلفی از قبیل  ایتالیا اتریش و یوگسلاوی بود تا وقتی که در سال ۱۹۹۱ به جمهوری سوسیالیستی یوگسلاوی بدل شد. جمهوری اسلوونی که موقعیت مکانی آن در جنوب اروپای مرکزی می باشد.

پایتخت و همچنین بزرگترین شهر این کشور شهر لیوبلیانا است. اسلوونی از سمت غرب با ایتالیا و از سمت شمال با اتریش از جنوب و جنوب غربی با کرواسی و از سوی شرق با مجارستان هم مرز است. اسلوونی یک جمهوری پارلمانی است که از اقتصاد و وضع اجتماعی پیشرفته ایی بهره می برد. لازم به ذکر است که ۶۱ درصد مردم این کشور دارای دین مسیحیت هستند و بقیه مردم بی دین و یا پیرو دیگر ادیان هستند.

طبق گفته ی تاریخ شناسان این کشور و ساکنان اولیه این سرزمین اسلاوها بودند. اسلاوها یکی از اقوامی بودند که زبانشان ترکیب زبان هندی و اروپایی بود. در شهر لیوبلیانا می توانید با استفاده از سایت اتوبوسرانی از خدمات هواپیمایی و اتوبوسرانی استفاده کنید.

در بین روز های هفته درمیان شهرهای تریست، کوپر و پیران اتوبوسرانی فعالیت دارد. در بقیه شهرها هم برای یک ساعت در روز اتوبوس وجود دارد ولی بیشتر این شهر ها برای کسانی است که به پیاده روی علاقه مند هستند و می توانند این مسیرها را پیاده طی کنند. کشور اسلوونی دارای مدل اقتصادی پیشرفته و رو به رشدی است و با بهره مندی از نرخ پایین پرداخت مالیات و رضایت شهروندان از زندگی پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر و مهاجر دارد.

 

از این رو هر ساله تعداد کثیری از گردشگر به این کشور سفر می کنند و کشور مناسبی جهت مهاجرت و اخذ اقامت اروپا می باشد. در ادامه به توضیح هزینه های سفر و مراکز گردشگری در سفر به اسلوونی می پردازیم با visaem همراه باشید.

 

 

هزینه‌های سفر

 

 

هزینه حمل و نقل در سفر به اسلوونی

 

هزینه بلیت تک سفره برای اتوبوس حدودا ۱ یورو است.

هزینه بلیت ماهانه حمل و نقل ۳۷ یورو است.

هزینه تاکسی زمانی که سوار می شوید ۱ یورو است و باید به راننده بابت هر کیلومتر ۱ یورو اضافه بپردازید. اگر هم بخواهید تاکسی منتظر شما باشد باید ۱۴ یورو به راننده پرداخت کنید.

 

 

هزینه خورد و خوراک در اسلوونی

 

  • برای هر وعده ی غذایی در یک رستوران ارزان باید حدودا ۷ یورو پرداخت کنید.
  • برای صرف یک وعده غذای دو نفره در رستوران معمولی ۳۰ یورو باید پرداخت کنید.
  • هزینه غذا های منوی مک دونالد در این کشور حدودا ۵ یورو است که نسبت به دیگر رستوران ها به صرفه تر است.
  • یک بطری آب معدنی در این کشور ۳۰/۱ یورو است همچنین هزینه یک فنجان قهوه ۳۵/۱ یورو است.

 

 

هزینه های هتل و اقامت در سفر به اسلوونی

 

هتل های اسلوونی طبق کیفیت و ستاره دارای قیمت های مختلفی هستند. مثلا شما برای اقامت در هاستل باید حدودا ۱۰ یورو برای یک شب پرداخت کنید و در هتل های معمولی نیز هزینه یک شب اقامت بین ۴۰ الی ۹۰ یورو می باشد که دارای امکانات مناسبی است.

اما شهر لیوبلیانا دارای هتل های لوکس گران قیمت هم هست که برای اقامت به مدت یک شب باید ۱۰۰ الی ۲۰۰ یورو بپردازید ودارای امکانات کاملی از جمله استخر، سونا، سالن ماساژ و باشگاه اختصاصی هستند اما اگر برای اقامت هزینه کمتری در نظر دارید می توانید در هاستل ها و یا مسافرخانه ها اقامت داشته باشید که مقرون به صرفه تر است.

 

برای مشاهده لیست کامل قیمت هتل های شهر لیوبلیانا می توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

 

 

اطلاعات ضروری

زبان: اسلوونیایی

واحد پول: یورو

کد کشور: ۳۸۶+

شماره های اضطراری: پلیس، آتش نشانی و آمبولانس: ۱۱۲

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه پورتوروژ، فرودگاه ماریبر ادوارد روسجان، فرودگاه ال جوبنجا خوزه پوکنیک

نوع برق شهری: برق شهری در اسلوونی ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است و دارای دو نوع تایپ F و C می باشد.

 

 

جاذبه های گردشگری اسلوونی

 

این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که تعداد زیادی مهاجر را هر ساله از سراسر جهان به سوی خود می کشاند که باعث قوی شدن اقتصاد گردشگری اسلوونی شده است.

کشور اسلوونی به دلیل دارا بودن از اقتصاد رو به رشد و زیرساخت های مدرن یک کشور ایده آل جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی می باشد و همچنین از نظر تحصیلی دارای اولویت های زیادی است و شرایطی عالی برای کسانی که قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل دارند را فراهم کرده است و به همین جهت سالانه افراد زیادی متقاضی اخذ اقامت اسلوونی و اخذ اقامت اروپا هستند.

با ما همراه باشید در ادامه ی مطلب می خواهیم به توضیح در مورد جاذبه های گردشگری کشور اسلوونی بپردازیم.

 

 

دریاچه ی بلد ( Bled Lake )

 

کرنیولای شمالی منطقه ای در شمال غربی کشور اسلوونی قرار دارد  و توسط کوه های آلپ احاطه شده است که دریاچه ی زیبایی را در خور جای داده است. دریاچه ایی که تبدیل به نماد این منطقه شده است و با منظره ها و چشم انداز های کوهستانی منطقه ایی رویایی را به وجود آورده است.

همچنین بدون شک این دریاچه جذاب و زیبا از مهم ترین جاذبه های توریستی اسلوونی است و سالیانه توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند.

دریاچه ی بلد یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی مناطق اروپای شرقی است که دید و بازدید از آن ارزوی هر توریستی است و همه علاقه دارند تا برای یک با هم که شده از این دریاچه دیدن کنند. دریاچه ی بلد همراه با مناظر فوق العاده و چشم انداز های بی نظیر و جزیره ایی زیبا در میان آب های فیروزه ایی قرار دارد که یکی از خارق العاده ترین مناطقی است که در جهان وجود دارد.

در اطراف دریاچه حدودا ۶ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری و پیاده روی است که به تپه های زیبا و همچنین قله های جذاب و دیدنی خاتمه می یابد. این منطقه دارای زمستانی سرد است و دمای پایین آب موجب یخ زدن سطح رویی آب می شود.

در زمستان در این منقطه فعالیت های ورزشی زیادی وجود دارد و دارای سراشیبی های خوبی برای اسکی است که گردشگران زیادی برای دیدن این منطقه ها و چشم انداز های دلپذیر آن به دریاچه ی بلد می آیند.

اگر قصد سفر به اسلوونی را دارید حتما از این جاذبه دیدن کنید.

 

[aigpl-gallery id=”7593″]

 

 

غار های اسکوک جان ( Skocjan Caves )

 

در سال ۱۹۸۶ غار های اسکوک جان جای خود را در فهرست جهانی آثار طبیعی و فرهنگی یونسکو پیدا کردند. تعداد زیادی از دانشمندان در حفظ این غار ها بسیار جدی بودند و این غارها را یکی از با ارزش ترین سرمایه های زمین می دانند.

 دیدن بنای غار های اسکوک جان یکی از جاذبه هایی می باشد که در سفر به اسلوونی پیشنهاد می شود، اگر قصد سفر به اسلوونی را داشتید این جاذبه را فراموش نکنید.

این غارها در اسلوونی  کنار دره ی بزرگ آمریکا قرار دارند. غار های اسکوک جان به حدی اهمیت دارند که دولت اسلوونی کمیته ایی مخصوص برای تحقیق و حفاظت از این غارها به وجور آورده است و منطقه ای را که غارها در آن قرار گرفته است را یک پارک ملی نامیده اند و زیر نظر و تحت حفاظت آژانس ملی اسکوک جان قرار داده است.

وسیع ترین قسمت پیدا شده این غار ها تالار مارتل است که حدودا ۲/۲ میلیون متر مکعب وسعت دارد. این تالار وسیع ترین کشف اروپا و یکی از بزرگ ترین کشف های زیر زمینی جهانی است.

 

[aigpl-gallery id=”7600″]

 

 

قلعه ی لیوبلیانا ( Ljubljana Castle )

 

در سفر به این شهر خواهید فهمید که قلعه ی لیوبلیانا مهم ترین و قشنگ ترین نماد زیبایی این شهر است که نمی توان از آن گذشت. در سفر به اسلوونی می توانید از این بنای جذاب دیدن نمایید.

این قلعه در روی یک تپه در مرکز شهر و ارتفاع حدودا ۶۰ سانتی در محلی قدیمی قرار گرفته است. بعضی از قسمت های این شهر که تا به امروز دیده اید قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی بر می گردد. قلعه ی لیوبلیانا قرون وسطایی  در قرن های مختلف برای  محل تجمع ارتش، اهداف دفاعی و اقامت گاه سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته است همچنین داخل قلعه کلیسای کوچکی وجود دارد که سنت جورج نامیده می شود و قدمت آن حدودا به سال ۱۴۸۹ میلادی بر می گردد که بعد ها طبق معماری قرن هجدهمی بازسازی شده است.

امروزه این قلعه پدیده ی را در میان شهر لیوبلیانا به تصویر می کشد جایی که به مردم اجازه ی پیاده روی و یا استراحت را می دهد. به غیر از کاربرد های ذکر شده از این مکان به عنوان یک مکان فرهنگی و رویداد های فرهنگی در زمان حال استفاده می شود.

 

[aigpl-gallery id=”7605″]

 

 

بازار مرکزی لیوبلیانا ( Ljubljana Central Market )

 

اگر قصد سفر به اسلوونی و شهر لیوبلیانا را داشتید هیچوقت از بابت خرید سوغاتی و خرید های مختلف نگران نباشید برای این که در یکی از نقاط های این شهر یک بازار رو باز و مرکزی وجود دارد.

این بازار به شما امکان خرید لوازم مختلفی را می دهد و با محیط  دلپذیری که دارد حتی اگر ساعت ها هم در این بازار بچرخید حوصله تان سر نخواهد رفت و مکانی برای  ملاقات افراد بومی و لذت بردن از معاشرت با آن هاست.

بازار مرکزی در همه روز های هفته به غیر از یکشنبه که روز تعطیلی است باز می باشد. شما می توانید در این بازار انواع سبزیجات، میوه های تازه، ادویه ها، گل ها، پارچه، گیاهان دارویی، آثار هنری محلی، انواع لوازم جانبی و اجناس دیگر را پیدا کنید.

 

[aigpl-gallery id=”7610″]

 

 

 

برای مشاوره رایگان در خصوص اخذ ویزای شینگن و اقامت اروپا با شماره  ۰۲۱۲۲۱۸۰۵۵۱  دفتر تهران تماس بگیرید.

 

کانال تلگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *