راهنمای سفر به دبی


دبی یکی از بهترین قطب های گردشگری جهان محسوب می شود . مهمترین مقصد گردشگری مسافران کشور امارات متحده عربی می باشد. شهر دبی در جنوب شرقی خلیج فارس و در قلب امارات قراردارد. این شهر زیبا و مدرن، مرکز تجاری غرب آسیا می باشد. قدمت دبی چندان زیاد نیست و به سختی به ۲۰۰ سال می رسد اما با یک برنامه ریزی طولانی مدت و منظم این شهر از سال ۲۰۰۸ تاکنون سیر صعودی و پیشرفت خوبی داشته است و تا به امروز (۲۰۱۹) پیشرفت چشمگیر و ۲۹۰ درصدی را داشته است و این شهر کویری به یکی از محبوب ترین شهر های دنیا تبدیل شده است. این شهر تلفیقی از زیرساخت های مدرن و پیشرفته در کنار ساختمان های سنتی و کویر می باشد که گردشگران زیادی را از نقاط دور دست همچون آمریکا و چین به خود جذب کرده است. دیدنی های بسیاری از جمله بلند ترین برج های جهان، وسیع ترین مرکز خرید در جهان، پارک های آبی شگفت انگیز و مهیج و … در این شهر وجود دارد که سفر شاد و مهیجی را برای شما به ارمغان می آورد. یکی از عمده دلایلی که گردشگران و مسافران زیادی وارد دبی می شوند برگزاری رویداد های بین المللی و مسابقات جهانی می باشد. در ادامه توضیح کاملی در خصوص راهنمای سفر به دبی برای شما عزیزان شرح می دهیم با visaem همراه باشید.

 

 

مساحت شهر دبی حدودا ۳۵ کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی برابر با ۳٫۰۸۹٫۰۰۰ نفر در این شهر زندگی می کنند و تنها ۱۵ درصد از ساکنان آن بومی هستند و مابقی را مهاجران آسیایی تشکیل می دهند.

دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، این شهر ترکیبی از فرهنگ‌های متفاوت است. در این راهنمای سفر با نکات مهمی در مورد سفر به دبی آشنا می‌شویم.

 

اطلاعات ضروری

 

اختلاف ساعت با تهران

شهر دبی در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +4 قرار دارد و نیم ساعت از تهران عقب‌ تر می باشد.

زبان رسمی

عربی

واحد پول

درهم امارات 

نوع برق شهری

برق شهری در دبی ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع C، D و G است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

پیش شماره امارات متحده عربی ۹۷۱+   |  پلیس دبی ۹۹۹

آتش‌نشانی ۹۹۷  |   آمبولانس ۹۹۸  |  شرکت برق ۹۱۱

فرودگاه بین المللی دبی

۰۴- ۲۲۴-۵۵۵۵

 

جاذبه‌های گردشگری

 

شهر پیشرفته و جذاب دبی، قطب گردشگری امارات متحده‌ی عربی می باشد. شهر آسمان‌ خراش‌ های بلند و مراکز خرید بزرگ، طی چند سال، از یک بیابان به محبوب‌ ترین مقصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گشت و گذار در بهترین مراکز خرید، استفاده از تفریحات ساحلی و جاذبه‌های مفرح خانوادگی، دبی را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

 

برج خلیفه – Burj Khalifa

برج خلیفه با ارتفاعی برابر با ۸۲۹٫۸ متر، بلندترین آسمان خراش دنیاست و در دان تان دبی قراردارد و مجموعه ای از بهترین امکانات رفاهی و تفریحی را در خود دارد. این برج عظیم و با شکوه که ساختنش ۵ سال به طول انجامید یکی از جاذبه های برجسته در سراسر خاورمیانه می باشد و در سال ۲۰۱۰ افتتاح گردیده است. برج خلیفه با بیش از ۱۰۰۰ واحد آپارتمانی، ۴۹ طبقه ادارای، ۴ استخر و یک کتابخانه درخدمت ساکنین خود می باشد و دارای ۱۶۳ طبقه است. همچنین هتل ۵ ستاره آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه این برج قرار دارد.

 

 

آبنمای دبی – The Dubai Fountain

آبنمای معروف دبی در مجاورت برج خلیفه قراردارد، آبنمایی ویژه و چشمگیر که خود به تنهایی عنوان رکورد دار بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا را از آن خود کرده است . آبنمای دبی با ۶۶۰۰ پروژکتور در ۲۵ رنگ مختلف، ارتفاع ۲۷۵ متر و پرتاب آب تا ارتفاع ۱۵۲٫۴ متری در هوا به همراه طیف وسیعی از موسیقی کلاسیک تا معاصر عربی و دیگر نقاط جهان تصویری مبهوت کننده و وجد آوری را به نمایش می گذارد. این آبنما توسط شرکت وی ای تی دیزاین طراحی و ساخته شده است که قطعا برای شما گردشگران هیجان انگیز خواهد بود. 

این آبنما از ۵ دایره تشکیل شده است که با قوس هایی به هم وصل شده است و از طبقات بالای برج های اطراف نیز تصویر زیبایی را می توانید از این آبنما مشاهده کنید. این سازه آن قدر قوی است که در یک چشم به هم زدن می تواند آب را تا حدود ۱۵۲ متر به بالا پرتاب نماید که واقعا دیدنی و جذاب برای شما می باشد. هزینهٔ ساخت آبنمای موزیکال دبی ۸۰۰ میلیون درهم معادل ۲۱۸ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است. 

 

 

دبی مال – The Dubai Mall

دبی مال یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا رمی باشد. این مرکز خرید جزو پروژه های عظیم برج خلیفه دبی محسوب می شود و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد. این مرکز خرید دارای فضای داخلی ۵۴۸ هزار متر مربع با احتساب طبقات و ۳۵۰ هزار متر مربع فضا برای بخش خرده فروشی به همراه بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه و بیش از ۲۰۰ مغازه فروش غذا و نوشیدنی می باشد.  در سال ۲۰۱۰ این مرکز خرید موفق به کسب عنوان بهترین مرکز خرید دنیا شود. مهمترین بخش هایی که برای سرگرمی خانواده ها در این مرکز خرید قرار دارند شامل کیدزانیا، سِگا ریپابلیک، یک پارک موضوعی بسیار هیجان انگیز ۷۰۶۰ متر مربعی سر پوشیده، ۲۲ سالن سینما با ظرفیت کلی ۲۸۰۰ صندلی و یک زمین اسکیت روی یخ در ابعاد زمینهای المپیک می باشد. برای بازدیدکنندگان، هتل ۵ ستاره دِ اَدرِس دبی مال در مجاورت این مرکز خرید و یک پارکینگ با گنجایش ۱۴ هزار خودرو نیز در نظر گرفته شده است. 

 

 

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس – Aquaventure Waterpark

آکواریوم دبی و دنیای زیر آب – Dubai Aquarium & Underwater Zoo

باغ گل معجزه دبی – Dubai Miracle Garden

مرکز خرید امارات مال – Mall of the Emirates

تورهای تفریحات کویری

 

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا مارس، است. از نظر آب و هوا، در زمستان، آسمان صاف و دمای هوا در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است البته این فصل، فصل شلوغ گردشگری در دبی است بنابراین انتظار داشته باشید که گردشگران زیادی را در سواحل و هر جای دیگری  ببینید. اگر می‌خواهید سفری کم‌ هزینه داشته باشید باید در فصل تابستان به دبی سفر کنید البته باید خودتان را برای گرمای شدید و رطوبت بسیار بالا آماده کنید.

 

بیایید در ادامه یک دقیقه به دبی هیجان انگیز سفر کنیم…

 

  • تجربه تنیس بر روی ابرها در زمین تنیس برج العرب
  • آکواریوم آتلانتیس یکی از بزرگترین های جهان با گونه های شگفت انگیز و زیبا
  • دستگاه خودپردازی که به شما به جای پول شمش های طلا می دهد
  • سفر به بلندترین و لوکس ترین برج جهان با ۱۶۳ طبقه
  • لذت اسکی در پیست اسکی مصنوعی در دل کویر 
  • جزیره پالم : زیباترین جزیره مصنوعی به شکل درخت نخل، محل اقامت ثروتمند ترین های جهان
  • بازدید از خودروهای سوپر اسپرت متعلق به پلیس دبی 

 

 

 

 

   تور دبی 

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *