راهنمای سفر به کشور پرتغال ۲۰۱۹


آشنایی با پرتغال

 

 

کشور پرتغال بخشی از شبه جزیره ایبرین است که تنها به اسپانیا و اقیانوس اطلس متصل است. وسعت این کشور ۹۲٫۳۹۱  کیلومتر مربع است.

پرتغال توسط رودخانه تگوس تقسیم شده است. تقریبا نیمی از منطقه شمال تگزوس ارتفاع بیش از ۴۰۰ متر دارد. در جنوب تاجوس، زمین تنها در یک مکان به این ارتفاع می رسد.

در شمال کشور پرتغال آب و هوا کوهستانی است. بالاترین قله ها، تقریبا ۲۰۰۰ متر، در مرکز Serra da Estrela یافت می شود، که از شمال شرقی تا جنوب غربی به سمت دهات تگوس می رود. دره تگوس یک منطقه مسطح است.

خط ساحلی (۸۰۰ کیلومتری) عمدتا مسطح و شنی است که اغلب با تپه ها پوشیده شده است. در نزدیکی لیسبون در Cabo Roca، غرب ترین نقطه اروپا و Cabo São Vicente سواحل سنگی وجود دارد. طولانی ترین رودخانه ها، Minho ،Douro ،Tagus و Guadiana، می باشند که از اسپانیا آغاز می شوند.

Mondego و سادو رودخانه های اصلی هستند که به طور کامل در مرزهای کشور جریان دارند.Azores در بیش از ۵۴۷ کیلومتر در اقیانوس اطلس در حال گسترش است و شامل نه جزیره با مساحت ۲٫۳۳۵ کیلومتر مربع می شود. Madeira از دو جزیره ساکن، Madeira  و Porto Santo،  تشکیل می شود که در اقیانوس اطلس در حدود ۸۶۱ کیلومتری جنوب غربی لیسبون قرار دارد.

شما می توانید با اخذ اقامت اروپا در این کشور زندگی کنید و از مزایای  آن بهره ببرید.

جمعیت کلی کشور پرتغال ۱۱ میلیون نفر است  و زبان رسمی این کشور پرتغالی می باشد. واحد پول کشور پرتغال مانند دیگر کشور های اروپایی یورو است. پایتخت پرتغال شهر لیسبون می باشد.

این کشور آب و هوای گرمی دارد به طوری که می توان گفت یکی از گرم ترین کشور های اروپایی محسوب می شود. ولی قرار گرفتن اقیانوس اطلس در مجاور این کشور باعث شده است تا کشور پرتغال آب و هوای معتدلی  داشته باشد.

زبان پرتغالی در لیست ششمین زبان پرکاربرد دنیا قرار گرفته است و طبق آمارهای به دست آمده ۲۴۰ میلیون نفر به این زبان مسلط هستند.

 پرتغال کشور مناسبی جهت مهاجرت و اخذ اقامت اروپا می باشد. در ادامه به توضیح هزینه های سفر و مراکز گردشگری اسلوونی می پردازیم با visaem همراه باشید.

 

هزینه های زندگی در پرتغال

 

هزینه ی خورد و خوراک

 

هزینه ی هر وعده ی غذایی در رستوران ارزان قیمت معادل ۷ یورو می باشد.

هزینه ی هر وعده ی غذایی برای ۲ نفر حدودا ۳۰ یورو می باشد.

هزینه ی آبجو تولید کشور پرتغال (نیم لیتری) ۱٫۵۵ یورو

هزینه ی یک فنجان کاپوچینو ۱٫۲۰ یورو

 

هزینه ی حمل و نقل در کشور پرتغال

 

  • بلیط یک بار مصرف مترو ۱٫۵۵ یورو می باشد.
  • بلیط ماهانه ی مترو حدودا ۳۵ یورو می باشد.
  • هزینه ی پرداختی تاکسی زمانی که سوار آن می شوید ۳٫۳۰ یورو می باشد.
  • هزینه ی پرداختی برای تاکسی به ازای هر کیلومتر ۰٫۵۰ یورو می باشد.
  • هزینه ی اجاره ی یک ساعت تاکسی ۱۵ یورو می باشد.
  • هرلیتر بنزین ۱٫۵۰ یورو

 

اجاره ی ماهیانه اپارتمان

 

هزینه ی آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر برای یک ماه ۵۸۵٫۴۰ یورو می باشد.

هزینه ی آپارتمان ۱ خوابه در خارج از شهر برای یک ماه ۴۰۰٫۳۰ یورو می باشد.

هزینه ی آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر برای یک ماه ۱۰۰۰ یورو می باشد.

هزینه ی آپارتمان ۳ خوابه در خارج از شهر برای یک ماه ۶۸۰ یورو می باشد.

 

اطلاعات ضروری پرتغال

 

کد کشور: ۳۵۱+

خدمات اورژانسی پلیس و آتش نشانی: ۱۱۲

زبان رسمی: پرتغالی

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت با تهران: پرتغال ۳ ساعت و نیم از تهران عقب تر است

نوع برق شهری: ۲۲۰_۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است

 

جاذبه های گردشگری کشور پرتغال

 

 موزه Calouste Gulbenkian

 

لیسبون با داشتن موزه های متعدد دارای کلاس جهانی بالایی است و یکی از بهترین موزه های  کشور پرتغال کالوسیست گولبنکیان است. مجموعه موزه شامل حدود ۶۰۰۰  قطعه است.

کالوسد سرکیس گولبنکیان، یکی از ثروتمندان و تاجر نفت ارمنی بود که پس از مرگ وی در سال ۱۹۵۵ کلاهبرداری بی ارزش خود را به ملت پرتغال تحمیل کرد. یکی از مجموعه ای از هنر در اروپا. نمایشگاه ها بیش از ۴۰۰۰ سال از هنرهای قدیمی و قدیمی کلاسیک و شرقی به هنر اروپایی اوایل قرن بیست و یکم رسیده است.

هیچ موزه دیگری چنین قطعه هنری متنوعی از بسیاری از نقاط جهان نداشته و بازدیدکنندگان می توانند ساعت ها را صرف گنجینه هایی مانند ۱۱ مدال طلای رومی در مصر پیدا کنند.

نسخه های خطی قرن ۱۶ شاهکارهای روبنس، رامبراند و ترنر لوئیس XV و لوئیس XVI  و جواهرات Art Nouveau  ساخته شده توسط Rene Lalique. این موزه در باغ های پر از زیبایی است که برای پیکنیک ها مناسب است، مخصوصا در ماه های تابستان. قلعه Guimarães محل تولد و ملیت اولین پادشاه پرتغال آفنسو هنریک می باشد.

وی در سال ۱۱۱۰ متولد شد، گیمرآز یک بار پایتخت پادشاهی “Portucale” بود. کاستلو در Guimarães، که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است برای جمع آوری آثار تاریخی که در مرکز شهر قرار گرفته، بهترین نماد نقش شهر در تعریف فرهنگ و سنت ملی است.

 دو قرن بعد ساخته شدن توسط هنری بورگوندی، در سالهای اولیه پس از انقلاب، برج میلاد، در یک برج و بارانی از گرانیت، در قسمت مرکزی نگه داشته می شد – Torre de Menagem – که توسط برج های عظیم و برج های محکم محافظت می شد.

Dom Afonso در کلیسای کوچکی از São Miguel که در خارج از دیوارهای قلعه واقع شده است، غسل تعمید گرفت و بازدیدکنندگان میتوانند داخل فضای کوچکی برای فونت دیدن کنند. راه رفتن در امتداد کوره ها الهام بخش است، اما برای داشتن بهترین دیدگاه، صعود را حفظ کنید.

 

 

[aigpl-gallery id=”7702″]

 

کلیسای بوم عیسی  Bom Jesus do Monte, Braga

 

کلیسای بوم عیسی، بزرگترین پادشاهی مذهبی در کشور پرتغال، در شیب لبه شش کیلومتری شرق Braga قرار دارد و یکی از مهمترین مکانهای زیارتگاه در این کشور است.

این مجموعه درخشان همچنین شامل چندین کلیسا با صحنه های مجسمه ای از مسیح، چشمه هایی که در نقاط مختلف صعود بلند قرار گرفته اند و مجسمه های کتاب مقدس، اساطیری و شخصیت های نمادین در آن قرار دارند.

 صعود به بخش پایین تر از پله گرانیت دارای زینتی ۱۱۶ متری است که به آرامی از یک راه مقدس شیب دار با کلیساهای نشان دهنده ۱۴ ایستگاه صلیب عبور می کند. Midway، White، interclassed Escadório dos Cinco Sentidos پنج حوض را با استفاده از مصالح ساختمانی ریزه نقاشی می کند.

بخش نهایی، پله ای از سه فضیلت است که نمایندگی ایمان، امید و خیریه است که به کلیسا ختم می شود.

 

[aigpl-gallery id=”7714″]

 

کاخ ملی سینترا و ساحل لیسبون  Palácio Nacional de Sintra, Lisbon Coast 

 

محل غروب آفتاب سنترا در دامنه ای از کوه های پوشیده از درخت کوهستانی به اندازه کافی دیدار را از این شهر جذاب و شاداب می کند.

در واقع، یونسکو مقصد را به عنوان چشم انداز فرهنگی میراث جهانی به رسمیت می شناسد، زیبایی آن و اهمیت جمع آوری جاذبه های تاریخی بازدید کننده هایی هستند که در شهر سنترا و در اطراف آن شهر وجود دارد شهر قدیمی، پیچ و خم هایی از خطوط ریخته گری است که با نقاشی های زیبایی تزیین شده و در رنگ های سبز، صورتی، خردل و بنفش رنگ آمیزی شده است.

در خیابان های باریک یک میدان مرکزی محکم وجود دارد که توسط Palácio Nacional de Sintra تحت سلطه قرار گرفته است. 

کاخ ملی سنترا توسط دودکش های مخروطی بزرگ خود شناخته شده است و از بنا های اواخر قرن ۱۴ میلادی به شمار می رود و قدیمی ترین کاخ باقی مانده در کشور پرتغال است. به طور منظم، ساختمان بیش از چند طبقه است، بسیاری از آنها یک موضوع منحصر به فرد را حمل می کنند و به همین ترتیب تزئین شده اند.

 

[aigpl-gallery id=”7718″]

 

کلیسای Jerónimos Belém

 

مترادف سن عصر طلایی پرتغال است. این از سواحل حومه لیسبون است که ناوبرهای بی رحم در قرن های ۱۵ و ۱۶ در سفرهای طولانی و خطرناک برای نقشه برداری آب های ناشناخته و نقشه برداری از سرزمین های جدید قرار گرفته اند.

یکی از این دریانوردان، واسکو دا گاما، مسیر دریا را به هند در سال ۱۴۹۸ کشف و برای دستیابی به موفقیت خود، پادشاه مانوئل من یک بنای یادبود را به کار گرفت که نماد پایدار دوران شگفت آور کشور فتح و گسترش بود.

امروزه Mosteiro dos Jerónimos یکی از بنیادهای احترام گذاری کشور است و “باید” در دستور کار هر گردشگر باشد. کلیسا و صومعه دارای برخی از بهترین نمونه های معماری Manueline در هر نقطه از کشور پرتغال است.

دکوراسیون زیبایی تزئین شده در پورتال جنوب، نفس گیر است اما در داخل کلبه نیز به اندازه کافی شاداب است.

به طور مناسب، کلیسا آرامگاه واسکا دا گاما و سایر سرایندهای ملی را شامل می شود، از جمله لوئیس د کموئس، بزرگترین شاعر کشور پرتغال و مورخین این اکتشافات می باشد.

 

[aigpl-gallery id=”7722″]

 

اقیانوس آرام لیسبون Oceanário de Lisbon

 

مسلما پرطرفدارترین و پر بازدیدکننده ترین جاذبه از سوی خانواده های پرتغالی می باشد. اقیانوس آرام لیسبون به شدت تصور میشود که زیستگاههای مختلف اقیانوس جهان را برجسته کند.

این یکی از بهترین و بزرگترین اقیانوس ها در اروپا است که حاوی مجموعه وسیعی از ماهی ها و حیوانات دریایی است. چهار دریا و مناظر جداگانه اکوسیستم های اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس را از بین می برند.

یک تانک مرکزی بزرگ، که از سطوح مختلف قابل مشاهده است، با کوسه، پرنده و بسیاری دیگر از شگفتی های شگفت انگیز و محصور عمیق روبرو می شود. طراحی شفاف پلکسی گلاس به گونه ای است که گونه های کوچکی از گونه های گرمسیری که در آکواریوم های جداگانه در اطراف تانک اصلی قرار دارند، ظاهرا با عموزاده های بزرگ خود شنا می کنند.

تکامل این منظره شگفت انگیز، مناظر فضای باز است که در آن پنگوئن ها، خلبان های دریایی و دیگر پرندگان و پستانداران هماهنگ با آرامش بی نظیر هستند.

 

[aigpl-gallery id=”7726″]
کانال تلگرام

برای مشاوره رایگان در خصوص اخذ ویزای شینگن و اقامت اروپا با شماره  ۰۲۱۲۲۱۸۰۵۵۱  دفتر تهران تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *