روش های اقامت ایتالیا


کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا قراردارد و مساحت آن حدودا ۳۳۳٫۰۰۰ کیلومتر مربع و تقریبا یک پنجم ایران می باشد و جمعیتی معادل ۶۰٫۶۰۰٫۰۰۰ نفر دارد. ایتالیا بیست و سومین کشور پرجمعیت جهان و پنجمین کشور پرجمعیت اروپا می باشد. این کشور از یک شبه جزیره بزرگ و دو جزیره سیسیل و ساردنی (در دریای مدیترانه) تشکیل شده است. ایتالیا دارای آب و هوای چهارفصل است و وضعیت آب و هوای مناطق مختلف آن با هم تفاوت زیادی دارد به همین دلیل است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و همین تنوع آب و هوایی باعث شده که ایتالیا جزء کشورهای پردرآمد از طریق توریست و گردشگری باشد.

همچنین هرساله افراد و خانواده های زیادی از کشورهای مختلف به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی خوب کشور ایتالیا به فکر مهاجرت و اقامت ایتالیا هستند که راه های گوناگونی را پیش روی خود می بینند و هرکدام به روشی سعی در رسیدن به این کشور و دریافت ویزا و اقامت دارند. اقامت ایتالیا روش های گوناگونی دارد که در ادامه به توضیح این راه های اقامت ایتالیا می پردازیم. با visaem همراه باشید.

[irp posts=”5945″ name=”ویزای شینگن ایتالیا”]

روش های مهاجرت به ایتالیا

انواع روش های ذکر شده در بالا از لحاظ مدت اقامت موقت و دائم برابر می باشند و فقط طریقه و نوع عملکرد شخص نسبت به درخواست های فوق متفاوت می باشد. لذا در تمامی شرایط بالا ۵ سال اقامت موقت می بایست شخص در کشور ایتالیا طی نماید که فقط  اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت و اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک نیاز به حضور دائم ندارد.

و سپس بعد از ۵ سال اقامت دائم داده می شود و در دوره اقامت دائم از سال چهارم شخص می تواند درخواست پاسپورت ( که همان شهروندی ) می باشد بنماید و نکته قابل توجه این است که در روش ثبت شرکت شخص می تواند در تمام کشور های عضو شینگن شعبه تاسیس نماید و زندگی کند.

ما شرایط و اصول و قوانین مهاجرت را به شرح زیر جهت اطلاعات شما عزیزان توضیح می دهیم.

 

اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری 

منظور از سرمایه گذاری همان تمکن مالی یا توانایی داشتن شرایط زندگی در کشور ایتالیا می باشد که اشخاص در ۲ سال اول می بایست مبلغ حدود ۵۰٫۰۰۰ یورو درآمد خالص از محل سود های ثابت مثل: سود سهام، سود ارث، سود بانکی و اجاره املاک را دارا باشند که با تاییدیه از کشور خود و معرفی به سفارت مربوطه می تواند توانایی خود را نسبت به اقامت در ایتالیا بدون نیاز به کمک مالی کشور را ثابت کند و لازم به ذکر است که اجازه کار و درآمد از محل شغل های کشور مقصد را ندارد و فقط می تواند بصورت کارآفرین از بعد از ۲ سال فعالیت نماید. این روش بیشتر برای افرادی که سن آنها بیشتر از ۵۰ سال می باشد مطلوب است که نیاز به کارکردن در کشور مقصد را ندارند. 

 

اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت 

 ثبت شرکت جهت اقامت کشور ایتالیا برای کسانی که نیازمند به تجارت فعال در این کشور می باشند لازم است زیرا در این روش شخص می بایست یک شرکت با مسئولیت محدود یا شعبه شرکت از کشور خود در ایتالیا احداث نماید که این امر فقط از جانب وکلای اروپایی موسسه کیمیاسپنتا و دفتر موسسه بنام Europe travel Agency d.o.o که نمایندگی انحصاری در ایران را به موسسه کیمیاسپنتا تعلق دارد می تواند صورت پذیرد. که با توجه به اینکه اشخاص می توانند تا حداکثر ۴ نفر در یک شرکت بصورت شراکتی تاسیس نمایند و این مراحل بخشی در کشور و میهن عزیزمان ایران از طریق سفارت ایتالیا صورت می کیرد که شامل لگولایز (مهر تایید ) مدارک  و مستندات شرکت در ایران می باشد و بقیه مراحل کار در کشور ایتالیا ر شهر میلان صورت می گیرد که شامل افتتاح شعبه و یا اجاره دفتر و استخدام مدیر دفتر و حسابدار و بیلان ۱ یکساله شرکت می باشد. که می بایست ۵ سال بصورت مکرر انجام گردد که همگی توسط دفتر موسسه در میلان انجام میگردد. 

ضمنا توجه داشته باشید خدمات ثبت شرکت در موسسه کیمیاسپنتا بصورت کاملا تضمینی و با دریافت کارت اقامت ۱ ساله برای شما عزیزان انجام می شود.

شما عزیزان جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص ثبت شرکت در ایتالیا و اقامت ایتالیا می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.   ۲۲۱۸۰۵۵۱-۰۲۱  (۱۰ خط)

 

در حالت کلی می توان گفت که سرمایه گذاری در ایتالیا از دو حالت پیروی می کند: در حالت اول فرد علاقه مند به سرمایه گذاری در ایتالیا تمام مراحل کار و ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار را انجام می دهد. اولین مسئله در مورد سرمایه گذاری این است که بر طبق تجربه فرد و کسب و کاری که در کشور خود داشته و یا به واسطه تحصیلات گذارنده در مورد یک شغل طرح اولیه – بیزینس پلن (Business Plan) نوشته می شود و هدف از سرمایه گذاری و چگونگی انجام کار باید در این طرح مشخص باشد. این مرحله بسیار مهم است زیرا با توجه به طرح اولیه شخص است که اداره مهاجرت ممکن است این طرح را قبول یا رد کند و در صورت قبولی با اقامت شخص موافقت نماید. ثبت شرکت در ایتالیا انواع مختلفی دارند که اشاره کوچکی به آنها می کنیم: 

  • شرکت مسئولیت محدود: حداقل ۱۰ هزار یورو برای تأسیس این نوع شرکت در ایتالیا لازم هست. سهامداران براساس سهمشان مسئولیت دارند.
  • تعاونی: این نوع از شرکت اساسا برای تجارت های بزرگ طراحی شده است و حداقل دو سهامدار لازم است که باید ۱۲۰ هزار یورو سرمایه اولیه فراهم کنند.
  • طرفیت و مشارک کلی: این نوع شرکت ایجاب می کند که حداقل دو شخص یا دو شخص حقوقی با یکدیگر شریک شده و یک قراردادی تحت نام یک شرکت امضا کنند.هیچ سرمایه اندکی هم مورد نیاز نیست.در این صورت یک مشارکت کلی وجود دارد همه اعضا با مسئولیت کامل می باشند.
  • مشارکت محدود: شرط اصلی برای ایجاد این نوع مشارکت مانند مشارکت کلی است.حداقل یک طرف باید محدود باشد با مسئولیت محدود و یک طرف کلی برای تعهدات شرکت.یعنی یکی از طرفین مسئول تعهدات شرکت می باشد.
  • مشارکت محدود بواسطه سهام: دو یا افراد بیشتر باید با یکدیگر متحد شوند.این نوع شراکت شباهت بسیاری به مشارکت محدود دارد که حداقل یک طرف باید مسئولین محدود و طرف دیگر باید عضو کلی باشد.
  • بعد از ثبت شرکت شخص باید برای معاینات و آزمایشات پزشکی مراجعه نماید و بعد از حساب بانکی خود پرینت تهیه کند و تمام مدارک را برای صدور ویزا به سفارت ارائه نماید تا ویزای مخصوص سرمایه گذاری در پاسپورت الصاق شود.

اقامت ایتالیا از طریق کار

یکی دیگر از راه های مهاجرت به ایتالیا و اخذ اقامت ایتالیا مهاجرت به ایتالیا از طریق کار می باشد. روش اخذ این نوع ویزا به این صورت است که ابتدا باید شخصی به عنوان کارفرما در کشور مقصد برای شما پیشنهاد کاری و دعوتنامه کاری از ایتالیا بفرستد واین عمل خود قانون خاصی دارد. این قانون به این صورت است که در کل اتحادیه اروپا برای استخدام اشخاص در ابتدا کارفرما بایستی به مدت ۳ ماه در روزنامه و اینترنت کشور مقصد آگهی دهد و اگر در آن کشور کارجویی پیدا نشد باید به مدت ۳ ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی شود و اگر مجددا  از بین ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا متقاضی پیدا نشد، میتواند برای شخص موردنظر پیشنهاد کار ارسال نماید و باید نشان دهد که از جهات مالی شخص و همراهانش را مورد حمایت قرار می دهد.

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

در این روش شخص می بایست توانایی خود را نسبت به خرید ملک از طریق وکلای خود نشان دهد و بعد از تاییدیه معرفی نامه از طریق اشخاص فروشنده شخص می تواند در شهر و کشور ایتالیا حضور پیدا کند و می بایست مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ یورو خرید ملک انجام دهد و از این طریق می تواند مجوز فعالیت و تحصیل را به صورت فوری کسب نماید و این روش مخصوص ثروتمندان و کسانی که تمکن مالی کافی دارند می باشد.

 

کانال تلگرام
کانال تلگرام

 

2 دیدگاه

  • سلام من طاهر قهرمان چندین دوره جهان و اسیا و سرمربی تیم ملی و مربی تیم ملی و کارشناس تغذیه و مربی بدنساز تیم ملی و مسئول تربیت بادیگارد شخصی ایران وووو جهت اقامت راهنماییم کنید لطفا اروپا

    • سلام و احترام
      لطفا جهت مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. ۲۲۱۸۰۵۵۱ – ۲۲۱۸۰۵۵۹ – ۲۲۴۰۲۰۵۴ – ۲۲۱۸۰۳۶۳ – ۲۲۱۸۰۳۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *