شرایط کار در آلمان و ویزای کار در آلمان


ویزای کار آلمان و کار در آلمان

برای کار در اروپا نیازمند داشتن یک پیشنهاد شغلی میباشید، در همین راستا بایستی آگهی به مدت سه ماه در کشور آلمان درج گردد و اگر شخصی متقاضی شغل مطرح شده در آگهی نبود مجددا این آگهی به مدت سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا تکرار شود، حال اگر شخصی در کشور آلمان و اتحادیه اروپا متقاضی شغل مورد نظر نباشد این دعوت نامه به افراد خارجی میرسد که در واقع امر محال و سختی به نظر می آید. راه دیگری که شما را سریعتر به اخذ ویزای کار در المان نزدیک میکند، روشی است که فرصت شش ماهه ای را به شما اعطا میکند که جهت جستجوی کار در آلمان وارد این کشور شوید. در سال های اخیر بسیاری از کشورهای اروپایی گریبانگیر رکود اقتصادی میباشند. در این حین کشور آلمان استثنایی است که با کمبود نیروی متخصص جوان مواجه است. این کشور نیازمند نیروهای متخصص در رشته هایی چون برق، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، مکانیک، الکتروتکنیک، شیمی، فیزیک، آی تی، گروه پزشکان، دارو سازان و پرستاران و… میباشد.

این افراد از شانس بیشتری در اخذ ویزای شینگن کاری در آلمان برخوردار هستند:

سن زیر ۴۰ سال ، داشتن سابقه کار نسبتا خوب و طولانی، مدارک فنی و حرفه ای، داشتن مدرک زبان آلمانی ، آیلتس یا تافل در ویزا شدن فرد برای دریافت ویزای کار در آلمان بسیار موثر است. بسیاری از کمپانی ها، کارخانجات و شرکت های معتبر در کشور المان نیازمند به نیروهای متخصص خارجی جهت تامین نیروهای مهندس و متخصص خود میباشند، حتی این امکان وجود دارد که بتوان برای فردی که ویزای کار کشور المان را دریافت کرده است در بعضی از رشته های خاص، شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی وی را یافت، که البته این خود نیازمند آن است که فرد در ابتدای امر اقدامات لازم جهت اخذ ویزای کار در المان را انجام دهد و سپس در مراحل بعدی پیگیر بقیه پروسه خویش باشد.

شما پس از اخذ ویزای کار در آلمان وارد این کشور شده و فرصت شش ماهه ای جهت یافتن کار مورد نظر را دارید. اگر پیشنهاد شغلی مناسب را اخذ نمایید، ویزای شما به مدت شش ماه دیگر تمدید خواهد شد و شما موفق به دریافت Blue card کشور المان می شوید.
شرایط دریافت کارت آبی آلمان یا بلو کارت یا blue card آلمان
شرایط برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا زندگی میکنند به قرار زیر میباشد:

شما بایستی فارغ التحصیل دانشگاه معتبری باشید که موردتایید کشور آلمان باشد.
شما بایستی قرارداد کاری مرتبط با رشته تحصیلی، با شرکت یا کمپانی آلمانی در دست داشته باشید. قابل ذکر است که شما بدون پیشنهاد کاری نمیتوانید اقدام جهت دریافت کارت آبی آلمان نمایید.
بایستی حقوق دریافتی شما در قرارداد منعقد شده با شرکت ذکر شده در المان حداقل سالی ۴۵۰۰۰یورو باشد حال اگر شما فارغ التحصیل رشته های علوم پایه و ریاضیات، رشته آی تی و گروه مهندسین، اقشار پزشک _ بجز دندان پزشکان_ باشید کفایت میکند که حقوق شما سالی ۳۵۰۰۰ یورو باشد. متذکر میشوم رشته های ذکر شده جز مشاغل خاص و مورد نیاز در کشور المان میباشد.

کارت آبی آلمان
مدت اعتبار کارت آبی یا Blue card آلمان:

مدت اعتبار کارت آبی المان از زمان صدور، بسته به قرارداد کاری شما دارد، اگر این قرارداد ۴ ساله باشد که کارت شما اعتباری ۴ ساله دارد و نهایتا موفق به دریافت PR یا همان اقامت دائم المان خواهید شد. اگر مدت زمان قرارداد شما کوتاه تر باشد اعتبار کارت شما به همان میزان بعلاوه سه ماه بیشتر خواهد بود. در ضمن نگران نباشید چون تمدید مجدد این کارت بسیار ساده میباشد.

میانگین تعداد ساعات کار در آلمان ۴۱ ساعت در هفته است، که نسبت به ساعات کار بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر میباشد. در آمد یک فرد مهندس در کشور المان حداقل از سالی ۳۵۰۰۰ یورو شروع شده و بسته به سابقه کاری و تخصص وی تا سالی ۸۰۰۰۰ یورو قابل زیاد شدن میباشد. این میزان در آمد برای گروه پزشکان و داروسازان به مراتب بسیار بالاتر است.
نگاهی به مزایای اخذ کارت آبی یا Blue card آلمان :

Blue card المان که از سال ۲۰۱۲ به اجرا در آمده است در واقع یک اجازه ورود برای افراد متخصص است که به راحتی در اتحادیه اروپا بجز انگلستان، ایرلند و دانمارک زندگی و کار کنند.
Blue card المان یک ویزای کاریست که قابلیت تمدید شدن دارد و همچنین امکان تغییر از اقامت موقت به اقامت دایم کشور المان را نیز میسر میکند. این کارت به دارندگان خود اجازه زندگی و کار در کشور آلمان را میدهد. با داشتن کارت آبی المان فرزند و همسر شما اجازه مهاجرت به آلمان را دارند ، آنها حق اقامت و کار در آلمان را نیز در مدتی که Blue card شخص اصلی دارای اعتبار است را دارا میباشند.
بواسطه ی داشتن Blue card آلمان تسهیلاتی برای کارفرمایان قرار داده میشود که دیگر قوانین، شرایط و اولویت بندی هایی که در مراتب استخدامی در نظرفته میشود حذف گردد و نیازی به این نیست که ابتدا شهروندان المانی برای استفاده در پست های خالی ادارات به کار گماشته شوند و میتوان بدون در نظر گرفتن اولویت، از متخصصان خارجی استفاده نمود.
شما با داشتنBlue card آلمان و مدرک زبانB-1 آلمانی بسیار زودتر از موعد مقرر حتی در کمتر از ۳ سال موفق به دریافت اقامت دایم کشور آلمان میشوید و پس از گذشت سه سال از اقامت دایم خود میتوانید در خواست پاسپورت آن کشور را دهید. ( عنایت فرمایید شما با داشتن اقامت دایم کشور آلمان اگر بیشتر از شش ماه خارج از این کشور زندگی کنید اقامت دایم شما باطل میگردد و این نکته ای است که باید افرادی که قصد مهاجرت به آلمان از این طریق را دارند مدنظر داشته باشند .

 جستجوی کار در آلمان شرایط و نحوه اقدام برای مهاجرت کاری و زندگی در آلمان(BlueCard) کار در آلمان مهاجرت کاری به آلمان | کارت آبی | ویزای جستجوی کار آلمان ویزای کار آلمان ویزای کار آلمان و کار در آلمان ویزای کاریابی و کار در آلمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *