هزینه سفر به پاریس چقدر است؟ (قسمت دوم)


شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه است، کشوری که جزو بزرگترین کشورهای قاره اروپا و اولین مناطق توریستی دنیا شناخته شده است، صنعت گردشگری کشور فرانسه همچنان در حال توسعه و پیشرفت است. پاریس از جایگاه ویژه ای در بین مردم جهان قرار دارد به طوری که گردشگران القاب شهر عشاق، شهر نورها و عروس شهر های جهان را به پاریس نسبت داده اند. پاریس مملوو از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مردمی است که سالانه با آغوشی باز پذیرای گردشگران فراوانی است. پاریس یکی از گرانترین شهر های جهان است که برای سفر به این شهر باید جیبی پر پول داشته باشید اما در قسمت اول مقاله ی (هزینه سفر به پاریس چقدر است) شما را جهت سفری ارزان و مقرون به صرفه راهنمایی کردیم برای مطالعه ادامه ( قسمت دوم ) این مقاله با visaem همراه باشید.

[irp posts=”5653″ name=”هزینه سفر به پاریس چقدر است؟ (قسمت اول)”]

 

در قسمت اول این مطلب توضیحاتی در خصوص متوسط هزینه روزانه در پاریس شامل هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری، خورد و خوراک و حمل و نقل را ارائه کردیم که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص در اختیار شما قرار می دهیم.

هزینه‌های حمل و نقل در پاریس

پاریس شهری فوق‌العاده برای پیاده‌روی است، شاید بیش‌تر از یک یا دو بار لازم نباشد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنم یک بسته ده‌تایی بلیط تهیه کنید و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین تا زمانی که می توانید از پیاده روی در این شهر لذت ببرید و کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برای مترو و اتوبوس از بلیط‌های مشابه استفاده می‌شود و قیمت‌ بلیط‌ها هم یکسان است. ( نرخ یورو ه نرخ روز محاسبه گردیده است )

  • بلیط یک طرفه: ۱.۰ یورو
  • بسته ده‌تایی بلیط یک طرفه: ۱۳.۷۰ یورو
  • بلیط روزانه نامحدود: ۶.۸۰ یورو
  • پاریس ویزیت پاس (Paris Visite Pass): با این نوع بلیط می‌توانید از تمام شبکه‌های حمل و نقل عمومی در پاریس استفاده کنید:مترو، تراموا، اتوبوس، قطار. این بلیط‌ برای ۱، ۲، ۳ یا ۵ روز متوالی اعتبار دارد و می‌توانید با استفاده از آن به هر نقطه از پاریس (مناطق ۱ تا ۳) که می‌خواهید سفر کنید.
  • ۱ روزه: ۱۰,۸۵ یورو (۸۵٫۷۰۰ تومان)
  • ۲ روزه: ۱۷.۵۶ یورو (۱۳۸٫۲۵ تومان)
  • ۳ روزه: ۲۴.۱۰ یورو (۱۹۰,۰۰۰ تومان)
  • ۵ روزه: ۳۴.۷۰ یورو (۲۶۸,۰۰۰ تومان)
  • بلیط قطار (RER) از فرودگاه شارل دوگل پاریس (CDG) به شهر: ۹.۷۵ یورو (۷۹,۰۰۰ تومان)
  • بلیط اتوبوس از فرودگاه CDG به شهر: ۱۰.۵۰ یورو (۸۲٫۰۰۰ تومان)
  • کرایه تاکسی از فرودگاه CDG به شهر: ۴۰ تا ۷۰ یورو (۳۱۶،۰۰۰ تا ۵۵۳,۰۰۰ تومان)

 

هزینه‌های اقامت در پاریس

هتل‌های مناسب در پاریس کوچک و بی‌کیفیت‌اند، تازه با وجود کیفیت پایین هم‌چنان گران هستند. برای اینکه احساس راحتی کنید باید پول بیشتری خرج کنید. هاستل‌ها در پاریس بر خلاف سایر شهرها چندان عالی نیستند ـ مخصوصا اگر قصد دارید کم هزینه کنید. اگر با دو یا چند نفر سفر می‌کنید، اجاره آپارتمان می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

هاستل: ۲۵ تا ۴۵ یورو (۱۱۴,۰۰۰ تا ۲۰۵,۰۰۰ تومان) برای یک تخت در اتاق مشترک.

هر نفر برای اقامت در یک هاستل معمولی باید حدود ۳۲ یورو هزینه کند. البته بسیاری از هاستل‌ها قیمت‌‌ها را آخر هفته‌ها بالا می‌برند. به یاد داشته باشید، این قیمت‌ها برای یک تخت در یک اتاق خواب مشترک است. اگر بخواهید یک اتاق خصوصی برای دو نفر داشته باشید حدودا ۵۰ تا ۱۰۰ یورو باید پرداخت کنید. پس ممکن است اجاره آپارتمان برای شما به‌صرفه‌تر باشد.

هتل با قیمت مناسب: ۵۰ تا ۱۵۰ یورو (۲۲۸,۰۰۰ تا ۶۸۲,۰۰۰ تومان)

با قیمت پایه‌ی ۵۰ یورو نباید انتظار زیادی داشته باشید، اما کمی که بالاتر بروید و به حدود ۱۰۰ یورو برسید وضعیت هتل‌ها بهتر می‌شود.

آپارتمان: ۶۵ تا ۱۲۰ دلار (۲۹۶,۰۰۰ تا ۵۴۶,۰۰۰ تومان)

برای اجاره آپارتمان پیشنهاد ما استفاده از Airbnb است. آپارتمان‌های اجاره‌ای این وب‌سایت معمولا جادارتر و بسیار راحت‌تر از هتل‌هایی به همان قیمت هستند. به علاوه، با اجاره آپارتمان می‌توانید پخت و پز را خودتان انجام دهید و در هزینه‌‌ها بیشتر صرفه‌جویی کنید.

 

هزینه خرید لباس

از آنجایی که شهر پاریس، جایگاه بزرگ ترین و معروف ترین برندهای دنیا در زمینه پوشاک است، هزینه خرید پوشاک بسته به برندشان (فرانسوی و بین المللی) می تواند کاملا متفاوت باشد. به طور کلی هزینه خرید لباس از تعدادی از برندهای مطرح بین المللی، به شرح زیر است:

  • شلوار جین: برند لیوایز از ۸۴ یورو
  • پیراهن: برند زارا و اچ اند ام از ۳۷ یورو                                                                                                                      
  • کفش ورزشی : برند نایک از ۸۵ یورو

 

امیدواریم از قسمت دوم مقاله  هزینه سفر به پاریس چقدر است؟ استفاده کافی را برده باشید و توانسته باشیم شما عزیزان را به درستی راهنمایی کرده باشیم. در پایان برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای فرانسه می توانید این مطلب را مطالعه نمایید. [irp posts=”17″ name=”اخذ ویزای فرانسه”]

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *