ویزای توریستی اسپانیا


اسپانیا در جنوب غربی اروپا و شبه جزیره ایبریا واقع شده است. پرتغال تنها کشور همسایه اسپانیا در این شبه جزیره است. کوه های پیرنه در شمال شرقی اسپانیا مرز طبیعی این کشور با فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است؛ همین امر باعث شده که اسپانیا از بسیاری از حوادث و وقایع قاره اروپا دور بماند. از جمله آن بی طرفی اسپانیا در جنگهای جهانی اول و دوم است.

 در صدر اسلام، مسلمانان با گذشتن از تنگه جبل الطارق، فاصله کوتاه میان شمال آفریقا و اسپانیا را طی کردند و با فتح آن سرزمین، نام آندلس را بر آن نهادند. دریانوردان اسپانیایی با کشف و فتح سرزمین های مختلف و انتقال منابع آن ها، ثروت بسیاری را نصیب کشورشان نمودند. کشف قاره آمریکا و تسخیر آن بزرگترین رخداد تاریخ اسپانیا می تواند باشد. اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که در جنوب غربی قاره سبز قرار دارد و عضو پیمان شینگن است. بنابراین، ضرورت دارد تا گردشگرانی که قصد سفر و بازدید از جاذبه‌های اسپانیا را دارند، پیش از سفر به آنجا از طریق سفارت این کشور در تهران اقدام به دریافت ویزا کنند. این کشور با جاذبه های گردشگری بسیار مقصد مناسبی برای تور اروپا می باشد. در ادامه با اطلاعات کاملی درباره اسپانیا با ما همراه باشید.

 

انواع ویزای اسپانیا

  • ویزای توریستی یا گردشگری (شینگن): به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد اقامت کوتاه‌ مدت در اسپانیا به منظور تفریح یا بازدید را داشته باشند. ویزای توریستی اسپانیا برای مدت مشخصی صادر می‌شود و به مسافر اجازه‌ کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی‌دهد.
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای اقامت بلند مدت برای تحصیل و کار

 

مراحل دریافت ویزای توریستی (شینگن)

اولین مرحله دریافت ویزای توریستی دریافت فرم تقاضای ویزا و تعیین وقت مصاحبه است که از طریق مرجعه حضوری به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران انجام می‌شود. متقاضی باید در تاریخی که به عنوان وقت ملاقات و تحویل مدارک مشخص شده، در محل سفارت برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه حاضر شود. تصمیم سفارت در مورد ویزا بستگی به مجموعه‌ای از عوامل از جمله کامل بودن مدارک و مصاحبه حضوری متقاضی در سفارت دارد.

نکته قابل توجه اینکه امکان تعیین وقت از طریق تلفن وجود ندارد. تکمیل این فرم در دو نسخه و ارائه آن در زمان مصاحبه به همراه سایر مدارک الزامی است. در صورتی‌که خانوادگی سفر می‌کنید، برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید. فرم تقاضای ویزا در دو نسخه باید تکمیل شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا

۱) شناسنامه

۲) گذرنامه: اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد.

۳) سه قطعه عکس رنگی زمینه سفید؛ در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی ویزا ذکر شده باشد، دو قطعه عکس رنگی از هر کدام از همراهان نیز باید در مدارک موجود باشد.

۴) آدرس محل کار و منزل به طور دقیق

۵) اسناد وضع اجتماعی حرفه‌ای و تمکن مالی:

الف) ترجمه‌ آخرین حکم کارگزینی کارمندان بخش دولتی

ب) گواهی اشتغال به کار برای کارمندان بخش خصوصی‌

ج) ترجمه‌ روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی برای صاحبان شرکت‌های خصوصی.

د) کارت بین‌المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها.

ه) ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی برای مشاغل آزاد.

۶) مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی؛ پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.

۷)‌ ترجمه‌ سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.

۸)‌ بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا.

۹) در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌ شده‌ هتل در اسپانیا برای کل مدت اقامت.

۱۰) بیمه نامه بین‌المللی پزشکی و بازگشت به کشور مبدأ: متقاضیان ویزا باید بیمه‌ مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو است. شرکت بیمه‌گذار باید دارای نماینده‌ای معتبر در کشور اسپانیا باشد.

نکته‌ها: جهت دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان و مشاوران بین المللی مجموعه کیمیا سپنتا در ارتباط باشید و تمامی مراحل اخذ ویزا و اقامت خود را در کمترین زمان بدون نگرانی به ما بسپارید.  ارتباط با ما 

۱) در زمان مصاحبه یک کپی از کلیه مدارک را به همراه داشته باشید، زیرا اصل مدارک بعد از مطابقت به شما عودت داده شده و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت اسپانیا باقی می‌ماند.

۲) کلیه‌ مدارک فارسی باید دارای ترجمه رسمی باشند.

۳) در صورت عدم پذیرش مدارک ارائه شده عودت نخواهد شد.

۴)‌ به دلیل تعداد بالای متقاضیان در ماه‌های تابستان و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد. از این رو، بهتر است برای تعیین تاریخ سفر، این موارد لحاظ شوند.

زمان لازم برای صدور ویزا

بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور ویزا دو هفته به طول می‌انجامد. ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، وضعیت متقاضی مشخص می‌شود.

هزینه صدور ویزا

هزینه صدور ویزای توریستی اسپانیا ۶۰ یورو به ازای هر بزرگسال و ۳۵ یورو برای کودکان شش تا دوازده سال است که در زمان ارائه‌ مدارک به صورت نقد در سفارت توسط متقاضی پرداخت می‌شود. این مبلغ بابت بررسی درخواست و مدارک است و در هیچ حالتی عودت داده نمی‌شود.

سفارت اسپانیا در تهران

  • نشانی: دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، شماره ۱۰
  • تلفن: ۲۲۵۶۸۶۸۱ (۰۲۱)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر
  • وب‌سایت سفارت: www.exteriores.gob.es

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *