ویزای شینگن آلمان


کشور آلمان جمعیتی بالغ بر ۸۲ میلیون نفر دارد و پرجمعیت ترین کشور اروپایی محسوب می شود. همچنین کشور آلمان هفتمین کشور وسیع جهان است که بزرگترین صنایع جهان در این کشور قراردارد. این کشور علاوه بر صنعت و تجارت قوی دارای شهرسازی مدرن و پیشرفته در کنار بافت های سلطنتی قدیمی می باشد که مراکز دیدنی بسیاری را برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است، از این رو هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. همچنین به دلیل اقتصاد پیشرفته و وضعیت اجتماعی مطلوب این کشور مورد توجه افرادی که به فکر مهاجرت به اروپا هستند را به خود جلب کرده است و در سال های اخیر شاهد ورود تعداد زیادی مهاجر به خاک آلمان بوده ایم. کشور آلمان جزو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می باشد و برای سفر به این کشور نیازمند دریافت ویزای شینگن آلمان هستید. همچنین شما می توانید با طی کردن تمامی مراحل اقامت دائم در آلمان را به دست آورده و از مزایای زندگی در این کشور بهره مند شوید. در ادامه توضیحاتی در خصوص نحوه ورود به خاک آلمان و اخذ ویزای شینگن آلمان می دهیم با visaem همراه باشید.

 

 

 

انواع ویزای آلمان 

  1. ویزای توریستی 
  2. ویزای تحصیلی
  3. ویزای کاری
  4. ویزای پزشکی
  5. ویزای ازدواج

 

ویزای توریستی: کشور آلمان  علاوه بر دارا بودن جاذبه های گردشگری و توریستی فراوان در حیطه برگزاری و میزبانی نمایشگاه های مختلف نیز زبان زد است و در طول سال نمایشگاه های متنوعی در این کشور برگزار می شود. به همین جهت برای افرادی که قصد سفر به این کشور جهت گردش و یا بازدید از نمایشگاه ها را دارند ویزای شینگن توریستی آلمان صادر می شود و این ویزاصرفا برای گردشگران صادر می شود.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن توریستی آلمان

 

  • فرم درخواست که به صورت کامل و خوانا به آلمانی (به حروف لاتین) توسط شخص متقاضی تکمیل شده باشد.
  •  دو قطعه عکس رنگی (اندازه ۳,۵ در ۴,۵ سانتی‌متر)
  •  پاسپورت معتبر (گذرنامه حداقل ۳ ماه بیشتر از اعتبار ویزای درخواست شده، اعتبار داشته باشد و حداقل ۲ صفحه آزاد داشته باشد)
  • کپی پاسپورت متقاضی (از صفحه مشخصات و کلیه ویزاهای شینگن گذشته)
  • بیمه نامه مسافرتی (با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو و تقبل بازگشت برای کل مدت زمان اقامت)
  • مدارک اثبات کننده داشتن اشتغال به همراه گواهی درآمد یا فیش حقوقی.
  • بلیط سفر (رزرو بلیط رفت و برگشت پرواز)
  • مدارک رزرو هتل که ثابت کند محل سکونت شما مشخص است.
  • مدارکی دال بر داشتن تمکن مالی کافی (برای مثال صورت وضعیت حساب‌های بانکی، تاییدیه بانکی و غیره)
  • گواهی اشتغال به تحصیل (مختص دانش‌آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان)

 

 

ویزای تحصیلی: سطح تحصیلات و کیفیت سیستم آموزشی آلمان در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد و دانشجویان زیادی خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند . رشته های مهندسی مکانیک، کامپیوتر، خودرو، برق، عمران و معماری جزو بیشترین رسته های مورد پذیرش دانشگاه های معتبر آلمان قرار دارد و هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان درخواست می دهند. مهمترین مورد برای اخذ ویزای تحصیلی، داشتن مدرک پذیرش از دانشگاه های آلمان است.

 

ویزای کاری: در حال حاضر کشور آلمان با رشد منفی جمعیت روبرو است و جمعیت نسبتا پا به سن گذاشته ای دارد. از این رو جهت تامین نیروی کار، مسئولین  این کشور به دنبال جذب نیروی کار جوان از کشور های دیگر هستند و صدور ویزای کار به همین منظور صادر می شود. از آنجایی که شرایط کار و حقوق مناسبی در آلمان حاکم می باشد هجوم مهاجرین و افرادی که تقاضای کار در آلمان را دارند، پروسه صدور ویزای کار را کمی سخت کرده است و طبق قوانین کشور های حوزه شینگن برای کار در این کشورها باید حتما سند و مدرکی مبنی بر دعوت بکار از سوی کارفرمای آلمانی داشته باشید. در این سند کارفرما باید تمامی مانت های لازم در مورد متقاضی را تضمین کرده باشد. 

 

ویزای پزشکی: وجود متخصصین و بیمارستان های پیشرفته در المان این فرصت را ایجاد کرده است که افرادی که بدنبال درمانبیماری خود در کشور المان هستند بتوانند برای درمان به این کشور سفر کنند. جهت تسریع صدور ویزای پزشکی قانونی تصویب شده است که می توان ویزای شینگن پزشکی را در ۵ روز دریافت کرد. در این خصوص مدارک پزشکی و پرونده درمانی باید ترجمه شده باشد و به سفارت ارائه دهید. 

 

ویزای ازدواج: با استفاده از این ویزا، می توانید به المان سفر کنید و با فرد مورد نظر خود ازدواج کنید. در واقع یک فرد غیرآلمانی نمی تواند با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر کند و به صورت قانونی ازدواج کند. برای ازدواج با شخص المانی باید مدارکی کبنی بر چگونگی نحوه آشنایی خود ارائه دهید همچنین باید مدارک مالی که اثبات کننده توانایی مالی شما باشد را ارائه دهید. 

 

 

سفارت آلمان در تهران

  • کدپستی: ۱۱۳۶۵
  • صندوق پستی: ۱۷۹-۱۱۳۶۵
  • تلفن: ۳۹۹۹۰۰۰۰
  • اطلاعات در مورد ویزا: ۳۹۹۹۱۲۱۳ و ۳۹۹۹۱۴۹۹
  • شماره فکس بخش ویزا: ۳۹۹۹۱۸۶۰
  • آدرس سایت سفارت آلمان: سایت سفارت آلمان در تهران

 

 

جهت مشاوره در خصوص اخذ ویزای شینگن و اقامت اروپا با مشاورین ما در تماس باشید.

 

کانال تلگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *