ویزای شینگن آنلاین چیست ؟


 

ویزای شینگن یکی از مهم ترین ملزومات سفر به کشور های اروپایی عضو پیمان شینگن برای اتباع خارجی می باشد. در واقع ویزا سندی است که توسط سفارت کشور مورد نظر برای افرادی که قصد ورود به خاک آن کشور را دارند صادر می شود.

ویزای شینگن آنلاین چیست؟ 

در واقع ویزای آنلاین یکی از جدیدترین روش های صدور ویزا به صورت غیرحضوری است که برای پیشگیری از شلوغی در سفارتخانه ها ایجاد شده است. با این روش دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت را ندارید و متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را به مراجع قانونی و مرتبط ارسال کنند. و پس از پرداخت هزینه ویزای خود را دریافت کنند. در حال حاضر برخی از کشور های عضو پیمان شینگن این روش را راه اندازی کرده اند و این روش در حال توسعه می باشد. ویزای شینگن آنلاین با نام های ویزای الکترونیکی یا e-visa  نیز شناخته می شود.

در واقع این ویزا جایگزین ویزایی است به صورت حضوری از سفارتخانه ها و یا مبادی ورودی کشورها دریافت می کنید. این ویزا از طریق مراجعهبه وبسایت سفارت کشور مورد نظر قابل دریافت است. 

 

 

مزایای ویزای آنلاین

دارنده این نوع ویزا می‌تواند با ارائه یک کد یا شماره ویزا در مبادی ورودی مانند فرودگاه‌ها به همراه گذرنامه ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت کند؛ به این ترتیب، تعامل فیزیکی گردشگر با بخش‌های سرویس‌دهنده به حداقل رسیده و تمام فرآیند ورود گردشگر به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. ویزای شینگن آنلاین یکی از خدمات صنعت e-tourism است. 

 

آیا امکان سوء استفاده در این روش وجود دارد ؟

یکی از راهکارهای امنیتی برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی در فرآیند ثبت‌نام ویزای الکترونیک این است که متقاضی باید هزینه ویزا را با کارت بانکی/اعتباری خود پرداخت کند تا از این طریق ضریب صحت اطلاعات وارد شده بالا رود. علاوه بر این، تصویر کلیه مدارکی که توسط متقاضی بارگذاری می‌شوند، توسط مراجع ذی‌ربط بررسی و تائید اعتبار می‌شوند.

 

 

  • نکته مهم با توجه به اینکه  کشور کانادا و برخی از کشورهای عضو پیمان شینگن از متقاضیان ویزا اطلاعات بیومتریک دریافت می‌کنند، امکان اجرای کامل سیستم ویزادهی آنلاین به دلایل امنیتی و نیز عدم وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برخی از کشورها وجود ندارد. و این اطلاعات حتما باید بصورت حضوری تهیه و تحویل سفارت شود.

 

 

کانال تلگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *