ویزای شینگن ترانزیت چیست ؟


ویزای شینگن در واقع مجوز ورود شما به خاک کشور های حوزه شینگن می باشدکه انواع مختلفی دارد و یکی از انواع آن ویزای ترانزیت می باشد. در مطالب گذشته در مورد ویزای شینگن توضیحات کاملی دادیم که برای مطالعه می توانید به مقاله ویزای شینگن چیست؟ مراجعه  نمایید. امروز قصد داریم در این مطلب به توضیح ویزای شینگن ترانزیت بپردازیم با visaem  همراه باشید.

 

[irp posts=”5635″ name=”بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت”]

 

ویزای ترانزیت یکی از سخت گیرانه ترین نوع ویزا محسوب می شود و به جهت مقابله با پناهندگی تنظیم شده است. این نوع ویزا از طرف کشور های توسعه یافته به دلیل جلوگیری از تقاضای پناهندگی صادر می شود. ویزای ترانزیت نوعی ویزای کوتاه مدت و غیر مهاجرتی است که به مسافران اجازه می دهد تا در فرودگاه ها یا شهرهای میانی برای مدت زمان محدودی توقف داشته باشند. 

 

انواع ویزای شینگن ترانزیت 

ویزای ترانزیت دارای ۲ نوع است که:

  • در نوع اول مسافر فقط داخل فرودگاه پس از انتظار چند ساعته در سالن ترانزیت، هواپیما را تعویض کرده و به مسیر خود ادامه می‌دهد. در این حالت مسافر مجاز به خروج از فرودگاه نیست. این نوع ویزا، ویزای صفر بار ورود یا ترانزیت فرودگاهی (Airport Transit Visa) نام دارد و در رده‌بندی ویزای شینگن به ویزای A موسوم است.
  • در نوع دوم مسافر مجاز به ترک فرودگاه و رساندن خود به فرودگاهی دیگر (در همان شهر یا شهر دیگری در آن کشور) است. این نوع ویزای ترانزیت در ویزاهای شینگن ویزای نوع B نامیده می‌شود.

 

ویزای ترانزیت دارای اعتباری محدود (از چند ساعت تا ۱۰ روز) بسته به طول مسیر است.

این ویزا اغلب توسط خدمه ناوگان حمل و نقل (هواپیما، کشتی و…)، رانندگان، خدمه قایق‌ های ماهیگیری، مسافرانی که پرواز‌های آن‌ها دارای توقف است و… استفاده می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای ترانزیت چیست؟

  • فرم درخواست ویزای ترانزیت
  • عکس
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک مربوط به سفر نهائی شامل رزرو بلیط، ویزای صادر شده کشور سوم (در صورتی که کشور سوم نیاز به ویزا داشته باشد) 
  • بیمه مسافرتی

 

 

 

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای شینگن ترانزیت و اقامت اروپا با مشاوران ما تماس بگیرید. ۲۲۱۸۰۵۵۱-۰۲۱

 

کانال تلگرام

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *