ویزای شینگن سوئد


 

سوئد کشوری مدرن و پیشرفته است که در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. کشور سوئد از غرب با نروژ از شمال شرق با فنلاند از شرق با خلیج بوتینا، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با دانمارک همسایه است. پایتخت این کشور استکهلم می باشد که دارای جمعیتی بالغ بر ۹٫۲ میلیون نفر است. سوئد کشوری پیشرفته است که کیفیت زندگی بسیار بالا است و از لحاظ اقتصادی پیشرفت خوبی دارد. شهروندان سوئدی جزو مردمانی با کیفیت بالای زندگی هستند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه گذاری استوار است. کشور سوئد عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است. به همین دلیل برای سفر به این کشور باید ویزای شینگن سوئد را دریافت کنید. در ادامه با visaem همراه باشید.

اگر قصد دارید به کشور سوئد سفر کنید باید ویزای مناسب با هدف خود را اخذ نمائید. کشور سوئد از لحاظ سطح و کیفیت زندگی بسیار مطلوب است و همچنین شاخص رونق اقتصادی در این کشور هر ساله رو به افزایش است به همین جهت افراد بسیاری بدنبال مهاجرت به این کشور و یا سرمایه گذاری در سوئد هستند. برای ورود به کشور های عضوشینگن نیاز به اخذ ویزای شینگن است. سوئد دارای ۴ نوع ویزا است که در ادامه به توضیح این ۴ نوع ویزا می پردازیم.

 

انواع ویزای شینگن سوئد

  1. ویزای تحصیلی
  2. ویزای توریستی
  3. ویزای کاری
  4. ویزای پزشکی

 

ویزای شینگن سوئد

 

ویزای تحصیلی:

از نظر سطح علمی، دانشگاه های سوئد سطح بالایی دارند و بسیار پر طرفدار هستند. دانشگاه های سوئد میزبان دانشجویان خارجی بسیاری است و از سراسر جهان می توانید در این دانشگاه ها به ادامه تحصیل بپردازید از این رو نیاز به مجوز اقامت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی سوئد دارید جهت اخذ مجوز اقامت می بایست از یکی از دانشگاه های سوئد پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشید. ویزای تحصیلی سوئد مجوزی برای اقامت در سوئد جهت ادامه تحصیل است.

ویزای توریستی:

ویزای توریستی برای اشخاصی که قصد سفر تفریحی به وئد را دارند صادر می شود. با دریافت این ویزا شما شهروندان غیر اروپایی می توانید به مدت ۹۰ روز وارد کشور سوئد شوید و قبل از اتمام این فرصت ۹۰ روزه می بایست به کشور خود باز گردید.

ویزای کاری:

بهترین راه جهت دریافت ویزای کار داشتن دعوت نامه کاری از سمت فردی است که در سوئد شرکت معتبری دارد. اخذ ویزای کاری شرایط نسبتا سختی دارد. شرط اول این است که شرایط لازم برای پذیرفته شدن را داشته باشد و شرط دیگر این است که در آگهی صادر شده قبول شوید. آگهی به این صورت است که ۳ ماه در سوئد و ۳ ماه در اتحادیه اروپا منتشر می شود، اگر شخصی یا شهروندی از اتحادیه اروپا برای این کار پذیرفته نشد،  از ایران یا کشور های دیگر نیرو جذب می شود.

ویزای پزشکی:

جهت اخذ ویزای پزشکی می بایست گواهی پزشکی از این کشور داشته باشید که مشخص باشد زمان مداوا دقیقا چه روزی خواهد بود و نوع درمان ذکر شود همچنین می بایست گواهی از محل سکونت هم فراهم شود که مشخص باشد امکان درمان در کشور محل سکونت وجود ندارد و در مرحله نهایی تمکن مالی برای درمان و مراقبت های احتمالی را اثبات کنید.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای شینگن سوئد:

  • فرم درخواست ویزای شینگن
  • اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه دو سری کپی از صفحه اول گذرنامه
  •  دو قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵ (جدید، رنگی، تمام رخ، با زمینه روشن)
  •  اصل شناسنامه و یک عدد کپی از تمام صفحات 
  •  سند مالکیت به نام فرد متقاضی
  •  گواهی تمکن مالی صادره از امور بین الملل بانک به همراه ریز پرینت ۶ ماه آخر برای دارندگان حساب های جاری ( ریزحساب بانکی باید دربر گیرنده ی تمام معاملات بانکی(گردش حساب) ۶ ماه اخیر همراه با مهر بانک )
  •  کپی از قراردادهای سپرده های کوتاه مدت یا بلند مدت برای دارندگان حساب های سپرده
  •  حداقل مانده موجودی حساب حداقل ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر
  • بیمه نامه مسافرتی

 

 

سفارت سوئد در تهران

آدرس سفارت سوئد در ایران: تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک ۲۷

تلفن تماس سفارت: ۲۳۷۱۲۲۰۰

صندوق پستی: ۴۵۸-۱۹۵۷۵

ساعات کاری سفارت: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶:۳۰ و پنج ‌شنبه‌ ها از ساعت ۸ الی ۱۵

ساعات پاسخگویی تلفنی سفارت:‌ روزهای یکشنبه تا پنج‌ شنبه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۴ الی ۱۶

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای شینگن و اقامت اروپا با ما تماس بگیرید.

 

کانال تلگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *