ویزای شینگن مولتی چیست ؟


ویزای شینگن مولتی یا ویزای نوع C در واقع ویزای بلند مدت است. این نوع ویزا بیشتر مورد استفاده افرادی است که قصد چندین سفر کوتاه مدت به چند کشور عضور شینگن را دارند. افرادی که میخواهند در طی سال چندین بار به کشور های مختلف حوزه شینگن برای فعالیت های مختلف از جمله کار یا تجارت سفر کنند، نیازمند اخذ ویزای شینگن مولتی هستند. 

با اخذ ویزای نوع C اعتبار پاسپورت شخص نیز بالا می رود. در ادامه این مطلب توضیحات کاملی در مورد ویزای شینگن مولتی، مزایا و فواید و شرایط اخذ آن را به شما عزیزان ارائه می دهیم با visaem همراه باشید.

افرادی که قصد سفر به کشورهای عضو شینگن را دارند با هر بار قصد سفر به آن ها، متحمل هزینه های زیادی برای ترجمه مدارک و تکمیل فرم های مربوطه سفارت برای چندین بار می شوند. در نتیجه ویزای شینگن مولتی به کمک این افراد می آید و با دارا بودن ویزای نوع c، دیگر تنها یک بار مجبور به پرداخت هزینه های ترجمه مدارک و فرم ها خواهند شد. همچنین افرادی که بدنبال اخذ اقامت اروپا هستند، داشتن ویزای شینگن مولتی یک امتیاز مثبت حساب می شود که با در دست داشتن ویزای شینگن مولتی می توانید برای مدت بیشتری در آن کشور اقامت داشته و به راحتی کارهای مربوط به اقامت خود را انجام دهید.

 

 

مزایای ویزای شینگن مولتی 

 

این نوع ویزا برای اشخاصی که سفرهای زیادی در کشورهای اروپایی یا در کشورهای عضو شینگن انجام می دهند بسیار مناسب است زیرا:

 

  1. بدون اخذ این ویزا برای هر بار سفر نیاز به ترجمه مدارک و فرم های مربوطه دارید که هم هزینه بر است هم زمان زیادی را لازم دارد، همچنین برای هر بار اخذ ویزا باید در صف وقت سفارت منتظر بمانید در نتیجه زمان زیادی هدر می شود همچنین هر دفعه امکان به تعویق افتادن زمان اخذ ویزا و یا رد شدن درخواست شما وجود دارد در این صورت ممکن است از کار خود در کشور مقصد باز بمانید و متضرر شوید.
  2. همانطور که گفته شد ویزای شینگن مولتی برای اشخاصی که قصد اخذ اقامت اروپا را دارند یک امتیاز و مزیت محسوب می شود و برای سفرهای خود دیگر درگیر اتلاف وقت و هزینه سفارت نمی شوید.
  3. در اختیار داشتن ویزای شینگن مولتی در واقع مهر تاییدی برای ورود به دیگر کشورهای اروپایی می باشد و براحتی می توانید به همه ی کشورهای اروپایی سفر کنید. اخذ این ویزا اعتبار پاسپورت دارنده را افزایش می دهد و روند دریافت ویزای کشورهای دیگ را برای شما آسان تر می کند.

 

( مدت اعتبار ویزای نوع C، بیش از ۶ ماه خواهد بود. کسانی که ویزای شینگن مولتی را دریافت می کنند می توانند برای زمان ۱ سال، ۲ سال، ۳ سال و ۴ سال از این ویزا استفاده نمایند. )

 

مدارک لازم برای ویزای شینگن مولتی

  • داشتن ویزای قبلی شینگن که مدت‌ زمان زیادی از آن نگذشته باشد.
  • داشتن گردش مالی مناسب
  • ارائه ترجمه سابقه بیمه 
  • تعداد ویزای بالا از سایر کشورها در گذرنامه برای اثبات کثیرالسفر بودن (سفارتخانه های شینگن شما را به عنوان مسافر پرتردد تشخیص خواهد داد)

 

تفاوت ویزای شینگن مولتی و سینگل

ویزای شینگن مولتی و سینگل چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مورد می توان گفت افرادی که ویزای مولتی را دریافت می کنند، می توانند طی دفعات مختلفی از این ویزا استفاده کرده و به خاک کشور مورد نظر سفر کرد. اما ویزای شینگن سینگل را تنها می توان یک بار استفاده کرد و با خروج از کشور مورد نظر دیگر نمی توان به آن کشور برگشت. در واقع می توان گفت ویزای سینگل مانند ویزای یک بار مصرف می باشد که به ویزای یکبار ورود معروف است و ویزای مولتی چند بار مصرف می باشد و به چند بار ورود معروف می باشد.

 

 

کانال تلگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *