آشنایی با ویزای ترانزیت


ویزای ترانزیت یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی است که صرفا جهت توقف های کوتاه مدت در کشورها صادر می شود. ویزای شینگن ترانزیت یکی از ویزاهای کوتاه مدت و غیر مهاجرتی می باشد که به مسافران این امکان را می دهد تا در فرودگاه و یا شهر های میانی برای مدت زمانی محدود ( ۱ ساعت الی ۱۰ روز ) جهت عوض کردن هواپیما و موارد دیگر متوقف شده و از آنجا به مقصد نهایی خود پرواز کنند. 

در واقعیت، دارندگان ویزای ترانزیت جهت رسیدن به مقصد خود نیاز به توقف در کشوری دارند که به این کشور، میانجی (کشور ثالث) می گویند. دارندگان ویزای ترانزیت برای مدت زمانی محدود جهت تعویض هواپیما و … نیاز به توقف در محدوده ترانزیت کشور ثالث دارند.

لازم به ذکر است مدت زمان محدودی که به شما داده می شود بر اساس قوانین مهاجرتی کشور های مختلف متغیر می باشد. در ادامه با visaem همراه باشید.

 

ویزا چیست ؟ 

در ابتدا لازم است توضیح مختصری در خصوص ویزا برای شما شرح دهیم. 

افرادی که جهت انجام امور کاری، تحصیلی،توریستی، تجاری و … قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند برای ورود به برخی از کشورهای اروپایی علاوه بر داشتن پاسپورت نیازمند دریافت مجوز ورود به کشور مورد نظر هستند که به این مجوز ویزا می گویند. ویزا توسط نمایندگان قانونی هر کشور مانند سفارتخانه یا کنسولگری برای متقاضیان صادر می شود. ویزای شینگن انواع مختلقی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای شینگن مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

[irp posts=”5070″ name=”ویزای شینگن چیست ؟”]

 

دلیل ایجاد قانون ویزای ترانزیت ؟ 

 

ویزای ترانزیت از سخت گیرانه ترین انواع ویزا به حساب می آید که جهت مقابله با پناهندگی و مهاجرت های غیر قانونی تصویب شده است به عبارت دیگر این نوع ویزا از طریق کشورهای توسعه یافته برای جلوگیری از درخواست پناهندگی شهروندان کشورهایی که زیادترین ریسک پناهندگی را دارا هستند در محل های ترانزیت کشورشان در هنگام تعویض هواپیما تنظیم شده است.

 

انواع ویزای ترانزیت

 

محدوده ترانزیت، منطقه ای بین المللی به حساب می آید و تا زمانی که مسافر از محدوده ترانزیت خارج نشده هنوز وارد خاک آن کشور نشده است ولی کشورهایی وجود دارند که برای ورود و توقف کوتاه مدتبعضی از مسافران به محدوده ترانزیت هم درخواست ویزا می کنند. 

 

آشنایی با ویزای ترانزیت

 

ویزای ترانزیت دو نوع می باشد: 

ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی یا ویزای نوع A

در این نوع مسافر فقط حق توقف در محدوده ترانزیت فرودگاه را دارد و پس از توقف هواپیمای خود را عوض کرده و به سمت مسیر خود پیش می رود. در این نوع مسافر اجازه خروج از فرودگاه را ندارد. 

 

ویزای شینگن ترانزیت نوع B

گاهی اوقات مسافران ملزم به توقف و تعویض فرودگاه خود برای ادامه سفر را دارند که در این حالت از ویزای ترانزیت نوع B  استفاده می شود، در نوع دوم مسافر اجازه ترک کردن فرودگاه و رساندن خود به فرودگاهی دیگر را دارد اما حق گشت و گذار در شهر را ندارد و فقط باید به مقصد فرودگاه مورد نظر خود حرکت کند. 

ویزای شینگن ترانزیت بر حسب دفعات ورود و خروج امکان دارد که به صورت یکبار، دوبار و چند بار ورود صادر شود.  

 

مدت زمان اعتبار ویزای ترانزیت 

 

اعتبار ویزای شینگن ترانزیت ز چند ساعت الی ۱۰روز وابستهبه طول مسیر و قوانین کشورها می باشد. بطور کلی مدت زمان مجاز شما بستگی به طول مسیر و کشور مورد نظر ما دارد.

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن ترانزیت

  • فرم درخواست ویزای ترانزیت
  • دو قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک مربوط به سفر به مقصد نهایی:

 رزرو بلیط پرواز که نشان دهنده سفر به کشور سوم باشد.

 ویزای صادر شده کشور مقصد سوم (در صورتی که کشور مقصد سوم به ویزا نیاز داشته باشد)

 بیمه مسافرتی با توجه به شرایط تعیین شده کشور مقصد سوم.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای شینگن و اقامت اروپا با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *