ویزای شینگن اتریش و انواع آن


کشور اتریش در اروپا ی مرکزی قرار دارد و شهر وین پایتخت این کشور است. پایتخت اتریش شهری مملو از بناهای تاریخی جذاب، کافه های سنتی و مدرن بسیار زیاد، موزه های متنوع و مراکز دیدنی فراوانی است که شهر وین را به مقصد گردشگری لذت بخشی تبدیل کرده است به همین جهت گردشگران زیادی از سراسر جهان برای سفر به این شهر اقدام می کنند.  شهر وین هر ساله پذیرای میلیون ها بازدید کننده و گردشگر می باشد. کشور اتریش یکی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن ست و از این رو برای سفر به این کشور نیازمند اخذ ویزای شینگن هستید. ویزای شینگن اتریش انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی و توضیح آنها می پردازیم با visaem همراه باشید. 

 

 

وین، پایتخت اتریش است و گراتس، سالزبورگ، لینتس و اینسبروک از مهم‌ترین شهرهای این کشور به‌شمار می‌روند. زبان رسمی مردم اتریش، آلمانی است و در برخی از مناطق این کشور زیبا، مردم به زبان‌های کروات، مجاری و اسلوونیایی نیز صحبت می‌کنند. واحد پول استفاده شده در اتریش یورو (€) محسوب می‌شود و این سرزمین نقش تعیین‌کننده‌ای را در مناسبات اروپا و جهان دارد.

 

انواع ویزای اتریش

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار

 

ویزای شینگن توریستی

برای اخذ ویزای توریستی کشور اتریش، با فراهم آوردن مدارک متعددی باید ثابت کنید که قصد بازگشت به کشور خود را دارید.. به صورت کلی برای اخذ ویزای توریستی هر یک از کشورها، فرد متقاضی می بایست کنسولگری و یا سفارت کشور مورد نظر را متقاعد سازد که پس از ورود فرد به کشور مورد نظر ، فرد به طور حتمی به کشور خود باز خواهد گشت. این ویزا همانطور که از اسمش مشخص است برای گردشگران و مسافرین به مدت محدود صادر می شود و تا قبل از پایان مهلت ویزا باید از کشور مورد نظر خارج شده باشند.

 

ویزای شینگن تحصیلی

اصلی ترین شرط اعطای ویزای تحصیلی از سوی دولت اتریش، اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های اتریش است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش داوطلب باید دانشجوی رشته مورد نظر در کشور خود باشد و یا مدرک تحصیلی او در کشوری که آن را کسب کرده است و هم چنین در اتریش برای پذیرش دانشگاه کافی باشد. به عبارت دیگر دیپلم دبیرستان به تنهایی قابل قبول دانشگاه های اتریش نیست و قبولی در کنکور دانشگاه (سراسری یا دانشگاه آزاد) در رشته و مقطع مورد نظر، پیش شرط درخواست پذیرش است. اتریش یکی از کشور های موفق در زمینه تحصیلات و کیفیت تحصیلی در اروپا به حساب می آید. 

 

ویزای شینگن کاری 

بصورت کلی قانون برای اخذ پیشنهاد کاری در اتحادیه اروپا، بدین صورت است که شغل مورد نظر می بایست در سایت کاریابی اتحادیه اروپا به مدت ۳ هفته آگهی گردد. در همین زمان ،اگر هیچ داوطلبی از ۲۸ کشور عضو این اتحادیه ،جهت قبول این شغل اقدام نکرد، در این زمان، سازمان ها می توانند نیروهای مورد نظر خود را از خارج این اتحادیه، به خدمت گیرند.

 

مدارک لازم برای ویزای اتریش

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن به صورت کامل و خوانا 
  2. دو قطعه عکس رنگی ۳٫۵ * ۴٫۵ (که قدیمی‌تر از ۶ ماه نباشد)
  3. کپی پاسپورت متقاضی (از صفحه مشخصات و کلیه ویزاهای شینگن گذشته)
  4. مدارک اثبات بر داشتن اشتغال به همراه گواهی درآمد (در صورت وجود)، اصل مدارک به همراه ترجمه به زبان آلمانی
  5. بیمه نامه مسافرتی (با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو و تقبل بازگشت برای کل مدت زمان اقامت)
  6. رزرو هتل با امضا که توسط یک آژانس مسافرتی سفرهای ورودی اتریشی یا مستقیم توسط هتل تایید شده باشد. * توجه داشته باشید که (تاییدیه آنلاین هتل قابل قبول نیست)
  7. بلیط سفر (رزرو بلیط رفت و برگشت پرواز)
  8. مدارکی برای اثبات داشتن تمکن مالی کافی (برای مثال صورت وضعیت حساب‌های بانکی، تاییدیه بانکی و غیره)

 

  • * کلیه مدارک فوق باید حتما به زبان آلمانی ترجمه معتبر داشته باشند و تحویل سفارت دهید. 

 

سفارت اتریش در ایران

  • نشانی: تهران، نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه میرولی، پلاک ۸
  • کدپستی: ۱۹۷۹۶۳۳۷۵۵
  • تلفن سفارت: ۲۲۷۵۰۰۳۸
  • وب‌سایت: www.bmeia.gv.at

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *