ویزای شینگن فرانسه


کشور فرانسه یکی از زیباترین کشورهای قاره سبز می باشد که به دلیل برخورداری از جاذبه های فرهنگی و گردشگری فراوان میزبان گردشگران زیادی می باشد. همچنین کشور فرانسه عضو پیمان شینگن نیز می باشد و از سال ۱۹۹۷ به عضویت این پیمان درامده است. به همین دلیل کلیه افرادی که قصد سفر به فرانسه را دارند نیازمند دریافت ویزای شینگن هستند. در ادامه به توضیح انواع ویزای فرانسه می پردازیم. با visaem همراه باشید.

 

ویزای شینگن فرانسه

 

انواع ویزای شینگن فرانسه

  • ویزای شینگن توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای پزشکی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ازدواج با شهروندان فرانسوی
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای نخبگان
  • ویزای مقامات رسمی

 

در حال حاضر کشور فرانسه نیز مانند دیگر کشورهای حوزه شینگن ویزاهای توریستی خود را به صورت ویزای کوتاه مدت و بلند مدت صادر می کند. برای اخذ ویزای توریستی، حضور متقاضیان (به استثنای کودکان زیر ۱۲سال) در سفارت فرانسه و انجام مصاحبه ضروری است.

مراحل درخواست ویزای فرانسه

در مرحله اول متقاضیان باید هرکدام فرم مورد تایید سفارت فرانسه را تکمیل نمایند. توجه داشته باشید که هرکدام از افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند باید فرم جداگانه داشته باشند. در مرحله دوم و پس از تکمیل فرم و مدارک مربوطه نوبت به دریافت وقت مصاحبه می رسد متقاضیان عزیز باید در تاریخ مشخص شده از سوی سفارت برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه به سفارت مراجعه کنند.

نکته مهم *   توجه داشته باشید که در زمان مصاحبه باید طوری رفتار کنید که صرفا برای گردش و مقاصد مشخصی به این کشور سفر می کنید و قصد شما اقامت و یا ماندن در کشور فرانسه نمی باشد زیرا برخی از افراد پس از ورود، قصد اقامت غیر مجاز در کشور مورد نظر را دارند.

دانلود فرم درخواست ویزا

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

  1. فرم درخواست ویزا
  2. دو قطعه عکس رنگی (دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید)
  3. اصل گذرنامه متقاضیان به همراه کپی (اعتبار گذرنامه باید حداقل سه ماه پس از پایان اعتبار روادید درخواستی بوده)
  4. کپی ویزاهای شینگن قبلی (کپی کلیه روادیدهای شینگن که تاکنون دریافت کرده‌اید)
  5. شناسنامه  (اصل شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی تمام صفحه‌ها)
  6. اسناد وضعیت اجتماعی و تمکن مالی  (کارمندان: قرارداد کار، صورتحساب بانکی شش ماه گذشته، رضایت‌نامه کارفرما مبنی بر خروج متقاضی – مشاغل آزاد: کپی جواز کسب، صورتحساب گردش حساب بانکی ۶ ماهه، مفاصا حساب مالیاتی – بازنشستگان: فیش حقوق بازنشستگی ۶ ماه گذشته – تجار و صاحبان مشاغل: آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و اظهارنامه ثبت در ثبت شرکت‌ها، کارت بازرگانی یا پروانه کسب، پرینت گردش حساب بانکی – برای کودکان و دانشجویان: گواهی تقبل هزینه توسط یکی از والدین، اسناد هویتی، تمکن مالی و وضع حرفه‌ای شخصی که هزینه‌های سفر را تأمین می‌کند، اجازه خروج رسمی پدر وقتی فرزند بدون پدر خود مسافرت می‌کند، گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه یا دانشگاه یا گواهی ثبت نام برای سال آینده، گواهی برخورداری از محل سکونت در فرانسه
  7. واچر هتل (در صورت نداشتن رزرو هتل، مسافر باید مدارک توان مالی تأمین هزینه‌ها به اندازه ۱۲۰ یورو در روز را ارائه دهد)
  8. بلیط رفت و برگشت
  9. بیمه نامه بین‌المللی پزشکی

 

زمان مورد نیاز برای اخذ ویزا

حدودا زمان دو الی ۳ هفته برای صدور ویزای فرانسه لازم است. البته برای صدور قطعی ویزا، زمان بیشتری مورد نیاز است. زمانی که مدارک را تحویل می‌دهید حدوداً باید ۶ هفته صبر کنید تا سفارت فرانسه به شما پاسخ دهد که آیا مجاز به دریافت ویزای فرانسه هستید یا خیر.

آدرس سفارت فرانسه در تهران

  • نشانی: خیابان نوفل‌لوشاتو، پلاک ۶۶-۶۴
  • تلفن: ۶۴۰۹۴۰۰۰ ۔ ۰۲۱
  • وب‌سایت سفارت: www.ambafrance-ir.org

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *