اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

جایگاه اقتصادی کشور ایتالیا در رده های برتر جهان شرایطی را ایجاد کرده که افراد زیادی از کشور های مختلف از جمله ایران نسبت به اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری شرایط خاص خود را دارد و مزایای بیشماری نیز برای متقاضیان فراهم می آورد که ما در ادامه این مقاله تمام ابعاد آن را بررسی می کنیم.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت چه شرایطی دارد؟

در ابتدا بایستی از طریق دفتر اسناد رسمی نسبت به نام نویسی شرکت اقدام نمایید.

برای شرکت بیمه حوادث و برای کارکنان خود بیمه تامین اجتماعی درخواست دهید.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت را فراهم نمایید.

به زبان بومیان کشور مقصد و زبان بین المللی انگلیسی تسلط پیدا کنید.

با یک شهروند مقیم اتحادیه اروپا پیمان همکار ببندید.

سرمایه گذار بایستی حداقل 18 سن داشته باشد و مدرک تحصیلات عالیه را از مراکز آموزشی معتبر دریافت نموده باشد.

در نظر داشته باشید که با اطلاعاتی که از ثبت شرکت در ایتالیا، در اختیار دارید نمی توانید در اسپانیا یا دیگر کشور های اروپایی نسبت به اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید زیرا قوانین و مقررات برای هر کشور متفاوت بوده و دولت آن کشور معین می کند که چه مقدار سرمایه نقدی داشته باشید یا چه اسناد و مدارکی را ارائه دهید.

جهت اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت چه نوع شرکت هایی را می توان ثبت کرد؟

دولت ایتالیا مجاز کرده است اشخاصی که تمایل به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دارند از بین 3 شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود و یا شعبه ای از برند شخصی خود یکی را انتخاب کرده و نسبت به ثبت شرکت در این کشور اقدام نمایند.

شرکت با مسئولیت محدود یا SRL

این شرکت مناسب کسانی است که در ابتدا توان سرمایه گذاری عمده ندارند و فقط می خواهند منبع درآمد کوچکی راه اندازی کنند تا بتوانند در کشوری غریب درآمد ثابتی داشته باشند.

شرکت سهامی عام یا SPA

افرادی که توانایی سرمایه گذاری های بزرگ دارند و می خواهند سریع تر به درامد برسند یا شانس خود را برای اخذ اقامت افزایش دهند بایستی برای ثبت شرکت سهامی در کشور ایتالیا اقدام نمایند.

حساب های مالی شرکت سهامی هر ماهه در اداره دارایی کشور ایتالیا ثبت شده و درامد کسب شده توسط دولت کنترل می گردد. نکته قابل ذکر این است که سرمایه گذاری در شرکت های سهامی برای سرمایه گذاران خارجی از سراسر دنیا محدودیتی ندارد و همه ی اشخاص می توانند آزادانه بخشی از سهام شرکت را خریداری نمایند و یا در مدیریت شرکت مشارکت کنند.

شعبه برند شخصی

اگر که در داخل کشور شرکتی ثبت شده دارید و به درامد عالی رسیده، حالا می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و همینطور اقامت یک کشور خارجی نیز همزمان با این هدف بزرگ اخذ نمایید می توانید یک شعبه دیگر از شرکت خود را در کشور ایتالیا ثبت نمایید.

هزینه های لازم برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

اطلاع از هزینه های ثبت شرکت در کشور ایتالیا می تواند متقاضی را آگاه کند تا عاقلانه تر تصمیم بگیرد و از ضرر و زیانی که در این مسیر پر پیچ و خم تهدیداش می کند در امان بماند.

حداقل سرمایه ای که باید برای ثبت شرکت سهامی در نظر بگیرید چیزی حدود 50 الی 60 هزار یورو به همراه پرداخت ماهانه 130 یورو هزینه حسابداری می باشد.

این مبلغ برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به 5 تا 10 هزار یورو کاهش میابد. هزینه های حسابداری برای این نوع شرکتها نیز همانند شرکت سهامی حدودا 130 یورو آن هم در ازای هرماه محاسبه می شود.

جمعا 3 تا 4 هزار یورو برای انجام کارهای اداری لازم است، که در ابتدای کار بایستی کنار گذاشته شود.

بهتر است هر کسی مطابق با توانایی مالی خود قدم های بعدی را بردارد چون که هرگونه ریسکی ممکن است موجب به ورشکستگی شود.

برای دریافت اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت چه مدارکی را باید ارائه دهیم؟

تهیه طرح توجیهی اقتصادی شرکت

پر کردن فرم ثبت شرکت و ذکر نام کامل اعضای هیئت مدیره

ارائه سند ملک یشرکت یا اجاره نامه ساختمان

پرداخت مالیات

ارائه بیمه نامه کارکنان و ساختمان شرکت

ارائه اساسنامه و  مشخص نمودن درصد سهام اعضای هیئت مدیره

ارائه شناسنامه، پاسپورت و کارت ملی تک تک اعضای هیئت مدیره

رسید بانکی از مانده حساب و گردش مالی حساب شرکت جهت ارائه تمکن مالی

اصل تمامی این مدارک به همراه نسخه ی ترجمه شده آن در هنگام تحویل به اداره مهاجرت الزامی می باشد.

یکی از مهم ترین مدارکی که تاییده اداره مهاجرت جهت ثبت شرکت در کشور ایتالیا را کسب می کند طرح اقتصادی ارائه شده برای شرکت می باشد. در این طرح باید اثبات شود که راه اندازی شرکت نه تنها منافع شخصی را دنبال می کند بلکه می تواند منابع مالی هنگفتی نیز در طی سالیان متوالی به خزانه این کشور وارد کند.

برای ثبت شرکت در کشور ایتالیا چه مراحلی را باید دنبال کنیم؟

پس از بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز، حداقل هزینه تحمیلی و سختی هایی که سد راهتان است اگر که همچنان تمایل به راه اندازی شرکت در این کشور داشتید و وضعیت خود را مثبت دیدید بایستی مراحل اداری را به ترتیبی که در زیر شرح می دهیم آغاز کنید!

مراجعه به یکی از بانک های دولتی و معتبر در کشور ایتالیا، باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل 25 درصد کل سرمایه شرکت به حساب بانک

تنظیم اساسنامه شرکت در یکی از اداره های ثبت شرکت ها و پرداخت مالیات به مبلغ تعیین شده طبق عرف کشور

تهیه اسناد بانکی و حسابداری

پرداخت هزینه های ثبت شرکت

مراجعه به اتاق بازرگانی ایتالیا و ثبت شرکت در این اداره

مراجعه به اداره مالیاتی، تهیه کد مالیاتی مخصوص و ثبت شرکت در این اداره

اگر که خود شرایط سفر به این کشور جهت انجام کارهای اداری تا هنگام دریافت اقامت را ندارید می توانید از وکلای خبره در ایتالیا کمک گرفته و فرآیند کارتان را بدون دغدغه طی کنید. برای این کار فقط مدارک از پیش آماده شده و اطلاعات شخصی را در اختیارشان قرار دهید.

شرکت مهاجرتی ای ام آماده است از ابتدا تا انتهای دریافت اقامت و راه اندازی کسب و کار راهنمایتان باشد. خدمات ارزنده ی این شرکت از سایر رقبا معقولانه تر بوده و پیگیری دقیق تری نیز انجام می شود، با اطمینان به ما هرگز پشیمان نخواهید شد.

ثبت شرکت در ایتالیا چه مزایا و معایبی به دنبال دارد؟

دریافت اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت مزایای بیشماری به دنبال دارد اما معایب آن آنقدر ناچیز است که حتی به چشم نمی آید.

یک مشکل بزرگ که در زمان مهاجرت به ایتالیا در مقابل مهاجرین قرار دارد یادگیری زبان بومی ایتالیایی است. هرچند که با تسلط به انگلیسی تا حدود زیادی نیازهایتان رفع می شود اما برای راه اندازی یک کسب و کار لازم است بتوانید به زبان بومی منطقه نیز سخن بگویید و با بومی زبانان ایتالیایی به تجارت بپردازید.

از دیگر معایبی که وجود دارد این است که انجام مراحل اداری ثبت شرکت در ایتالیا پیچیدگی زیادی دارد و این برای افراد خسته کننده بوده و فرسودگی به دنبال دارد

و اما مزایای اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت:

کسی که در کشور ایتالیا شرکتی ثبت می کند یک شخصیت حقوقی محسوب شده و می تواند با بازار جهانی ارتباط گرفته به داد و ستد بپردازد.

همگام با ثبت شرکت برای افراد باز کردن حساب بانکی سرمایه گذاری مجاز می شود.

مالیات ثبت شرکت در ایتالیا 23 درصد است که در میان تمامی کشورهای اروپایی حداقل میزان مالیات است؛ همین موضوع سبب شده که سرمایه گذاران بسیاری به این کشور جذب شوند.

با ثبت شرکت در ایتالیا 2 الی 3 سال پس از آغاز به فعالیت می توانید نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کرده و پاسپورت این کشور را در اختیار داشته باشید.

یک نکته مهم

برای انجام کارهای اداری تاسیس شرکت می توانید از سفارتخانه کشور ایتالیا اقامت 2 الی 4 ماهه دریافت نمایید و یا وکیلی را به نمایندگی از خود جهت انجام کارهای اداری تعیین کنید.

مالیات های اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

مالیات هایی که به شرکت های ثبت شده در ایتالیا تعلق می گیرد درست همانند کشور ایران می باشد.

مالیات بر درآمد

یکی از مالیات هایی که هر شرکت ایتالیایی ملزم به پرداخت آن می باشد مالیات بر درآمد می باشد. این مالیات به درآمد کارکنان شرکت تعلق می گیرد؛ یعنی هر شخص بایستی درصدی از درآمد ماهانه خود را به دولت بپردازد (میزان مالیات را سالانه دولت تعیین کرده و اداره امور مالیاتی نسبت به آن اطلاع رسانی می کند)

مالیات بر درآمد شرکت

بر مجموعه درآمد کارکنان شرکت و درصدی از درامد که به شخصیت حقوقی (شرکت) تعلق دارد مالیات تعلق می گیرد که به آن مالیات بر درآمد شرکت می گویند.

مالیات بر ارزش افزوده

مالیاتی است که مصرف کنندگان در ازای استفاده از کالا و خدمات شرکت می پردازند و در نهایت دولت از درآمد شرکت کسر می کند.

نتیجه گیری

برای اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت با داشتن تمکن مالی کافی می توانید خود شخصا به این کشور سفر کرده و با دریافت راهنمایی از کارکنان بخش اداری این کشور و استخدام مترجم نسبت به راه اندازی کسب و کار اقدام نمایید یا از شرکت مهاجرتی ای ام کمک بخواهید تا یک وکیل خبره معرفی کند و کارهایتان را بدون نیاز به حضور فیزیکیتان دنبال کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!