بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت


از گذشته‌های دور تاکنون همواره افرادی برای بهبود شرایط زندگی خود اقدام به مهاجرت کرده‌اند. تمامی مردم کره زمین بدنبال پیشرفت کاری، تحصیلی و حقوقی خود هستند که برخی برای رسیدن به این اهداف بدنبال مهاجرت می روند و به امید به زندگی بهتر وطن خود را ترک می‌کنند و راهی سرزمین رویاهایشان می‌شوند. در دهه های اخیر عملکرد ضعیف برخی حکومت‌ها، جنگ‌های داخلی و فقرهای گستره بیشترین دلیل مهاجرت مردمی را شامل می‌شود که حتی در برخی موارد حاضر هستند با به خطر انداختن جان خود و خانوادشان به صورت غیر قانونی مسیری سخت را طی نموده تا به کشور جدیدی برسند. اما باید گفت که  مهاجرت چه از روی ناچاری یا فقر باشد و چه  بخاطر استعداد و توانایی‌هایتان قصد دارید به کشوری دیگر بروید تا بتوانید بهتر پیشرفت کنید باید در انتخاب کشور مقصد دقت لازم را به عمل آورید تا به کشوری مناسب نسبت به شرایط خود و خانوادتان وارد شوید. در ادامه ما ۱۰تا از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت که طبق رده بندی جهانی بهترین شرایط مهاجرت را دارند به شما معرفی می‌کنیم. با visaem  همراه باشید.

 

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

۱-سوئد

سوئد بزرگترین و پر جمعیت‌ترین کشور اسکاندیناوی است و قرار گرفتنان در اروپا باعث شده تا انتخاب خیل عظیمی از کسانی باشد که قصد مهاجرت دارند. وضعیت حقوق بشر، خدمات عمومی، تقسیم ثروت و رفاع اجتماعی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و در سالهای اخیر پذیرش مهاجر در این کشور به شدت افزایش یافته است. امروزه حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۱۰ میلیون نفری سوئد را مهاجران تشکیل می‌دهند.

۲-کانادا

کانادا بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و به شهرت جهانی بین مهاجران دست یافته است. نخست وزیر این کشور به تازگی اعلام کرده که مهاجران و پناهندگان که از اقوام مختلف هستند باعث تقویت کشور ما می‌شوند. اگر وضعیت فعلی قبول مهاجرت در کانادا ادامه پیداکند پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۶ نصف جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل دهند.

[irp posts=”4962″ name=”مهاجرت به کانادا را با روش های اصولی امتحان کنید”]

۳-سویس

سویس قدرت اقتصادی مهم اروپا است که نرخ بیکاری بسیار پایین و دارای درآمد بسیار بالایی است. سطح امکانات رفاهی در این کشور بی نظیر است و رتبه اول پذیرش مهاجران را به خود اختصاص داده است.

۴-استرالیا

بیشترین مهاجران به استرالیا را شهروندان آسیایی تشکیل می‌دهد. اینجا بهشت افراد دارای مهارت است که به آنها اسکیل ورکر (skilled worker)  می‌گویند. کسانی که یک مهارت فنی دارند به سادگی می‌توانند به استرالیا مهاجرت کنند. با این حال سیاست‌های این کشور در رابطه با پناهندگان تا حد فراوانی تغییر کرده و به راحتی هر کسی را به عنوان پناهنده نمی‌پذیرند.

۵-آلمان

آلمان یکی از قطب‌های اقتصادی جهان و سرزمین فرصت‌ها است. صدراعظم آلمان ابتدا قول داده بود که مرزهای این کشور را برای مهاجران باز نگه دارد اما کم کم این کار با محدودیت‌هایی همراه شد. هر چند گروه‌های تندرو ضد مهاجران در آلمان وجود دارد اما نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد هنوز ۸۰% مردم آلمان از مهاجران استقبال می‌کنند.

۶-نروژ

نروژ نیز یکی دیگر از کشورهای اسکاندیناویی است که سطح رفاه بالایی دارد و رفاه اجتماعی قابل قبولی در آن وجود دارد. بر اساس آمار ۱۶% جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند که بیشترین آنها از لیتوانی و لهستان هستند.

۷-آمریکا

درحالی که دونالد ترامپ فرمان‌های سخت گیرانه ضد مهاجری را تصویب کرده اما این کشور بزرگ و ثروتمند که یکی از ابر قدرتهای اقتصادی جهان به شمار می‌رود یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجرتی است. آمریکا آمار بسیار بالایی در پذیرش مهاجران دارد و شانس اینکه یک آدم تحصیل کرده بتواند در آنجا به زندگی بسیار خوبی دست پیداکند بسیار فراوان است.

۸-هلند

این کشور که در غرب اروپا قرار دارد و به داشتن اقتصاد سالم و پویای خود بسیار مشهور است . سطح رفاه اجتماعی در هلند باعث شده تا مقصد بسیاری از مهاجران باشد.

۹-دانمارک

این کشور برپایه خدمات خوب، امنیت اجتماعیی و احترام به حقوق شهروندی بنا شده است و جز ۱۰ کشور برتر مهاجر پذیر جهان محصوب می‌شود و در ۳ دهه اخیر میزان پذیرش مهاجران را همواره بالابرده است.

۱۰- لوکزامبورگ

لوکزامبورک کوچک و فوق العاده از نظر سطح استانداردهای زندگی است که بعد از قطر دومین کشور ثروتمند جهان نامیده می‌شود، علاوه بر ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی ، مناظر بی نظیر این کشور باعث می‌شود تا افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند.

درپایان باید گفت اگر قصد زندگی در کشور دیگری را دارید بدانید بدترین راه، روش پناهندگی است زیرا ممکن است شما را برای سالها در کمپ‌ها نگاه دارند و یا به کشورهای کمتر توسعه یافته دیپورت کنند. اگر شما کشور مقصد خود را خوب بشناسید و شرایط آن را بدانید با فراهم کردن مدارک و مهارت‌های مورد نیاز آن کشور می‌توانید به راحتی به عنوان یک مهاجر قانونی در آنجا پذیرفته شوید و از تمامی خدمات رفاهی اجتماعی بیمه و حمایت دولتی کشور مقصد بهره مند شوید.

 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت، اقامت و دریافت ویزای شینگن با مشاورین بین المللی موسسه کیمیاسپنتا در ارتباط باشید. 

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *