انواع ویزای انگلیس


ویزا چیست ؟ 

 

در ابتدای این مقاله توضیح مختصری در خصوص ویزا می دهیم. در واقع شما برای سفر به کشور های خارجی به ویزا نیاز دارید ویزا مجوزی است که به دارنده آن اجازه می دهد که به کشور های دیگر سفر کند. ویزا دارای انواع مختلفی است و هرکدام از آنها دلیل سفر شما را مشخص می کند.  و همچنین مدت زمان اعتبار هر کدام متفاوت است. ویزا معمولا به گذرنامه یا همان پاسپورت الصاق می شود و به هنگام ورود به کشور مورد نظر مسئولین فرودگاه آن را بازدید و تایید میکنند. ویزا مکمل پاسپورت برای سفرهای خارجی شما خواهد بود زیرا هر دو در زمان مسافرت مورد نیاز هستند. ویزا مدت زمان مشخصی دارد و قبل از اتمام تاریخ باید آن کشور را ترک کنید اما در شرایط خاصی می توانید درخواست تمدید ویزا کنید. 

ویزای انگلستان

 

ویزای شینگن چیست ؟ 

ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت است که اجازه می دهد تا شما در منطقه شینگن تردد داشته باشید. منطقه شینگن ۲۶ کشور اروپایی را شامل می شود. توجه داشته باشید که با یک ویزای شینگن مجاز به کار یا تحصیل نیستید، شما فقط ۹۰ روز اجازه تفریح و گردش در آنجا را دارید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای شینگن می توانید مقاله های زیر را مطالعه نمایید. 

 

ویزای شینگن چیست ؟

 

سوالات رایج در مورد ویزای شینگن

 

با توجه به اینکه تا به اینجا حدودا با ویزا آشنا شدید در ادامه به توضیح انواع ویزای انگلستان، مراحل دریافت و مدارک مورد نیاز می پردازیم با visaem همراه باشید.

انواع ویزا

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار
  • اخذ ویزا از طریق بستگان (ازدواج)
  • شهروندی انگلستان

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای انگلیس

  1. مدارک اشتغال مانند گواهی اشتغال به کار، پروانه کسب، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی و…
  2. پرینت گردش حساب شخصی در مدت سه ماهه
  3. در صورت سفر با همسر اصل سند ازدواج
  4. دو قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید
  5. پاسپورت با مدت اعتبار یکسال
  6. شناسنامه و کارت ملی
  7. اصل اجاره نامه املاک شخصی
  8. اصل یا کپی دعوتنامه
  9. واچر رزرو هتل 

*توجه داشته باشید که تمامی مدارک فوق باید دارای ترجمه رسمی انگلیسی باشند*

 

ویزای توریستی

شهروندان غیر اروپایی که مایل به سفر به منطقه شینگن هستند، باید ویزای شینگن کوتاه مدت تحت عنوان (ویزای توریستی) را درخواست کنند. ویزای توریستی انگلستان به افرادی تعلق می‌گیرد که با هدف گردش و تفریح یا دیدار با خانواده می‌خواهند به این کشور سفر کنند. نحوه درخواست و صدور ویزای توریستی انگلستان مانند سایر کشورها است؛ به این صورت که در ابتدا باید فرم تقاضای ویزای انگلستان را به صورت آنلاین را در وب‌سایت سفارت یا کنسولگری تکمیل کنید. پس از انجام این مراحل، ایمیلی در مورد وقت ملاقات به صورت خودکار برای متقاضی ارسال می‌شود. مدت زمان لازم برای انجام مراحل ویزا و رسیدگی به درخواست شما حدودا ۲۰ روز کاری است.

 

ویزای تحصیلی

برای درخواست ویزای تحصیلی برای تحصیل در انگلستان باید توسط یک ارائه دهنده آموزش عالی شناخته شده «حمایت مالی» شود.  حمایت مالی به این معنی است که این موسسه شما را به عنوان یک دانشجو پذیرفته است و می تواند تأیید کند که شما دوره ی تحصیلات تکمیلی واقعی خود را با آنها به گونه ای خواهید داشت که امکانات مورد نیاز مهاجرت به انگلستان را برای شما برآورده می کند. 

انگلستان یکی از محبوب ترین مراکز تحصیلات تکمیلی در جهان است. در حقیقت، با بیش از ۴۰۰،۰۰۰ دانشجوی بین المللی، در کشور انگلستان مشغول به تحصیل هستند .

 

ویزای کار

بسیاری از اشخاص قصد دارند تا در انگلستان کار کرده تا بتوانند اقامت انگلیس را کسب نمایند، اما باید مد نظر داشته باشید که فقط اشخاصی می توانند مشغول به کار در انگلستان شوند که یک دوره تحصیلی را در انگلستان گذرانده باشند. این فرآیند بدین گونه امکان پذیر است که در ابتدا با دریافت ویزای تحصیلی، پذیرش تحصیلی را دریافت نمایید تا بتوانید در انگلستان حضور داشته باشید و پس از فارغ التحصیلی بتوانید با یافتن کار، نوع ویزای خود را از دانشجویی به کاری تغییر دهید و پس از مدتی اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید.

برای کار در کشور انگلیس شما به یک ویزای کار انگلیس نیاز دارید. ویزای کار، به شما اجازه می دهد تا به طور قانونی در کشور انگلستان کار کنید البته این نوع ویزا دارای شرایط و محدودیت های خاص خود است. به این صورت که در ابتدا باید شخص متقاضی یک دعوتنامه رسمی از کارفرما که در انگلستان دارای شرکت معتبر است دریافت نماید.  یکی دیگر از شرایط لازم پذیرفته شدن برای ویزای کار انگلیس این است که در آگهی استخدام نیرو پذیرفته شوید، که آگهی باید طی مراحلی  ابتدا ۳ماه در داخل کشور مذکور و سپس ۳ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود و اگر شخص مورد نظر پیدا نشد، از ایران یا کشورهای دیگر نیروی کار می گیرند، بنابراین زمانی که شخص در این آگهی پذیرفته شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید.

 

ویزای ازدواج

ویزای دیگری تحت عنوان ویزای ازدواج وجود دارد که طبق قوانین این ویزا اجازه می دهد که همسر یک شهروند بریتانیایی به کشور انگلستان مهاجرت کند زیرا او با کسی که در انگلیس اقامت دارد، ازدواج کرده است. شما می توانید درخواست ویزای همسر خود را خارج از کشور یا از داخل انگلستان درخواست کنید. میانگین زمان رسیدگی به درخواست ویزای همسر بین ۲ تا ۱۲ هفته است. 

این نوع از ویزای انگلیس به دو دسته ویزای ازدواج و ویزای نامزدی تقسیم میشود که شرایط آنها تقریبا مشابه هم است. در هر دو دسته متقاضی باید از چند جهت سفارت یا مراجع قانونی را قانع کند. 

  1. از نظر مالی باید شرط حداقل حقوق برآورده شود که در حال حاضر سالی ۱۸۶۰۰ پوند برای یک زوج بدون بچه است.
  2. دو طرف باید اثبات کنند که رابطه آنها واقعی بوده و هدف از ازدواج فقط کسب اقامت نیست.

در ویزای نامزدی پس از برآورده شدن شرایط، ویزای ۶ ماهه صادر می شود و در این ۶ ماه دو طرف فرصت دارند با هم ازدواج نمایند. در ویزای ازدواج ابتدا ویزا برای ۳۳ ماه صادر شده و بعد از ۵/۲ سال دوباره شرایط بررسی شده و برای ۳۳ ماه دیگر تمدید می شود. و پس از ۵ سال امکان کسب اقامت دائم وجود دارد.

مدارک مورد نیاز سفارت انگلیس جهت اخذ ویزای ازدواج

  • پاسپورت جدید و قدیم متقاضی
  • یک قطعه عکس رنگی ۴٫۵*۳٫۵
  • مدارک اثبات کننده وضعیت مالی متقاضی شامل منابع درآمدی و حساب های بانکی
  • مدارک اثبات کننده برنامه آینده شما برای ازدواج : مانند محل سکونت بعد از ازدواج
  • مدارک اثبات کننده حقیقی بودن ازدواج و ارتباط مستمر با همسر: عکس ها و فیلم ها ، پرینت های تلفن، بلیط های سفرو رزرواسیون های هتل در سفرهای مشترک
  • جزئیات تدارکات ازدواج و مدارک اثبات کننده ی پرداخت بخشی از هزینه های ثبت ازدواج

ویزای شهروندی

قوانین سختگیرانه ای وجود دارد که شخصی بتواند شهروند کشور انگلیس شود . به طور کلی، متقاضیانی که واجد شرایط هستند درخواست شهروندی شان را اعلام میکنند و پس از یک دوره ی طولانی زندگی کردن در انگلستان، جزء شهروندان این کشور محسوب میشوند و برای همیشه اقامت آنجا را میگیرند.

 

اقامت انگلستان

 

مراحل دریافت ویزای انگلیس

  1.  باز کردن اکانت کاربری در سایت سفارت انگلستان
  2.  انتخاب صحیح ویزای مورد نیاز
  3.  فرم اطلاعات شخصی را تکمیل کنید، البته این فرم برای هر تعداد افرادی که ویزا میخواهند باید جداگانه تکمیل کنید.
  4.  تایید اطلاعات وارد شده توسط امضای الکترونیکی متقاضی ویزا
  5.  دریافت وقت سفارت، وقت سفارت معمولا به صورت هفتگی روزهای سه شنبه انجام میشود.
  6.  واریز هزینه های دریافت ویزا
  7.  ثبت کردن اطلاعات مختص به پاسپورت

نکاتی مهم که به هنگام ثبت اطلاعات باید توجه بفرمایید و رعایت کنید:

  • هنگامی که درخواست ویزای شما در سایت ثبت شد، دیگر نمی توانید اسناد و اطلاعات جدیدی ارسال کنید، زیرا اسنادی که شما در زمانی که درخواست خود را ارائه کردید، تنها اسنادی هستند که مورد قبول سفارت است.
  • سعی کنید ویزای انگلیس را تا ۳ ماه قبل از تاریخ سفر خود به سفارت انگلستان درخواست کنید. ما به شما توصیه می کنیم که مراحل ملزومات سفر خود را (مانند: تایید نهایی هتل) تا زمانی که ویزای خود را دریافت نکرده اید تایید نکنید زیرا ممکن است که ویزای شما با کمی تاخیر تایید شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای انگلیس و اقامت انگلیس می توانید به صفحه ویزای انگلیس مراجعه نمائید.

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *