انواع ویزای شینگن


ویزای شینگن چیست ؟  ویزای شینگن، نامی که بسیار شنیده‌اید، ویزایی است که شرایط و ضوابط گوناگونی دارد؛ به همین بهانه به معرفی و روند اخذ ویزای شینگن پرداخته‌ایم. شینگن به مجموعه کشورهای اروپایی گفته می‌شود که تحت پیمانی با همین نام، قوانین یکپارچه‌ای در راستای فعالیت‌ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود، وضع کرده‌اند. به سبب همین پیمان، تمامی مردم کشورهای خارج از این اتحادیه، جهت سفر و اقامت در این مناطق، موظف به اخذ مجوز ورود و روادیدی جامع و واحد موسوم به «ویزای شینگن» (Schengen Visa) هستند.

ویزای شینگن انواع و اقسام گوناگونی دارد و در این مقاله به توضیح انواع مختلف آن می پردازیم برای آشنایی بیشتر با ویزای شینگن تا آخر این مطلب با visaem همراه باشید.

 

 

ویزای شینگن (USV)

این ویزا در اصل همان ویزای توریستی برای گردشگران محسوب می‌شود. کشورهای اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس عضو پیمان شینگن هستند. البته با توجه به هدف متقاضی از سفر به این کشورها، یکی از انواع ویزای B ،A یا C  به وی تعلق می‌گیرد. دارنده این نوع ویزا مجوز ورود و سفر به کشورهای عضو این پیمان را برای حداکثر ۹۰ روز در بازه زمانی ۱۸۰ روزه در اختیار دارد.

 

ویزای نوع A

ویزای نوع A  نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که دریافت آن  به مسافر اجازه می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های محدوده شینگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کند. به همراه داشتن این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه‌های محدوده شینگن معتبر است. و در واقع با این ویزا نمی توانید از فرودگاه محدوده شینگن خارج شوید. 

ویزای نوع B

این ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیتی است که به همراه داشتن آن به مسافر اجازه می‌دهد تا برای مدت‌زمان حداکثر پنج روز از خاک کشوری که در ناحیه شینگن قرار دارد عبور کند.

ویزای نوع C

ویزای نوع C در واقع روادید کوتاه‌ مدت است و مدت اعتبار آن به هنگام صدور ویزا تعیین می‌شود. که به سه نوع می باشد: 

  1. ویزای یک‌بار ورود (Single-entry): این ویزا فقط برای یک‌بار ورود به یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن اعتبار دارد و به‌ محض ترک کشور مقصد، اعتبار ویزا منقضی می شود.
  2. ویزای دو بار ورود: این ویزا نیز شرایطی مشابه با ویزای یک‌بار ورود دارد با این تفاوت که مسافر تا دو بار اجازه ورود به کشور مقصد را دارد. 
  3. ویزای چند بار ورود (Multiple-entry): این ویزا محدودیت زمانی ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال است. زمان این ۹۰ روز به‌ محض ورود مسافر به هریک از کشورهای ناحیه شینگن محاسبه می‌شود. 

 

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای (VLT) 

صدور این ویزا در شرایط خاص صورت می‌گیرد؛ برای مثال، برای دلایل انسان‌دوستانه یا مواردی که در شرایط اضطراری اتفاق می‌افتد. این نوع ویزا به فرد اجازه می‌دهد تا فقط به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌ یا چند کشور دیگر ناحیه شینگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده سفر کند.

 

ویزای ملی یا ویزای نوع D 

این ویزا برای دانشجویان، تجار یا کسانی که برای مدت‌ زمان مشخصی قصد دارند در ناحیه شینگن اقامت داشته باشند، صادر می‌شود. ویزای نوع D هم می‌تواند یک‌ بار ورود باشد. ویزای یک‌بار ورود نوع D برای کسانی صادر می‌شود که به دلایل مشخص مانند خدمات درمانی قصد اقامت محدود برای دوره‌ای تعیین‌شده در یکی از کشورهای عضو ناحیه شینگن را دارند و پس از آن به کشور خود بازمی‌گردند.

 

برای اخذ ویزای شینگن و اقامت اروپا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تلفن های موسسه :

۰۲۱-۲۲۱۸۰۵۵۱ | ۰۲۱-۲۲۱۸۰۵۵۹ | ۰۲۱-۲۲۱۸۰۳۶۳ | ۰۲۱-۲۲۱۸۰۳۶۵

 

 

کانال تلگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *