کم ترین نرخ مالیات در کشورهای اروپایی


مالیات کم یکی از عواملی است که رضایت اقتصادی و مالی را برای افراد تحقق می بخشد. با این وجود تمامی کشورها به عنوان مالیات و حق دولت مبلغی را از حقوق شهروندان خود در قالب های مختلف کسر می کنند. پس چه باید کرد؟  برخی از کشورها مانند دبی از شهروندان خود توقع زیادی برای پرداخت مالیات ندارند اما در اکثر کشورهای دیگر این طور نیست و مبلغ زیادی از دستمزد و حقوق افراد برای پرداخت مالیات کسر می شود. ولی با این وجود کشورهایی در اروپا وجود دارند که مالیات بسیار کمتری نسبت به دیگر کشور ها از شهروندان خود دریافت می کنند. در این مطلب به کم ترین نرخ پرداخت مالیات برای کشورهای اروپایی می پردازیم. با visaem همراه باشید.

 

 

 

۱- کشور آندورا 

این کشور یکی از کم ترین نرخ پرداخت مالیات را دارد و برای قشر ثروتمندان و سرمایه‌گذاری از بهترین نقاط دنیا به شمار می‌رود. کسانی که ثروت کلانی را از طریق ارث و میراث به دست آورده‌اند هم می‌توانند با خیال راحت به آندورا مهاجرت کنند زیرا تنها مالیاتی که در این کشور دریافت می‌شود، مالیات بر درآمد است. ویژگی‌های مطلوب این کشور برای ثروتمندان باعث شده تا بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار به آندورا بروند. شرایط پذیرش خارجی‌ها در این کشور، راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه‌ گذاری است ضمن این‌که هر فرد باید حدود ۹۰ روز از سال را در این کشور سپری کند و منزلی را اجاره کرده، بیمه سلامت داشته باشد و اوراق قرضه هم خریداری کند.

 

۲. بلغارستان

بلغارستان هم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با کم ترین نرخ پرداخت مالیات است. نظام مالیاتی این کشور بسیار ساده است: با زندگی در این کشور باید ۱۰ درصد مالیات بپردازید. در واقع با زندگی در این کشور به مدت ۱۸۳ روز در سال می‌توانید به یک شهروند مالی بدل شوید. به طور کلی زندگی در اروپای شرقی از نقطه نظر پرداخت مالیات دشواری‌های زیادی به همراه ندارد.

 

۳. جمهوری چک

جمهوری چک هم از کشورهایی است که با زندگی در آن نیازی به پرداخت مالیات زیادی وجود ندارد. ضمن این‌که معافیت‌های زیادی شامل حال کارآفرینان موفق و صاحبان کسب‌وکارها می‌شود. اما کسانی که می‌خواهند از کشوری دیگر و به هوای این معافیت‌ها به جمهوری چک بروند باید به شرایطی که برای مهاجران در نظر گرفته می‌شود هم توجه کنند. مثلا یکی از شرایط این است که در کشور چک، خانه‌ای برای خود تحت اجاره داشته باشید. از این بابت جای نگرانی وجود ندارد زیرا اجاره‌بهای خانه در این کشور زیاد نیست. چک یک کشور توریستی است و به همین خاطر کرایه خانه در آن نرخ معقولی دارد. لازم به ذکر است که جمهوری چک عضو پیمان شینگن می باشد و برای ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزای شینگن دارید.

 

۴. گرجستان

امنیت زندگی در گرجستان از وضعیت خوبی برخوردار است و برای کسانی که اقدام به مهاجرت به گرجستان کرده‌اند نیز به عنوان یک شهروند خارجی هم نیاز چندانی به پرداخت مالیات وجود ندارد. شرایط شهروندی هم ظاهرا به پیچیدگی‌ سایر نقاط اروپا نیست. به همین خاطر است که با زندگی در گرجستان به راحتی می‌توانید از پرداخت مالیات‌های گزاف در امان بمانید.

 

۵. مالت

مالت کشوری است که به بخشی از منظقه شینگن و اتحادیه اروپا تعلق دارد. مالت هم یکی از کشورهایی است که کم ترین نرخ پرداخت مالیات را دارد. شما می‌توانید به شهروندی مالی در این کشور تبدیل شوید یعنی سرمایه‌گذاری کنید و… اما در آنجا حضور نداشته باشید. در واقع نیازی به حضور فیزیکی شما در سواحل مدیترانه‌ای مالت نیست. نظام مالیاتی منعطف مالت تنها جاذبه آن از نظر امور مالی نیست. بلکه نظام اداری پویایی که از سیستم‌های بوروکراتیک دوری می‌کند هم از جمله نقاط تمایز آن است. شهروندان مالتی برای درآمدهایی که خارج از کشور به دست آورده‌اند هم نیازی به پرداخت مالیات ندارند. همانند جمهوری چک، کشور مالت هم عضو شینگن می باشد و نیاز به ویزای شینگن دارد.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای شینگن و اقامت اروپا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *