۱۰ کشور برتر برای پزشکان


پزشکان در کدام کشورها درآمد بالایی دارند؟ بهترین کشورها برای پزشکان کدام کشورها هستند؟ پزشکان در کدام کشورها درآمد بالایی دارند؟ اینها سوالاتی است که معمولا پرسیده می شود و شاید برای شما هم جالب باشد. پزشکان معمولا درآمد خوبی دارند که البته در برابر وقت و هزینه ای که صرف تحصیل و تخصص خود کرده اند منصفانه است. با توجه به تخصص پزشکان معمولا کشورهای خارجی در زمینه مهاجرت و اقامت افرادی که پزشک هستند راحت تر برخورد می کنند و بنظر می رسد که پزشکان برای مهاجرت یا اقامت اروپا کار آسان تری پیش روی خود دارند. اغلب تصور می شود که پزشکانی که در ایران مشغول بکار هستند دریافتی بسیار بالایی دارند، اما بیایید تا در این مقاله مقایسه ای داشته باشیم بین کشورهایی که بالاترین پرداختی را برای پزشکان قائل می شوند. شاید برای شما هم سوال باشد که در چه کشورهایی پزشکان بالاترین درآمد را دارند. در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین کشورها برای پزشکان را مورد بررسی قرار می دهیم با visaem  همراه باشید.

۱- هلند 

سرزمین پزشکان، هلند رویایی ترین کشور برای پزشکان است. حقوق بالا، شرایط کاری عالی، ساعات کاری کم و تعطیلات بیشتر از مزایای کار در لند برای پزشکان است. در آمد متوسط در هلند برای متخصصان حدودا سالانه ۲۶۰ هزار دلار و برای پزشکان عمومی ۱۲۰ هزار دلار است. نظام بهداشت و درمان شگفت‌انگیز هلند برای هر فرد یک پزشک خانواده اختصاص داده است و خبری از انتظار طولانی پشت درب مطب‌ها وجود ندارد. تعجبی ندارد که با این شرایط و درآمد بالا پزشکان از کار کردن در هلند رضایت بیشتری دارند. 

۲- استرالیا

پزشکان متخصص در استرالیا سالانه میزان ۲۵۰ هزار دلار و پزشکان عمومی ۱۹۱هزار دلار درآمد دارند. کشور استرالیا دومین کشور برتر برای پزشکان می باشد. بسیاری از پزشکان بریتانیا با توجه به شرایط کاری بهتر در بیمارستان ها و ارائه سیستم حمایتی بهتر به این کشور می آیند.

نظام پزشکی استرالیا بخشی از ساعات کار پزشکان را به آموزش و یادگیری نکات و تکنیک های جدید پزشکی اختصاص داده است.

۳- آمریکا

آمریکا سومین کشور مورد نظر برای پزشکان است. البته برای اکثریت که فکر می کنند کشور آمریکا بهترین کشور برای جامعه پزشکی است شاید تعجب آور باشد. یک پزشک متخصص در آمریکا می تواند سالانه ۲۲۰ هزار دلار و یک پزشک عمومی ۱۶۱ هزار دلار درآمد داشته باشد. تخمین زده شده است که کشور آمریکا در ۱۵ سال آینده به دلیل هزینه بالای کار و بیمه با کمبود شدید و قابل توجه پزشک رو به رو خواهد شد. همچنین آمریکا شرایط سختی برای پرداخت حق بیمه و شکایات ناشی از اشتباهات پزشکی دارد که پزشکان در این کشور نگرانی زیادی در خصوص این قوانین دارند.

۴- بلژیک

کشور بلژیک در رتبه چهارم لیست ما قرار گرفته است. سالانه درآمد متوسط یک متخصص ۱۸۸ هزار دلار و یک پزشک معمولی مبلغی بسیار پایین تر و در حدود ۶۵ هزار دلار است. البته پزشکان در بلژیک طولانی ترین ساعت کار پزشکان در کل کشور های اروپایی را دارند. اگر چه بلژیک کشوری زیبا، مدرن و پیشرفته است اما همه چیز در این کشور بر وفق مراد نخواهد بود زیرا میزان مالیات در بلژیک فوق العاده زیاد است و بالاتر از دیگر کشور های اروپایی می باشد. اما سطح رفاه و زندگی مردم این کشور در سطح بالایی قرار دارد و مردم این کشور رضایت کافی را دارند.

۵- کانادا

کشور کانادا با درآمد متوسط سالانه برای متخصصان ۱۶۱ هزار دلار و برای پزشکان عمومی ۱۱۰هزار دلار در جایگاه پنجم این کشورها قراردارد. اکثر پزشکان در کانادا به فکر مهاجرت به آمریکا با دستمزد های بالاتر هستند به همین جهت کانادا نسبت به کشور های دیگر با کمبود پزشک مواجه است.

۶- انگلستان 

کشور بعدی انگلستان است این کشور در جایگاه ششم این لیست قراردارد. اگرچه اغلب پزشکان انگلیسی برای کار به استرالیا سفر می کنند اما پزشکان در این کشور درآمد خوبی دارند. متاسفانه ساعات کاری پزشکان در انگلستان زیاد است و در بیمارستان ها کمبود پزشک حس می شود. افراد متخصص سالانه ۱۵۰ هزار دلار و پزشکان عمومی ۱۱۸ هزار دلار درآمد دارند. لازم به ذکر است که در انگلیس بیشترین میزان حمایت مالی از دانشجویان پزشکی صورت می گیرد.

[irp posts=”5759″ name=”آسان ترین کشورها برای مهاجرت”]

۷- فرانسه 

فرانسه کشوری زیبا با دیدنی های فراوان و شهرهای زیبا است که هر ساله مهاجران زیادی برای دیدن از این کشور به فرانسه مسافرت می کنند. اما علاوه بر دیدنی های زیبا و جذاب درآمد پزشکان فرانسه بالا است. متخصصان سالانه ۱۴۹ هزار دلار و پزشکان عمومی یا به اصطلاح (GP) سالانه ۹۵ هزار دلار درآمد دارند. بنابراین اگر می خواهید زندگی آرام و لذت بخش در کشوری زیبا با شرایط کاری عالی را تجربه کنید می توان کشور فرانسه را گرینه خوبی دانست.

۸- ایرلند

هشتمین کشور مناسب برای پزشکان کشور ایرلند است. پزشکان در این کشور هم در خدمت دولت اند و هم بصورت خصوصی فعالیت می کنند. درآمد متخصصان حدود ۴۵ هزار دلار و درآمد پزشکان عمومی ۹۰ هزار دلار است. همچنین نرخ ویزیت بصورت خصوصی حدود ۲۰۰ دلار است. بنابراین اگر به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستید و تحمل سختی اب و هوای این کشور را دارید، ایرلند کشور مناسبی برای شما می باشد. 

۹- سوئیس 

سوئیس کشوری  فوق العاده که اغلب نامش را درون لیست های متفاوتی از بهترین مکان ها برای زندگی می بینیم و این عنوان ها بدلیل کیفیت بالای زندگی، پرداخت حقوق عالی و رضایت مردم از کشور خود میباشد. در سوئیس یک  پزشک متخصص سالانه ۱۳۰ هزار دلار و پزشک عمومی سالانه ۱۱۶ هزار دلار درآمد دارد. سوئیس کشوری شگفت انگیز است که بعد از بازدید از زیبایی های این کشور و ارتفاعات کوهستانی زیبایش باید سری هم به شکلات فروشی های موجود در این کشور بزنید که واقعا وسوسه برانگیز هستند.

۱۰- دانمارک

دهمین و آخرین مورد در این لیست کشور دانمارک می باشد. عجیب اما واقعی!!! در واقع در کشور دانمارک حقوق و درآمد پزشکان عمومی بالاتر از متخصصان است. درآمد یک پزشکمتخصص حدودا ۹۵ هزار دلار است ولی یک پزشک عمومی تا ۱۱۰ هزار دلار در سال درآمد دارد. اما با این وجود پزشکان دانمارک و مخصوصا متخصصان رضایت کامل و کافی را دارند.

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *