راهنمای سفر به گرجستان


 

گرجستان کشوری تاریخی، زیبا و در حال توسعه در منطقه قفقاز می باشد. گرجستان کشوری کوهستانی در مجاورت دریای سیاه و یکی از کشورهای در حال پیشرفت در اروپای شرقی می باشد و مرز بین اروپا و آسیا محسوب می شود. کشور گرجستان از شمال با کشور روسیه، از جنوب با کشورهای ارمنستان و ترکیه، از شرق و جنوب شرق با کشور آذربایجان همسایه می باشد. گرجستان دارای مساحتی حدودا ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع است با اینکه وسعت کمی که دارد، تنوع آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی آن بسیار زیاد است. وجود ساختمانها، قلعه های تاریخی و کلیساهای قدیمی بجا مانده از زمان قرون وسطی، مناطق کوهستانی و زیبا و همچنین سواحل گرم و شگفت انگیز دریای سیاه و همچنین مردمان خونگرم و میهمان نواز این کشور را به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار تبدیل کرده است. سالانه افراد زیادی خصوصا ایرانیان بسیاری برای سفر گرجستان جهت مقاصد گردشگری، اقامت، سرمایه گذاری، تحصیل و… تمایل نشان می دهند به همین دلیل کشور گرجستان در سالهای اخیر جهت گردش و اخذ اقامت اروپا طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است به همین جهت در این مقاله به توضیح راهنمای سفر به گرجستان و هزینه های سفر به گرجستان می پردازیم با visaem همراه باشید.

 

راهنمای سفر به گرجستان 2019

 

بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور تفلیس نام دارد که پایتخت کشور گرجستان هم می باشد. زبان رسمی مردم گرجستان زبان گرجی است و اکثر جمعیت یعنی حدود ۸۴ درصد از جمعیت گرجستان را نژاد گرجی تشکیل می دهند ۱۶ درصد بقیه شامل قو های روس، آذربایجانی، ارمنی و سایر نژادها می باشد. اکثریت مردم گرجستان دارای مذهب مسیحی ارتدکس هستند که حدودا ۷۰ درصد جمعیت را شامل می شوند دومین مذهب مردم اسلام است که بزرگترین اقلیت دینی گرجستان می باشد. شهر های زیبا و تاریخی، کلیساهای سلطنتی، مناظر طبیعی بکر و غذاهای متنوع و خوشمزه گرجستان را به مقصدی ایده آل برای سفرهای خارجی تبدیل کرده است همچنین از سال ۲۰۰۰ صنعت گردشگری سیر پیشرفت صعودی را به خود دید و زیر ساخت های گردشگری در حال افزایش و پیشرفت هستند. از این رو گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند به علاوه گرجستان از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی می باشد و ایرانیان زیادی هر ساله به این کشور سفر می کنند. 

 

راهنمای سفر به گرجستان

 

اطلاعات ضروری

 

از لحاظ اختلاف زمانی نیم ساعت از تهران جلوتر است.  

زبان رسمی: زبان گرجی

واحد پول: لاری GEL

کد کشور: +۹۹۵

شماره‌های اضطراری: شماره سراسری برای تماس با پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس، ۱۱۲ می باشد.

برق شهری: ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز و پریزها از نوع تایپ F و C هستند. 

 

وضعیت آب و هوا

 

هوای شهر تفلیس پایتخت گرجستان به سبب بادی که از کوهستانها در دره‌ های اطراف می‌ وزد همیشه پاکیزه‌ است. فصل تابستان در تفلیس گرم و مرطوب است و زمستان آب و هوایی نسبتا سرد دارد. بنابراین سفر به تفلیس در تمامی فصل های سال برای گردشگران لذت‌بخش می باشد. 

 

 

بهترین زمان سفر به گرجستان

 

گرجستان یک مقصد چهار فصل برای سفر می باشد و می توان گفت فصل بخصوصی برای گردشگری و سفر وجود ندارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب تقریبا تمام فصول سال در گرجستان مناسب سفر است. اما بهترین فصل سال برای مسافرت فصل بهار می باشد. در این فصل هوا بسیار مطبوع و معتدل است اما احتمال بارندگی زیاد است پس در هنگام سفر چتر فراموش نشود. 

در فصل بهار و تابستان میانگین دمای هوا ۲۲ درجه سانیگراد است و بیشتر مراکز تفریحی گرجستان مملو از گردشگر است در این فصول در نواحی ساحلی هوا مرطوب است و اگر به هوای مرطوب و شرجی عادت ندارید بهتر است در مناطق ساحلی اقامت نداشته باشید. 

در پاییز و زمستان نیز گرجستان بسیار دیدنی است و مناظر پاییزی شگفت انگیزی را میتوان مشاهده کرد همچنین با بارش برف ورزش های زمستانی رونق بسیاری دارند در گرجستان و می توانید به اسکی و…. بپردازید. 

 

هزینه‌های سفر

 

هزینه خورد و خوراک

 

اگر اهل لذت بردن از غذاهای متنوع باشید قطعا گرجستان یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست شهرت کشور گرجستان در غذاهای لذیذ و متنوع زبانزد گردشگران است. وجود رستوران های کوچک و بزرگ و غذاخوری های خیابانی با قیمت های پایین انتخاب غذا را برای گردشگران آسان کرده است. 

تنها با پرداخت ۱۹ لاری می توانید یک غذای با کیفیت را در رستوران های متوسط تجربه کنید همچنین قیمت مک دونالد و فست فود حدودا ۱۱ لاری است.

 

[aigpl-gallery id=”7551″]

هزینه حمل و نقل

 

هزینه‌ی مینی بوس برای سفرهای بین شهری بین ۱۰ تا ۲۵ لاری و برای سفرهای داخل شهری حدود  ۷ لاری می باشد. برای رفت و آمد بین شهرها، می‌توانید از قطار و مینی‌ بوس‌ ها استفاده کنید.

 

هزینه اقامت

 

پیدا کردن هتل یا هاستل برای اقامت در گرجستان بسیار آسان است گرجستان تعداد بسیار زیاد و متنوعی از هتل ها و هاستل ها را دارا می باشد که با هر هزینه و سلیقه ای موجود هستند. اقامت در هاستل‌ های خوب با سرویس صبحانه رایگان، شبی ۷۰ لاری است و با پرداخت شبی ۴۰۰ لاری می‌توانید در هتل‌های لوکس اقامت کنید. هزینه‌ی اقامت در هتل‌های متوسط از شبی ۱۰۰ لاری شروع می‌شود. تعداد هاستل‌ها هم در این کشور زیاد است و دارای امکانات خوب و کاملی هستند. بهترین پیشنهاد برای صرفه جویی و کاهش هزینه های سفر، اقامت در هاستل است. 

 

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *