ویزای شینگن ایتالیا


ویزای شینگن ایتالیا چیست ؟

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته و پرجمعیت اروپا است که هر ساله پذیرای گردشگران و مهاجران زیادی از سراسر جهان می باشد. هر ساله افراد زیادی به جهت سفر تفریحی به این کشور تاریخی و زیبا، تحصیل در دانشگاه های معتبر ایتالیا، پیدا کردن شغل مناسب و برای اقامت  و زندگی در ایتالیا راهی این کشور می شوند. ایتالیا هم مانند اکثر کشورهای اروپایی برای ورود و خروج اتباع کشورهای بیگانه از مرزهای خود قوانینی را وضع کرده است طبق این قوانین مردم بسیاری از کشورها از جمله ایرانی ها برای ورود به خاک ایتالیا حتما باید ویزا دریافت کنند. 

در واقع قوانین پیمان شینگن و اتحادیه اروپا مشخص می کند که شهروندان کدام کشورها برای ورود به کشور ایتالیا باید ویزا دریافت کنند. در این مقاله به  سوالات زیر پاسخ می دهیم و توضیحات کاملی داده شده است.  ویزای شینگن ایتالیا چیست؟ ویزای شینگن ایتالیا چه مزایایی دارد؟ ویزای شینگن ایتالیا تحت چه عناوینی صادر می شود؟ برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا به چه مدارکی نیاز داریم؟  اگر شما علاقه مند به دریافت ویزای شینگن و اقامت در ایتالیا هستید با visaem  همراه باشید. 

طبق پیمان شینگن، مردم یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن برای سفر به سایر کشورهای عضو شینگن از دریافت ویزا معاف می باشند (اکنون ۲۶ کشور عضو شینگن هستند.) اما اتباع کشورهای خارج از این پیمان برای سفر به کشورهای عضو شینگن ملزم به اخذ ویزایی تحت عنوان ویزای شینگن هستند. بنابراین چون ایتالیا در معاهده شینگن عضویت دارد؛ مردم کشورهای خارج از معاهده برای ورود به ایتالیا حتماً باید ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کرده باشند. از آنجایی که ایران هم خارج از پیمان شینگن است؛ ایرانی ها برای سفر به ایتالیا ملزم به اخذ ویزای ایتالیا هستند. 

بنابراین ویزای شینگن ایتالیا، مجوز ورود به ایتالیا است اما ویزای شینگن ایتالیا می تواند نقش مجوز ورود به چندین کشور بزرگ و کوچک دیگر را نیز ایفا کند. در واقع طبق پیمان شینگن اگر فردی موفق به اخذ ویزای شینگن یکی از کشورها شود می تواند با استفاده از همان ویزا به سایر کشورهای عضو شینگن نیز سفر کند. پس با دریافت ویزای شینگن ایتالیا می توانیم به دیگر کشورهای عضو شینگن یعنی فرانسه، هلند، سوئد، اسپانیا، آلمان و… نیز سفر کنیم. علاوه بر این ویزای شینگن ایتالیا می تواند شما را وارد کشورهای اروپایی سان مارینو، واتیکان، آندورا و موناکو و چند کشور واقع در آمریکای مرکزی نیز کند. برای مشاهده توضیحات کامل در خصوص ویزای شینگن و لیست کشورهای عضو شینگن به صفحه ویزای شینگن مراجعه نمایید. [irp posts=”5070″ name=”ویزای شینگن چیست ؟”]

ویزای شینگن ایتالیا تحت چه عناوینی صادر می شود؟

ویزای  ایتالیا بسته به هدف شخص از سفر به ایتالیا در چهار نوع مختلف و تحت عناوین گوناگون صادر می شود.

  • ویزای نوع A
  • ویزای نوع B 
  • ویزای نوع C
  • ویزای نوع D

 

اگر شخص قصد اقامت در شهرهای ایتالیا را ندارد و فقط می خواهد به ایتالیا سفر کند و از آنجا به کشور دیگری برود باید ویزای شینگن ایتالیا نوع A یا B را دریافت کند. اگر لازم است که شخص از فرودگاه ایتالیا خارج شود و از راه زمینی به کشور مقصد سفر کند باید ویزای نوع B را اخذ کند ولی اگر لازم نیست که از فرودگاه خارج شود و کافی است که از همان فرودگاه به کشور مقصد برود باید ویزای نوع A را دریافت کند.

اما اگر شخص به قصد گردشگری و سفری نهایتاً سه ماهه راهی ایتالیا است باید برای دریافت ویزای ایتالیا نوع C اقدام کند.

چنانچه شخص برای تحصیل، کار کردن و… می خواهد به ایتالیا سفر کند یعنی به اقامت طولانی مدت در خاک ایتالیا نیاز دارد باید ویزای شینگن ایتالیا نوع D را دریافت نماید.

بنابراین برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا ابتدا باید در نظر داشته باشیدکه به چه نوع ویزایی نیاز دارید و سپس برای دریافت همان نوع ویزای شینگن ایتالیا درخواست دهید. البته برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا اول باید یک سری مدارک را فراهم کنید تا به سفارت ایتالیا تحویل دهید. اگر مایلید بدانید که برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا به چه مدارکی نیاز دارید؛ ادامه مطلب را بخوانید.

برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا به چه مدارکی نیاز داریم؟

  • مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • فرم اداری اخذ ویزای شینگن ایتالیا (برای دریافت ویزای شینگن فوری ایتالیا باید به سایت سفارت ایتالیا مراجعه کنیم)
  • گذرنامه ایرانی (گذرنامه ما به عنوان متقاضی دریافت ویزای شینگن ایتالیا باید حداقل تا سه ماه پس از انقضای ویزای تقاضا شده اعتبار داشته باشد)
  • دو قطعه عکس پرسنلی (عکس باید زمینه سفید و مربوط به سال جاری باشد)
  • گواهی بانکی و گردش حساب بانکی که نشان دهد به عنوان متقاضی دریافت ویزای شینگن توان پرداخت هزینه های سفر را دارید.
  • سند خانه، زمین یا اتومبیلی که نشان دهد ما برای بازگشت به کشور از انگیزه مالی برخوردار هستیم.
  • اگر قبلاً هم ویزای شینگن یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن را دریافت کرده باشیم باید تصویر این ویزاها را هم تحویل دهیم.
  • رسید رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به ایتالیا
  • رسید رزرو هتل در ایتالیا
  • بیمه مسافرتی (بیمه مسافرتی باید هزینه های اضطراری را در کل مدت سفر پوشش دهد)
  • گواهی شغلی متناسب با شغل ما به عنوان متقاضی دریافت ویزای شینگن ایتالیا

همانطور که گفته شد با فراهم کردن مدارک فوق می توانید برای اخذ ویزای شینگن فوری ایتالیا اقدام کنید.  

لازم بذکر است برای انجام مراحل دریافت ویزای شینگن تضمینی و بدون نگرانی می توانید مراحل کار را به کارشناسان بین المللی مجموعه کیمیاسپنتا بسپارید تا با خیالی آسوده تمامی مراحل کار را برای شما عزیزان انجام دهیم.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت، اقامت و ویزای شینگن با مشاورین موسسه کیمیاسپنتا در ارتباط باشید.

 

کانال تلگرام
کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *