۱۰ کشور سلامت جهان برای سفر و اقامت


 

شرایط زیست محیطی، بهداشت مواد غذایی، سلامت مواد غذایی، سلامت عمومی شهر و … مسائلی از این دست در بسیاری از کشورها در سطح مطلوبی قرار ندارد. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای سفر حتما این مطالعه نمایید تا بدانید وضعیت سلامتی کلی در کشور مقصدتان به چه شکل است. یکی از مسائل مهم برای انتخاب مقصد خود جهت سفر و یا اقامت قطعا مربوط به سلامت و بهداشت کشور مورد نظر است که نقش مهمی در تصمیم گیری ما دارد. با visaem همراه باشید تا با ۱۰تا از بهترین کشور های جهان از نظر سلامتی آشنا شوید. 

 

۱۰- فرانسه، امید به زندگی: ۸۱٫۵۶ سال

‏رژیم غذایی فرانسوی ها به مدت طولانی، الگوی سلامتی در نظر گرفته می شود. فرانسوی ها به وعده های غذایی کوچک شان معروف هستند. فرانسوی ها همانند شهروندان سایر کشورهای اروپایی، زیاد پیاده روی می کنند و همین آنها را از خطرات زندگی نشسته دور نگه داشته است.

۹- ایتالیا، امید به زندگی: ۸۱٫۹۵

رژیم غذایی مدیترانه ای ایتالیایی ها مملو از روغن زیتون (امگا ۳) و ماهی می باشد. ایتالیایی ها مانند بیشتر کشورهای اروپایی از نظر فیزیکی بسیار فعال بوده و این موارد آنها را در رده نهم از نظر سلامت ترین کشورهای جهان قرار داده است.

۸- استرالیا، امید به زندگی: ۸۱٫۹۸

از آنجایی که این کشور در میان اقیانوس واقع شده ، واردات مواد خوراکی به آن پرهزینه می باشد. به همین دلیل است که استرالیایی ها بیشتر، خوراکی های طبیعی که در کشور خودشان یافت می شود را استفاده می کنند. علاوه بر این، در فرهنگ استرالیایی، تاکید زیادی روی ورزش وجود دارد.

۷- سوئیس، امید به زندگی: ۸۲٫۲۸

سوئیسی ها اندام متناسبی دارند چرا که آنها معمولا برای رسیدن به خانه خود نیز، به نوعی کوهنوردی می کنند! مردم این کشور در زمستان به ورزش های زمستانی و در تابستان ها به کوهنوردی می پردازند. 

۶- آندورا، امید به زندگی: ۸۲٫۵۸

این کشور که در کوهستان های میان بین فرانسه و اسپانیا واقع شده، بهترین های هر دو کشور را در خود جمع نموده است. رژیم مدیترانه ای و فعالیت های ورزشی کوهستانی (اسکی در زمستان و کوهنوردی در تابستان) نقش مهمی در زندگی سالم مردم این کشور دارند.

۵-  یونان، امید به زندگی: ۸۲٫۹۸

یونانی ها نیز مانند ایتالیایی ها بر یک رژیم غذایی متعادل مدیترانه ای شامل روغن زیتون و ماهی زندگی می کنند. علاوه بر اینها یونانی ها روی خشکی و آب، فعالیت های زیادی دارند. به یاد داشته باشید که المپیک در یونان آغاز به کار نمود، این بدان معناست که فعالیت کردن و جنب و جوش بخشی از فرهنگ باستانی آنها به شمار می رود.

۴-  اسپانیا، امید به زندگی: ۸۳٫۱۲

غذای مردم اسپانیا وعده های کوچکی از خوراک های متنوعی به نام تاپاس است. این وعده های کوچک غذا در واقع نوعی کنترل روی شیوه زندگی نیز به حساب می آید. آنها در طول روز حدود ۲ ساعت خواب نیمروزی دارند که این امر استرس آنها را کم می کند.

۳- سنگاپور، امید به زندگی: ۸۴٫۰۷

سنگاپور سیستم دقیقی جهت سالم و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست دارد. با اجرای قوانین سخت در این زمینه، بالاترین سطح بهداشت در کشور سنگاپور برقرار است. در درجه بعدی، برای سنگاپوری ها، سلامت به معنای ثروت است. آنها به قوانین احترام گذاشته و محیط زندگی شان را تا جایی که امکان دارد تمیز نگه می دارند.

۲- ژاپن، امید به زندگی: ۸۴٫۱۹

اگر بخواهیم راز سلامتی و طول عمر ژاپنی ها را به طور خلاصه بیان کنیم باید بگوییم که این مردم عادات غذایی بسیار خوبی دارند. آنها به جای گوشت، غذاهای دریایی و انواع ماهی ها را مصرف می کنند که سرشار از ید می باشد. همچنین ژاپنی ها لبنیات، کره و شیر کمتر استفاده می کنند. در مقابل، مقادیر زیادی سبزیجات مصرف کرده و چای سبز زیادی می نوشند. بالاتر از همه اینها، وعده های غذایی ژاپنی ها کوچک می باشند.

۱- موناکو، امید به زندگی: ۸۹٫۶۳‎‏‎‎

از آنجا که بیشتر جمعیت موناکو، افراد ثروتمندی هستند، آنها معمولا آشپزهای اختصاصی دارند تا غذاهای سالم برایشان طبخ شود. از طرفی چون بیشترشان بازنشسته می باشد متحمل استرس پایین تری هستند. اضطراب یکی از دلایل بالا رفتن فشار خون است که می تواند منجر به انواع بیماری ها از التهاب معده گرفته تا بیماری های قلبی عروقی شود.

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *