ویزای شینگن توریستی


یکی از مهمترین ملزومات سفر به خارج از کشور ویزا یا روادید است. ویزا سندی است که توسط نمایندگان قانونی هر کشور مانند سفارت برای شهروندان سایر کشورها صادر می شود و طبق این سند درخواست شما برای ورود یا اقامت در کشور مورد نظر به تایید می رسد. البته ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و با توجه به هدف سفر شما متنوع است. ویزای شینگن توریستی یکی از رایج ترین و پرتقاضاترین انواع ویزا است که برای گردشگران و سفر کوتاه در کشور مقصد صادر می شود. در ادامه با visaem همراه باشید.

 

 

روش های صدور ویزای توریستی 

 

ویزای آنلاین (Online visa)

این نوع، جدیدترین روش صدور ویزای شینگن می باشد که به منظور تسهیل روند صدور ویزا و پیشگیری از ازدحام و دیگر مشکلات راه اندازی شده است. در این روش دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت ندارید و متقاضیان به‌ راحتی می‌توانند به‌صورت اینترنتی درخواست خود را به مراجع قانونی کشور مقصد ارسال کنند و روند صدور ویزا را آغاز کنند.

برای آشنایی بیشتر با این روش به مقاله ویزای شینگن آنلاین چیست مراجعه نمایید. 

 

مراجعه حضوری (مراجعه به سفارت)

این روش متداول ترین روش برای صدور ویزا در جهان است به این ترتیب که ابتدا فرد متقاضی درخواست خود را بصورت (حضوری،تلفنی و یا اینترنتی) ارائه می دهد و سپس در وقت تعیین شده با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه کرده و مصاحبه حضوری خود را انجام می دهد. برای صدور ویزای شینگن و کانادا ارائه اطلاعات بیومتریک شامل انگشت نگاری و تصویربرداری الزامی می باشد.

 

ویزا در بدو ورود (visa on arrival)

برای دریافت این ویزا نیازی به تعیین وقت یا مراجعه حضوری به سفارت وجود ندارد و صرفا در زمان ورود به کشور مقصد ضمن پرداخت وجه (بعضی از کشورها نیاز به یک سری مدارک نیز دارند) مهر یا برچسب ویزا در پاسپورت درج می‌شود.

 

معاف از ویزا (visa free)

برخی از کشور ها معاف از دریافت ویزا هستند و این به این معنی است که شهروندان کشور های مورد تفاهم برای سفر به کشور های یکدیگر نیازی به دریافت ویزا ندارند. به طور مثال: کشورهای اروپایی تحت پیمانی به نام شینگن، قوانین یکپارچه‌ای در راستای فعالیت‌ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود، وضع کرده‌اند که طبق این قانون شهروندان کشور های عضو این پیمان برای سفر و اقامت در این مناطق نیازی به اخذ ویزای کشور مورد نظر را ندارند اما شهروندان دیگر کشور ها همانند ایران برای سفر به این مناطق نیاز به اخذ ویزایی با نام ویزای شینگن دارند.

برای آشنایی بیشتر مقاله ویزای شینگن چیست را مطالعه نمایید.

 

ویزاهای توریستی از نوع ویزای کوتاه مدت (موقت) محسوب می‌شوند و به صورت یکبار ورود یا (Single) صادر می‌شوند؛ به این معنی که دارنده ویزا صرفا در طول مدت اعتبار ویزا مجاز به اقامت در کشور مقصد است. مدت اعتبار نیز برای کشورهای مختلف متفاوت است؛ برای مثال، مدت قانونی اقامت با ویزای توریستی در کشورهای عضو شینگن مدت ۹۰ روز در بازه‌ای ۱۸۰ روزه است و این مدت در برخی از کشور ها متغیر است. نکته مهم این است که در زمان پایان اعتبار ویزا حتما باید کشور را ترک کنید و به مبدا بازگردید زیرا اقامت اضافه پس از مدت ویزا کاملا غیرقانونی است و مورد پیگرد قرار خواهید گرفت. 

 

 

کانال تلگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *